* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144548 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #640 Gepost op: 22 maart 2010, 16:53:35 »
 :023: Zal je een hint geven: we vinden dat er nog een beetje teveel "niets" zit tussen kelkjes en binnenbak achterspatbord... :103: En Freak wil ook nog een kentekenplaathouder frübelen :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #641 Gepost op: 25 maart 2010, 23:17:59 »
Veel gedaan, veel te melden maar weinig zin àn, kabelboom compleet gestript onder de tank, clip-ons verzet, rechterstuurschakelaar aangepast met andere bovenkant, veel gedoe met draden, meten en kloten maar wel gesoldeerd vanavond, volgende week moet de linkerzijde van het blok toch open voor nieuwe grijprolletjes, veertjes en veerhoedjes dus ook weer een nieuwe pakking, dynamo en stator moeten eraf. Olie moet uit het blok, veel weghalen en over 8 dagen moet die de testbank op................tegenvallers niet echt moeten we kunnen overwinnen maar na de startmotor aanpassing komt er dus meer kracht op de startkoppeling en slippen de aangrijprolletjes die de krukas in beweging moeten zetten iets door, laat dat nou net aan de binnenkant van het blok zitten  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #642 Gepost op: 26 maart 2010, 08:30:05 »
Jemig, het zit ook niet echt mee...  :032:

8 dagen is wel krap maar moet gaan lukken toch..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Tinus

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #643 Gepost op: 26 maart 2010, 08:45:38 »

8 dagen is wel krap maar moet gaan lukken toch..??
Zal toch wel? Gewoon ff wat minder zmvc'en  ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #644 Gepost op: 26 maart 2010, 18:36:57 »
8 dagen is zat  ;) 8 avonden al iets minder, hier moet het woensdagavond klaar zijn................eitje  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #645 Gepost op: 26 maart 2010, 20:55:07 »
Onderdelen zijn besteld, hopen dat ze morgen binnen zijn bij MP, vlieg ik er nog wel ff om naar Goes. Spiegels zijn ook besteld. Nu hoor ik jullie al denken: spiegels op een caferacer :043:, mens, ben je wel goed bij je hoofd? Ja, dat ben ik zeker, vind het wel fijn om te kunnen zien wat er achter me gebeurt, stel dat 1 of andere malloot wil zien of er echt wel een leeuwtje in mijn blauwe kentekenplaat gestanst zit :044:. Deze zijn het geworden:



eliminator

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #646 Gepost op: 26 maart 2010, 22:32:42 »
Blitse spiegeltjes!! :054:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #647 Gepost op: 27 maart 2010, 00:57:04 »
Gave spiegels hoor..  :039:

Nu hoor ik jullie al denken: spiegels op een caferacer :043:,

Een spiegeltje is niet zo raar hoor.. Deze gaat er bij mij op komen..



Door het krasje kreeg ik hm kado..

Even de sponsor bedanken: http://www.ftr-classic-motorsports.nl/index.html
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #648 Gepost op: 27 maart 2010, 13:11:56 »
Ben benieuwd hoe je dat gaat doen, die barend spiegel op een vaste clip-on monteren... Hier zagen we het niet zitten om ze helemaal uit te moeten boren, vandaar dat de originele spiegelhouders op het stuur gebruikt gaan worden.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #649 Gepost op: 27 maart 2010, 16:09:42 »
Euhhh, langer boutje in het stuureinde (erbij gekregen..)  :|

Doe ik als laatste want daar loop ik minstens 10x tegen als het al niet eerder afbreekt..  :046:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #650 Gepost op: 27 maart 2010, 19:34:01 »
Hier hebben we dichte clipons, dus zonder trillingsdemper dus een heel gedoe om dar uit te boren enz.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #651 Gepost op: 28 maart 2010, 18:35:48 »
8 dagen is zat  ;) 8 avonden al iets minder, hier moet het woensdagavond klaar zijn................eitje  :+
Blok = dicht inclusief nieuwe aandrijfrolletjes, veertjes en caps.............en............de fout waarom die tijdens starten doorslipte, vanavond up-date met foto's  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #652 Gepost op: 28 maart 2010, 19:51:46 »
Heb nog een leuk klusje gehad aan het uitpluizen van de kabelboom :103:, heerlijk om zoiets te doen :034:. Het was Freak niet helemaal duidelijk waarom er nu ineens geen neutraallampje meer was, het startknopje niet meer reageerde en de accu niet opgeladen werd na het aansluiten op de druppellader. Alle boeken die we hadden er maar eens bijgepakt en een schema gemaakt welke onderdelen met welke kleuren waarop aangesloten zaten en daaronder de kleuren met de bijbehorende onderdelen genoteerd. Zo moet er wel uit te komen zijn, Freak is nu de kabelboom weer uit elkaar aan het peuteren in de hoop dat alles nu wel goed gaat werken, al verlopen de kleuren soms en hebben sommige kabels niet meer de kleuren die ze tijdens de montage in de fabriek wel hadden (rood kan roze worden en roze kan weer naar geel verkleuren :017:).

eliminator

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #653 Gepost op: 28 maart 2010, 20:50:01 »
Volgens mij ben jij weer helemaal in je element geweest Sunny! :D

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #654 Gepost op: 28 maart 2010, 20:57:53 »
Boeken, printjes, pen en papier in de aanslag en puzzelen maar! :D

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #655 Gepost op: 28 maart 2010, 21:55:06 »
Goed bezig weer daar  :039:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #656 Gepost op: 28 maart 2010, 22:56:04 »
Goed bezig met een zwart randje tot nu toe, duidelijk is dat ik de volgende keer zelf een complete kabelboom ga maken want ook hier is bewezen dat je nooit zomaar een draad kan verwijderen zodra je een onderdeel verwijderd waarvoor die draad was, veel zit ergens doorgelust, aarde loopt daar waar je het niet verwacht en anderen veranderen kleuren draden maar laten de originele kleuren in stukjes doorlopen, hier begon het verhaal met een clipon die net de tank raakte bij volle uitslag van het stuur, oke ff een clipon verstellen is een fluitje van een cent maar als dan blijkt dat de kabelboom wel erg strak komt te staan dan moet je wel het een en ander aanpassen  :|

En als dan ook nog wordt gekozen voor een andere stuurschakelaar welke gewoon beter is, goede solderingen heeft maar andere maak/breek contakten enz dan is het net ff meer werk dan gedacht..................zeker als daarnaast ook nog eens de accu niet meer wil opladen, dat het neutraallampje niet meer werkt net als het dim en grootlicht en je weer moet starten met een schroevendraaier dan maak je het wel heel bont  :046:

Oke tis niet anders maar die pechduivel sloeg wel ff heel erg terug, want na wat aansluitingen en testen of de startmotor wel rond wilde gaan bleek de krukas niet goed meer rond te willen en een vreselijk gekras uit het blok  :/ De gedachte dat we de aandrijfrolletjes, veertjes en veerhoedjes niet hadden vervangen omdat deze gewoon goed waren schoot door de kop en met wat testen bleek het toch daar mis te zitten, na de geopende kabelboom ook het blok maar weer even openen en dat vlak voor zaterdag aanstaande wanneer de testbank geheel klaar staat voor de juiste afstelling en min of meer onze streefdatum dat we er echt kilometers mee willen gaan maken................werk aan de winkel dus hier  :026:



Er zijn ook voordelen natuurlijk, andere betere schakelaar hebben we gevonden, de gaskabel krijgt een betere route en weer een puntje van de lijst met zaken die we zelf nog niet geheel hadden aangepakt weggestreept  :054:



Overal stekkertjes aan dat maakt testen veel makkelijker  :p



Dan de nieuwe bedrading aansluiten op de hoofdader en tot nu toe heb ik weer zo goed als alles een plek gegeven en staat de accu weer aan de lader voor morgenavond meer meten.



Vanmiddag dan het blok ff openen, heerlijk aan zoiets sleutelen terwijl niet overal vet en vuil zit  ;)



Deze stator zat behoorlijk vast maar samen met Sunny deze los weten te krijgen met behulp van wat speciaal gereedschap, kettingen, tandwielen en de startrolletjes eruit  :)



Linksboven de nieuwe rolletjes, veertjes en hoedjes maar de oude zien er eigenlijk niet zo slecht uit dat dit het probleem zou moeten zijn, na opmeten van het freewheel tandwiel zelfs ruim binnen de marge.



En niet veel verder het probleem gevonden, een bout compleet afgebroken in de stator waardoor de overige 2 bouten ook los zijn geraakt/deels ingescheurd waardoor het gedeelte wat de krukas meeneemt met de startmotor dus loszit.............door die speling grijpen de rolletjes niet meer goed aan, rechtsboven zit de afgebroken bout  :019:



En dan heb je zo'n moment dat je weet dat die pechduivel opgerot is, met een varkensstaart en een mm boortje was het afgebroken deel er binnen 5minuten uit  :022:



het hele aandrijfsetje is weer compleet en dik ijn orde met nieuwe bouten welke ik netjes heb geboord met de center, heerlijk die oude techniek  :036:



En uiteindelijk een pracht exemplaar van een free wheeltandwiel geplaatst welke zeer goed aangrijpt  :103: Blok is inmiddels weer dicht en voorzien van verse olie, veel daarom heen weer terug gebouwd en klaar voor morgen  :+

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #657 Gepost op: 29 maart 2010, 23:36:16 »
Elektra lijkt weer de goede kant op te gaan en nog een storing gevonden, op de grondplaat van de ontsteking zitten de contaktpuntjes en daaronder de draadjes naar de bobines en laat nu van 1 cilinder een draadje contact maken met de grondplaat...............+&- tegen elkaar schiet niet echt op. Als ik overigens het voltage meet op de contaktpunten met draaiende motor dan meet ik niet meer dan 10,2 V en dat lijkt me toch wel weinig, ondertussen een stel andere bobines gemonteerd maar die hebben qwa weerstand zelf weinig verschil, iemand een idee hoe en wat met 10,2V gemeten op de contaktpuntjes  :042:

Oja het startgedeelte lijkt weer een eind fris te zijn, helaas is de accu een eind leeg en wil die ook niet meer opladen aan de motor, staat nu op de werkbank te laden en kijken of die dan wel wil vullen, is een nieuwe overgens  :019:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #658 Gepost op: 30 maart 2010, 09:54:58 »
wat meet je dan met draaiende motor op de accu?
want misschien moet de spanningsregelaar afgesteld worden.

op de contactpunten zelf heb ik nooit gemeten

ba searcher!!

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #659 Gepost op: 30 maart 2010, 11:08:54 »
wat meet je dan met draaiende motor op de accu?
want misschien moet de spanningsregelaar afgesteld worden.

op de contactpunten zelf heb ik nooit gemeten

De laadspanning is goed te noemen, zit ergens tussen de 13,2 en 13,8 volt.....je zou zeggen dat je dat dan ook op je puntjes moet hebben.
Wat mij ook opviel was, als de verlichting wordt ingeschakeld dat de laadspanning dus helemaal inzakt tot 11volt.
Lijkt mij niet helemaaal oke, het werkt wel allemaal, maar dan bijna geen laadspanning meer voor de accu als de verlichting aan staat.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30085 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35212 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6729 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8882 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak