* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144549 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #540 Gepost op: 12 oktober 2009, 13:01:23 »
Volgens mij heeft er iemand een stuk mogen proeven hoe de CB500T voelt/rijdt  :103:
vertel, vertel, iedereen is kei nieuwgierig  :034:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #541 Gepost op: 12 oktober 2009, 17:22:55 »
De ouwewijven onder ons zitten van de ene op de andere bil te wippen om te lezen hoe mijn proefrondje verlopen is :037:
Zaterdagmiddag dus ff een proefrondje gedaan met de 500T en deze keer was het iets langer dan net de hoek om, uitvallen en niet meer aan de praat kunnen krijgen. Freak heeft eerst nog even gewapend met schroevendraaier het dorp onveilig gemaakt om 1 en ander af te stellen, zodat ik een enigzins "normaal" rondje kon doen. Ben ff naar Kortgene en weer terug gereden, is altijd een mooi rondje om proef te rijden, kilometertje of 5 met bochten, afslagen, allerlei verkeer en wegomstandigheden. Me maar eens in mijn oldskool zwarte leren motorjas gehesen, op de reeds pruttelende 500T gestapt en de hoek om... Joepie, hij bleef lopen! :062: Het dorp uit richting Kortgene, mensen op de fiets doken meteen de berm in, automobilisten keken verschrikt in hun spiegel wat daar nou aangeknetterd kwam en vogels wisten niet mer waar ze 't zoeken moesten. Koppelen (oef, wat gaat dat zwaar!), schakelen (kun je het beste stalen neuzen in je schoenen hebben...), gas geven (dat was nog het makkelijkste) en vliegen met dat hok! Been uitsteken om af te slaan (knippers zitten en komen er niet op), bijna iemand met fiets en al op het fietspad omver geschopt (sorry :048:), remmen (wat 'ie nog best aardig doet voor een CB) en over de klinkers al hobbelend Kortgene in. Ook daar verdraaide nekken van mensen die in de voortuin bezig waren. Stoicijns doorgereden en door het dorp weer terug de doorgaande weg naar huis opgedraaid. In de lange linkerbocht even het gas opengedraaid, maar aangezien de CB niet echt lekker op 2 cilinders wilde draaien, niet harder dan 110 gereden. Thuisgekomen vond de 500T het wel welletjes geweest en sloeg af zodra ik voor de deur stopte. Gaf mij mooi de gelegenheid mijn linkerhand eens goed in- en uit te knijpen, want de koppeling gaat vreselijk zwaar en omdat je op de 500T echt de clipons hangt en het een 2-cilinder is, waren de handjes lekker losgetrild. Maar mijn eerste redelijk normale proefrondje is een feit en het is echt een geweldig leuke fiets om mee door de polder te vlammen en mensen de stuipen op het lijf te jagen (hoezo: hij maakt herrie :042: :070:). Freak gaat zich weer bemoeien met de verdere afstelling en zodra hij echt lekker op 2 cilinders loopt gaat 'ie naar Ruud Fredriks om perfect afgesteld te worden.

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #542 Gepost op: 12 oktober 2009, 17:35:45 »
Goed adres. Zijn onze fietsen ook op de bank geweest en lopen net zo mooi weg van onderuit....

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #543 Gepost op: 12 oktober 2009, 18:38:11 »
Ik zeg dat de carbs gewoon niet goed hun werk doen, de nieuwe kontaktpunten is wel goud want nu hebben we keurige vonken, een bijkomstig probleem is dat de linkercilinder nu redelijk wat walmt..................blauwe rook om de 20 seconden stationair, duidelijk olie wat er wordt verstookt  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #544 Gepost op: 12 december 2009, 19:59:58 »
2 maanden verder hebben we dan een zooi donoronderdelen....................binnenkort weer eens wat verder rommelen aan deze caferacert  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #545 Gepost op: 13 december 2009, 00:03:43 »
Zo sinterklaas is net weg maar de kerstvrouw is teruggekomen met wel zeer veel welkome onderdelen  :103: Geweldig wat je dan toch weer uit de dozen kan vissen en het hartje gaat hier dus sneller van kloppen...........ff posen  :070:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #546 Gepost op: 13 december 2009, 01:19:20 »
Ik zie nu al dingen die op een CB400 ook heel mooi staan..  :069:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #547 Gepost op: 13 december 2009, 02:00:47 »
Da`s genoeg voor nóg een cafèracer :026:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #548 Gepost op: 13 december 2009, 18:59:40 »
Vehikel geweest Freak  :042:
Lekkere spulletjes zeg  :024:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #549 Gepost op: 13 december 2009, 19:01:54 »
De goei´n dag, es een keer een voorraadje!!!!! :o :o :o Nah, dat is dan prima op zijn plek gekomen.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #550 Gepost op: 13 december 2009, 21:46:03 »
Het atelier is weer gevuld, laat de artiest zijn werk doen :039:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #551 Gepost op: 28 februari 2010, 23:00:00 »
Het atelier is weer gevuld, laat de artiest zijn werk doen :039:
En met enige vertraging wegens nog wat meer onderdelen ien te vergaren en wat andere projekten dan toch weer tijd om verder aan deze te gaan werken. Gevonden is een ander blok en niet zonder reden, het blok wat er nu onder zit heeft op de linkercilinder te weinig compressie en niet door een klep die verbrand is of niet goed sluit maar zeker weten de zuigerveren en eventueel de zuiger zelf en/of de cilinderwand. Oke het blok wat we nu hier hebben staan is van een Black Bomber, de 450cc versie dus en na meten hadden we 4 bar meer compressie, dit blok gaan we wat oplappen, cilinders zwart spuiten, rest zilver en chroom blinkend en monteren  :026: Ondertussen gaan we rustig aan zoeken naar nieuwe zuigers, eventueel overmaat zuigers, nieuwe veren, misschien nieuwe kleppen enz, kunnen we het blok wat er nu onder zit helemaal aanpakken [onderblok hebben we al gedaan] en dat komende winter weer compleet monteren, zo hebben we komende winter in ieder geval iets te doen  :037:

CB500T weer op de heftafel met daar achter de operatietafel met donorblok, 50cc minder maar 100% pret  :069:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #552 Gepost op: 28 februari 2010, 23:04:11 »
Ach, het gaat natuurlijk om de prestaties, maar deze fiets kan het ook prima alleen van de looks hebben !

Komt helemaal goed !

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #553 Gepost op: 28 februari 2010, 23:12:47 »
Waarom niet even het blok open en kijken voor de zekerheid.. Is nl wel een mooi blok die 500  :034:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #554 Gepost op: 28 februari 2010, 23:49:57 »
Ach, het gaat natuurlijk om de prestaties, maar deze fiets kan het ook prima alleen van de looks hebben !
Schiet alleen niet op om met dat ding te posen terwijl hij op een aanhanger moet staan om te kunnen rijden... een lekker soepel draaiend blokkie wat goed op 2 cilinders loopt is ook wel zo prettig. Maar zo hebben we weer wat om aan te werken en een groot deel van de onderdelen die op de foto's hierboven staan zijn ondertussen alweer van eigenaar verwisseld. De goede en bruikbare dingen hebben we natuurlijk wel zelf gehouden :034:. Zo zie je maar weer waar een particulier verkooptopic op een forum al niet goed voor is. Heeft me wel een dag heen en weer rijden gekost (was maar "ff" naar Emmen op en neer op een verloren zaterdag net voor Kerst), maar aangezien we de voor ons niet bruikbare onderdelen weer voor hetzelfde geld hebben kunnen verpatsen, heeft het ons alleen geld voor de brandstof van de auto gekost. Tel uit je winst! :103:

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #555 Gepost op: 01 maart 2010, 07:31:53 »
Het atelier is weer gevuld, laat de artiest zijn werk doen :039:
En met enige vertraging wegens nog wat meer onderdelen ien te vergaren en wat andere projekten dan toch weer tijd om verder aan deze te gaan werken. Gevonden is een ander blok en niet zonder reden, het blok wat er nu onder zit heeft op de linkercilinder te weinig compressie en niet door een klep die verbrand is of niet goed sluit maar zeker weten de zuigerveren en eventueel de zuiger zelf en/of de cilinderwand. Oke het blok wat we nu hier hebben staan is van een Black Bomber, de 450cc versie dus en na meten hadden we 4 bar meer compressie, dit blok gaan we wat oplappen, cilinders zwart spuiten, rest zilver en chroom blinkend en monteren  :026: Ondertussen gaan we rustig aan zoeken naar nieuwe zuigers, eventueel overmaat zuigers, nieuwe veren, misschien nieuwe kleppen enz, kunnen we het blok wat er nu onder zit helemaal aanpakken [onderblok hebben we al gedaan] en dat komende winter weer compleet monteren, zo hebben we komende winter in ieder geval iets te doen  :037:

CB500T weer op de heftafel met daar achter de operatietafel met donorblok, 50cc minder maar 100% pret  :069:





:036:  Het blijft een geweldig mooi stukje vakwerk  :036:, hoop dat ie gauw de weg op kan. Maar die uitlaat die er naast ligt op de brug, hoe zit dat? komen die er onder te hangen?

Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #556 Gepost op: 01 maart 2010, 15:29:54 »
Yepzzzzzzzzz, is de rechteruitlaatbocht van een CB 450 T met een Megaton-demper, die zaten bij de hele handel die ik tegen Kerst opgehaald heb in Emmen. Complete set uitlaatbochten (wel in gebruikte staat, maar nog wel hard) en een set Megatonnen die er maar even opgezeten hebben en dus nog zo goed als nieuw zijn (zit maar 1 krasje op 1 demper, de andere is nog in nieuwstaat). Omdat we die toch stukken mooier vinden dan hetgeen er nu onder gefabriekt zit, komt dat hele spul eronder te hangen zodra het 450 blok nagekeken en gemonteerd is.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #557 Gepost op: 01 maart 2010, 18:35:33 »
Waarom niet even het blok open en kijken voor de zekerheid.. Is nl wel een mooi blok die 500  :034:
Even zegt die  :+ Tis geen gewoon blok met kleppen gemonteerd als in jouw blok maar iets complexer en het gaat ook open maar dan gelijk helemaal opknappen dus honen, nieuwe zuigers en veren en wie weet nog meer, kosten rijzen dan wel de pan uit en de nieuwe zuigers zijn bijna onvindbaar, in de tussentijd dus lekker dat 450 blok eronder wat overgens diezelfe looks en prestaties heeft  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #558 Gepost op: 01 maart 2010, 18:39:34 »
...helemaal opknappen dus honen, nieuwe zuigers en veren en wie weet nog meer, kosten rijzen dan wel de pan uit...

Yeb, voor een 400 blokje big bore kit incl. montage dus opboren e.d. € 800,=  :035:
Maar ik dacht ff openen en kijken of wat je nu denkt dat het is het ook is maar ik dacht weer te makkelijk...  :007:

Ik voel mij ook zo'n ervaren sleutelaar...   :029:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #559 Gepost op: 01 maart 2010, 23:14:52 »
Och je bent anders ook zeer goed bezig met de 400  :103:

Zo het blok in het frame is vrij en morgen naast het frame, donorblok ziet er goed uit en de nokkenassen prima voor gebruik, wel hier en daar wat helicols die de weg zullen vinden in de kop maar oke..............we zijn weer van start  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30085 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35212 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6729 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8882 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak