* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144553 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #660 Gepost op: 30 maart 2010, 18:56:22 »
wat meet je dan met draaiende motor op de accu?
want misschien moet de spanningsregelaar afgesteld worden.

op de contactpunten zelf heb ik nooit gemeten
Is ook geen goede plaats om te meten, want je punten maken massa als ze gesloten zijn, zodat de bobine dan onder spanning staat. Gaan de punten open, dan onderbreekt de stroom in de primaire wikkeling van de bobine, zodat er door inductie een hoge spanning ontstaat in de secundaire wikkeling van de bobine, waardoor de vonk ontstaat. En als de punten open staan, zit er altijd nog een condensator overheen.

Beter is om de spanning aan de voedingskant van de bobine te meten, met de min direkt op de massa. Dan moet je echt 12 v of meer hebben. Is dat niet zo, dan moet je stap voor stap terug meten, dus één stap terug vanaf de bobine kom je waarschijnlijk bij de kill-switch en daarvoor weer bij het kontaktslot enz. Net zo lang tot je bij de accu bent.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #661 Gepost op: 30 maart 2010, 19:03:25 »
De nieuwe accu is dus niet in orde..............na 24 uur aan de optimate nog maar 9,86V , ook komt er behoorlijk zuur uit en borrelt die enorm................helaas is er ook zuur over de achtervelg gekomen  :017:

Nieuwe accu geregeld en die staat onder de lader.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #662 Gepost op: 30 maart 2010, 19:04:44 »
wat meet je dan met draaiende motor op de accu?
want misschien moet de spanningsregelaar afgesteld worden.

op de contactpunten zelf heb ik nooit gemeten
Is ook geen goede plaats om te meten, want je punten maken massa als ze gesloten zijn, zodat de bobine dan onder spanning staat. Gaan de punten open, dan onderbreekt de stroom in de primaire wikkeling van de bobine, zodat er door inductie een hoge spanning ontstaat in de secundaire wikkeling van de bobine, waardoor de vonk ontstaat. En als de punten open staan, zit er altijd nog een condensator overheen.

Beter is om de spanning aan de voedingskant van de bobine te meten, met de min direkt op de massa. Dan moet je echt 12 v of meer hebben. Is dat niet zo, dan moet je stap voor stap terug meten, dus één stap terug vanaf de bobine kom je waarschijnlijk bij de kill-switch en daarvoor weer bij het kontaktslot enz. Net zo lang tot je bij de accu bent.
Ja juist en met pen en papier erbij was ik daarmee begonnen, straks in ieder geval een goede accu en dus een goed uitgangspunt en wie weet ook wel gelijk de oplossing.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #663 Gepost op: 31 maart 2010, 15:17:05 »
Freak heeft gewonnen  :036: :036: :036:

Verslag volgt nog wel maar eindelijk de fout gevonden na een dag meten en proberen  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #664 Gepost op: 31 maart 2010, 22:24:35 »
En als het goed is komen morgen (hooguit overmorgen) de door mij gewenste (en gelukkig toch nog gevonden) spiegels binnen :074:! Kunnen die er nog op en dan maar hopen en duimen dat het weer er voor maandag nog iets beter uit gaat zien dan het tot op heden al doet (25% kans op regen, 12 graden en 6 uren zon 8)). En nog belangrijker: dat "ome" Ruud alles goed afgesteld krijgt, maar volgens Freak zit dat wel een eind goed, fietsje start zonder problemen, ook als 'ie nog koud is, zowel electrisch als met de kickstarter :103:.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #665 Gepost op: 31 maart 2010, 22:48:56 »
Mocht je iets voor het beestje van Louis.de nodig hebben laat het dan even weten.
Maandag zijn we in Bochum en daar zit een superstore... Niet dat ze alles op voorraad hebben.. Maar je weet maar nooit..  ;)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #666 Gepost op: 01 april 2010, 22:48:59 »
Freak heeft gewonnen  :036: :036: :036:

Verslag volgt nog wel maar eindelijk de fout gevonden na een dag meten en proberen  :022:
Ff douchen en tijd voor foto's................weer vorderingen geboekt  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #667 Gepost op: 01 april 2010, 23:46:06 »
Zo afgelopen avonden en zelfs een woensdag overdag tijd gemaakt om af te rekenen met het gedonder met de motor, steeds een andere storing en maar niet kunnen vinden wat. Op een gegeven moment zelfs een kapotte accu al lijkt er volgens de fabrikant een cel kapot te zijn en krijg zoiezo een nieuwe onder garantie  :039: Uiteindelijk leek aales weer prima te werken maar met het bedienen van het schakelpookje ging wel keurig het neutraal lampje uit maar ook de verlichting  :016: Lijkt zo opgelost te zijn en als dat verholpen was dan deed de startknop het weer niet, zette ik het weer terug dan werkt het weer wel......pppfff kabelboom open, ontsteking verwijderen, de koplamp legen en gewoon hier en daar nieuwe draden trekken en alles doormeten  :026:



Hier en daar nog wat aangetroffen dat verbeterings vatbaar was en gelijk een wat mooiere vooral nettere ontsteking geplaatst met een veel betere ontstekingsvervroeger.



Na veel meten ook veel weten en uiteindelijk kwam de aap uit de bekende mouw, er was een aardedraad onderweg verbonden met een draad die en naar de spanningsregelaar liep en naar de stuurschakelaar rechts, alles lijkt nu keurig op orde te zijn en vanavond wederom een testrit en die ging best goed, duidelijk nog teveel benzine maar zaterdag staat de afspraak met Ruud  :054: Rijden gaat redelijk maar mist wat vermogen, evengoed in ongepoetste staat nog wat buitenplaatjes kunnen maken.







Oke elektra op orde, laadspanning tikt net de 15V aan, niks kakt meer in dus laten we verder zo en tijd om te poetsen  :019:  :p





Belgom is oke maar Neverdull rulezzzzzz  :057:





Begint een aardig blingbling gehalte te krijgen maar dat was ook de bedoeling, elke regendruppel zal zijn spoor achterlaten dus blijft veel poestwerk maar na zoveel uur sleutelen [ongeveer 400uur] is dat een eitje  :+ Zaterdag op de testbank...............we gaan het beleven  :054:

Nog een paar plaatjes om af te sluiten  :)





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #668 Gepost op: 01 april 2010, 23:48:57 »
 :021: :021: :039:

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #669 Gepost op: 02 april 2010, 06:55:58 »
Wat een plaatje Freak  :039:
Succes bij Ruud, ik heb donderdag een afspraak voor de superduke met Ruud.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #670 Gepost op: 02 april 2010, 09:17:38 »
 :036: :039:

Mooi dat de fout uiteindelijk naar boven is gekomen. De kabelboom heeft bij mij ook een behoorlijke denkrimpel veroorzaakt dus ik weet waar je het over hebt..

Leuk hè poetsen?? Het werkt zo verslavend...  :026:

Ben benieuwd naar zaterdag..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #671 Gepost op: 02 april 2010, 22:59:19 »
Poetsen zuigt en alleen daarom hoef ik geen nette motor als ,,goede'' motor te hebben  :046: Zeker geen motor met veel chroom  :023: Afijn klaar voor morgen, alles nagelopen en moet kunnen zo...............CB500T by night  ;)





















En gezien Sunny toch wat achter haar wil zien ook de spiegeltjes gemonteerd  :054:



Wordt vervolgt :p
« Laatst bewerkt op: 02 april 2010, 23:09:33 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #672 Gepost op: 02 april 2010, 23:15:19 »
Ziet er mooi uit hoor..  :039:

Die spiegels lopen wel mooi mee in de lijn van de clipons...

Veel plezier morgen en graag een uitvoerig verslag hier..  ;)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #673 Gepost op: 02 april 2010, 23:37:50 »
Ziet er mooi uit hoor..  :039:

Die spiegels lopen wel mooi mee in de lijn van de clipons...

Veel plezier morgen en graag een uitvoerig verslag hier..  ;)
Met foto's  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #674 Gepost op: 03 april 2010, 00:24:14 »
Toffe spiegels op de T  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #675 Gepost op: 03 april 2010, 14:20:22 »
Vandaag was de dag dat de CB500T eens nader bekeken zou gaan worden door Ruud Federiks, ik kreeg de carbs maar niet gelijk, gemonteerd zijn een revisiekitje en uiteraard alles is ultrasoon gereinigd , de wekker op 07.00uur en we waren er dus vroeg bij vanmorgen maar de zon scheen dus de CB500T op de aanhanger en met de zon op de voorruit beloofde het een spannende morgen te worden  :054:



Nog geen minuut nadat we in Goes waren aangekomen een politiewagen die wel heel geïnteresseerd keek naar wat we van plan waren..........ik werk net om de hoek daar en er zijn blauwe bij die dus echt iemand bekeuren omdat een motor, bv circuitracer even van de aanhanger of uit de bus wordt geladen en even op de openbare weg staat, meerdere keren meegemaakt en razend kan ik daarvan worden, wij zijn verzekerd, houderschapsbelasting doen we niet aan dus niks in de weg  :+



Nog even snel een peuk en de motor warm laten draaien, het weertje prima en heerlijk rustig in de Poel  :p



Hier moet het dan weer gaan gebeuren, de welbekende testruimte en inmiddels al goed bekend daar  :048:



Na enige uitleg van onze kant welk blok er gemonteerd is, dat de versnellingsbak omgekeerd schakelt, welke carbs er gemonteerd zijn en meer van dat soort geneuzel waarbij de oude doos van Ruud gelijk ook open werd getrokken [nostalgie gehalte lag heel hoog voor Ruud] tijd om de computer in te stellen en de 1e run te maken  :026:



Nog meer prutsen en rommelen aan moderne techniek  :007:



Mijn bevindingen waren dat deze veel te rijk stond maar volgens de gegevens met open filters en deels open pijpen zou er toch echt een sproeier maat 150 in moeten als hoofdsproeier maar bij de 1e run was het Co2 gehalte niet eens te meten................de groenen zouden me vermoorden als ze de waarden zagen  :037: Testen en nog eens testen.



Ik had nog wat extra sproeiers meegenomen en dus beginnen met uitwisselen van de hoofdsproeiers, de vlotterhoogte stond overigens prima .



Van hoofdsproeier maat 150 terug naar 130, vervolgens 120..................110 en uitkomen bij de maat 105, origineel moet er 130 in dus iets klopte gewoon niet helemaal, Ruud werd wat stiller en dat is geen goed teken, testen luisteren en vooral veel vogelen met sproeiers.



Uiteindelijk gekozen om de opgeboorde hoofdsproeiers die wij hier hadden en welke tevens zeer slecht te vinden zijn een behandeling te geven met de draaibank.............dat werkt toch geweldig, de hoofdsproeier is iets uitgecuttert, daarna uitgeboord en als laatste voorzien van een fijne draad alwaar de normale sproeiers vrij verkrijgbaar in de handel zo ingedraaid worden, dat maakt het wisselen van sproeiers makkelijker  :039:





Nogmaals een run en toen leek het nergens meer op, de meesten laten een uitdraai zien met mooie strakke lijnen maar dit is een blok van 1972 en die techniek van 38 jaar terug brengt de lijnen iets minder hoog  :018:



Het wilde meer niet en Ruud ondekte dat de schuiven niet geheel omhoog konden terwijl de gashendel open stond................geloof het of niet maar later bleek dat er in alle 2 de carbs een begrenzer was ingebouwd  :046: eerlijk waar 2 rubber dopjes waren gemonteerd on de deksels van de gasschuiven en dit had zelfs ruud nog nooit gezien, mij was wel opgevallen dat er een zwart iets in zat maar was dus het probleem van niet goed op toeren komen  :|



Ruud uiterst serieus en geen detail wil hij nog missen nu, werkelijk alles wat we mee hadden genomen aan extra onderdelen werd nagezien  ;)



Terwijl Ruud druk bezig was met geheel nazien van de carbs is Freak maar eens gaan kijken of we niet een andere mee kunnen nemen, deze Kwak van 2009 past ook de kont van de CB500T maar helaas deze mocht niet mee  :+



Niet veel later werd er nog een fout gevonden, 1 kanaaltje van de linkercarb bleek verstopt te zitten met schilfertjes, de tank was gespoeld, alles was schoon maar toch nog iets van rommmel in een kanaaltje terecht gekomen, met hele dunne boortjes de zooi verwijderd en weg was het gestotter aan de linker cilinder, niet veel later liep het blok keurig en om Ruud zijn woorden te gebruiken..............die draait weer als een zonnetje  :022: Resultaat is een motor met links en rechts verschillende hoofdsproeiers, behoorlijk zuinig en met 30pk aan het achterwiel geen racer maar wel een blok wat netjes draait en nu zonder een rot gevoel te berijden is, na ruim 2 uur op de testbank met een run of 12 mocht deze weer huiswaarts................ondertussen was de beregening weer aangezet buiten en de hemelsluizen werden goed open getrokken maar een straf om bij Ruud te zijn is het nooit, zeker niet als er dan na ons een KTM990 de bank op moet.................we moeten nog een aantal kleine zaken verbeteren/nalopen maar deze gaat de weg op  :034:





Na een half uurtje toch maar de CB500T op de aanhanger gezet en in de zeikende regen terug, we hebben hem al anderhalf jaar en nog nooit een druppel regen gezien maar dit is dan gelijk de vuurdoop  :007:

Motorrijders die wijken voor een beetje regen................wij in ieder geval niet  :037:



Het werkelijke testen gaat beginnen, ik heb al een eindje gereden en wat een fun, een zeer hoog Joe Bar gehalte en een zeer strak afgeveerde motor, de voorremmen beginnen te ,,zetten'' en met weinig vermogen veel plezier. Een elektronische ontsteking is ook gevonden en daar gaan we voor sparen zodat dit op het ,,500'' blok kan worden gebouwd, voorlopig resten ons nog wat kleine zaken aanpakken maar niks meer met haast...............het doel is bereikt, de CB500T is on-road  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #676 Gepost op: 03 april 2010, 15:31:10 »
En nu de kurk van de fles?? :039:
Mooi verhaal weer! :054:

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #677 Gepost op: 03 april 2010, 16:16:06 »
Denk inderdaad dat ik er vanavond maar eens een biertje op ga drinken, is alweer een poosje geleden :096:.

Bij Ruud aangekomen de motor eerst even warm laten draaien, ons daarna binnen gemeld terwijl de CB braaf buiten bij de roldeur stond te wachten op zijn beurt om de testbank op te gaan. Ruud vond hem helemaal geweldig, al is het een man van weinig woorden, maar wat 'ie er wel over zei was: Ja, dit is een echte caferacer :034:. Ben heel erg blij dat het blok eindelijk lekker loopt (kreeg al een beetje CB200-gevoelens en dat zijn niet bepaald de beste die je kunt hebben) en zoals Ruud ook al na afloop van de testruns zei: die loopt als een zonnetje!. Hij blij dat 'ie het voor elkaar heeft gekregen, wat ook haast niet anders kan, want zijn 1e racemotor was een CB450, dus hij kent de techniek en carbs als zijn broekzak. Heb ook vol belangstelling meegekeken hoe de carbs opengeschroefd werden, wat er allemaal aan onderdeeltjes uitkwam (mensenlief, dat zijn er een berg :031:) en toen het niet lukte met sproeiers, naalden en afstelling werden er 2 (nog nieuwe) carbs van een CB450 van zolder getrokken om onderdeeltjes over te zetten en te testen. Zoals Freak al zei, zelf hadden we de originele CB450 carbs ook mee, met nog 2 revisiesetjes, maar je zult altijd zien dat wat je nodig hebt, daar toevallig nou net niet inzit :/. Maar goed, maakt verder ook niet uit, want de naalden waren nog goed, de zittingen waren niet te veel uitgesleten, dus dit paste prima op elkaar, zodat daar het verhaal van te rijk lopen niet in kon zitten. Dan maar de bus powercleaner erbij en kijken of alle kanaaltjes wel goed open zijn, wat dus niet het geval bleek te zijn, want in 1 kanaaltje van de linkercarburateur zat rommel wat er d.m.v. ultrasoon reinigen niet uitgekomen was, maar na een behandeling met de powercleaner mooi wel op de vloer van de testruimte beland was. Dit kon ons niet meer in de weg zitten, maar nog wel even het vlotterniveau en de complete sproeierbezetting inclusief naalden en speling nagekeken en vergeleken met de andere carbs die over de werkbank verspreid lagen :026:. Carbs terug gezet alles weer aangesloten en nog eens testen. Ditmaal geen geplof en geknetter van de linkerkant van het blok en de uitlaat, het toerental liep netjes op, net als de snelheid en dit was te zien aan de mooie stijgende lijn op het beeldscherm :062:. Luchtfilters er terug opgeschroefd, nog 1 en ander afgesteld en "ome" Ruud was dik tevreden over de 28,5 peekaatjes die op het achterwiel aanwezig waren :066:. Ook de gearing (verhouding voor- en achtertandwiel) waren volgens Ruud goed, het blok sleurt er goed aan en geeft geen vreemde dipjes aan in de vermogenscurve, niets meer aan doen dus!


Al deze gegevens werden opgemeten tijdens de vele testruns die gedaan zijn, hier zijn de filmpjes te vinden:


Na de runs nog even gewacht tot het hemelwater in iets mindere mate naar beneden kwam, zodat we toch nog enigzins droog de caferacer op de aanhanger vast konden knobbelen. Thuisgekomen was het gelukkig zo goed als droog, Freak was benieuwd of de motor na die regen onderweg toch nog een beetje fatsoenlijk wilde starten... 1 druk op de startknop zonder gas te geven en het blokje kwam weer netjes tot leven. Liep heerlijk soepel, dus Freak heeft er ff een klein rondje hier op het dorp mee gedaan. Zijn bevindingen: loopt soepel en trekt prima, een hele verbetering dus :074:. Was zelf ook wel erg benieuwd, dus toen het weer er goed uitzag me in het pak gehesen en opgestapt. Is nog heel erg wennen aan de houding, de voetsteunen zitten vrij ver naar achteren (Ruud was ze ook elke keer kwijt :037:) en vanuit vrij naar de 1e versnelling gaat nog niet zo soepel, maar dat zijn kleinigheidjes, is ook erg wennen aan alles en in vergelijking met de Gixxer heb je het idee dat je niets tussen de benen hebt zitten qua tank. Als het boeltje eenmaal rolt gaat het prima (kan net met de punten van de tenen bij de grond, maar het gewicht stelt weinig voor), dus ook maar even een klein rondje Peeland gedaan. Helaas ging het flink regenen toen ik van Wissenkerke naar Kamperland reed, dus maar even wat rustiger aan en de Oostwestweg opgedraaid om snel weer thuis te zijn. Spiegeltjes trillen vreselijk, zie er alleen wat in als ik mijn armen helemaal naar binnen druk, maar zijn als indicatie toch wel redelijk. Ook smoelen ze lekker, dus altijd goed :034:. Het getril in de handen is enorm (Ruud zei het ook nog: hm, ik was eigenlijk vergeten hoe zo'n ding trilt, maar nu weet ik het weer, haha!), maar dat gevoel trekt meteen weer weg na het afstappen. Freak vindt hem ook helemaal geweldig, is er nu weer een rondje mee aan het doen, bij hem komt het Joe Bar gevoel weer helemaal naar boven. Ben helemaal happy dat 'ie nu goed loopt, nu duimen dat het weer maandag nog beter is dan voorspeld en vlammen met dat hok! :075:

eliminator

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #678 Gepost op: 03 april 2010, 16:24:25 »
Citaat
kan net met de punten van de tenen bij de grond

Joh...en het lijkt zo'n klein motortje op de foto's! Kun je je dus toch in vergissen! En de houding lijkt me pittig voor je rug, of valt dat wel mee?

In elk geval veel plezier ermee en proost!! :096: :054:

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #679 Gepost op: 03 april 2010, 16:28:09 »
Ligt niet aan het formaat van de motor, de buddy is niet zo hoog, maar wel enorm breed en vierkant. Qua houding is het inderdaad wel even wennen, je steunt echt op je handen/polsen door de lage clipons, dus is in de rug niet echt te voelen. Moet nog blijken bij een wat langere rit en als de rug pijn gaat doen kan ik altijd nog met de neus op de tellers gaan liggen, al gaat het bij de 450/500T wat moeilijker dan bij de Gixxer.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30085 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35213 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6729 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8882 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak