* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144550 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #560 Gepost op: 02 maart 2010, 07:27:32 »
Yepzzzzzzzzz, is de rechteruitlaatbocht van een CB 450 T met een Megaton-demper, die zaten bij de hele handel die ik tegen Kerst opgehaald heb in Emmen. Complete set uitlaatbochten (wel in gebruikte staat, maar nog wel hard) en een set Megatonnen die er maar even opgezeten hebben en dus nog zo goed als nieuw zijn (zit maar 1 krasje op 1 demper, de andere is nog in nieuwstaat). Omdat we die toch stukken mooier vinden dan hetgeen er nu onder gefabriekt zit, komt dat hele spul eronder te hangen zodra het 450 blok nagekeken en gemonteerd is.

Yessssss, dat gaat em af maken Ria, het geluid van die er nu onder hangen is geweldig maar de looks niet zo. Ben reuze benieuwd :034:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #561 Gepost op: 03 maart 2010, 00:01:35 »
Gaat weer lekker en de smaak van de caferacer weer te pakken en er flink zin àn  :p Blok vrijgemaakt in het frame en binnen een uur stond het blok naast het frame zonder mankeren, duidelijk is nu wel waarom de koppeling zo zwaar ging bij inknijpen van de koppelingshendel, ik dacht te zware veren uiteindelijk want de kabel en platen waren ook vernieuwd dus niks in de weg, ook het lagertje en keerring op carterhelft vernieuwd en netjes in het vet..............naar nu blijkt heeft het een andere oorzaak  :| Het koppelingsheveltje net achter het carterdeksel heeft tegen de ketting aangelopen en is compleet doorgesleten  :046: Jammer was een nieuwe maar een wijze les, wat de reden is weet ik nog niet exakt maar zoeken we uit, zeker weten en te zien aan de ketting en slijtspoor dat dit de oorzaak is.



Ook de krimpkous en 1 draad van de dynamo naar spanningsregelaar is helemaal doorgesleten, de draad van neutraalschakelaar is half doorgesleten en dat verklaar weer dat de accu niet goed laade de laatste tijd, dit had onderweg goed fout kunnen gaan  :016:



Beter nieuws  :039: achter het 500T blok en voor het donorblok en kaal maken die blokken, beetje de vaart erin houden zeg maar  :018: Duidelijk is dat het 450T blok een keer schade heeft gehad en het rechtercarterdeksel is gerepareerd .



En na verwijderen carterdeksel duidelijk waarom er gerepareerd is, duidelijk te zien dat het deksel eens gekraakt is bij een val  :034:



Rest ziet er oke uit en koppeling wordt uiteraard nog geheel nagezien  :026:



Links het 450T blok en rechts het 500T blok en het rechtercarter verwijderd en alles lijkt uitwisselbaar dus zeer goed nieuws en weinig vreemde zaken te zien  :054:



500T blok ook gelijk maar strippen en dan is het duidelijk dat we de vorige keer dat het blok open lag toch alles netjes weer terug gestoken hebben en met de juiste kracht want niks breekt af, tik en los die bouten en alles inbussen dat werkt zo lekker ipv kruiskoppen  :071:



Uiteindelijk is het 450T blok voorzien van een andere dynamo, nieuwe pakkingen en het rechtercarterdeel is gewoon alweer dicht met delen van het 500T blok...............met een beetje mazzel hebben we volgende week een foto dat het 450T blok in het frame hangt............is wel een grote srong maar deze moet gewoon de weg op en vlammen  :+

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #562 Gepost op: 03 maart 2010, 07:14:07 »
Jammer van die paar kleine minpuntjes Freak, maar zoals je zei het had erger kunnen zijn. Je bekijkt het vanuit het juiste oogpunt: een leermomentje :054:
Maareh de rest ziet er weer goed uit!!!!!!! :039:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #563 Gepost op: 03 maart 2010, 07:36:49 »
DOHC toch..?? Daarom dat je zei dat dit blok moeilijker/ingewikkelder in elkaar zit.

Werkt dit dan met twee kettinkjes of met één of met tandwielen?

Handig die motorbokken, houden we even in het achterhoofd..  :026:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #564 Gepost op: 03 maart 2010, 09:36:03 »
DOHC
twee nokkenassen ,beide worden aangedreven door 1 ketting.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #565 Gepost op: 03 maart 2010, 10:28:48 »
DOHC toch..?? Daarom dat je zei dat dit blok moeilijker/ingewikkelder in elkaar zit.

Werkt dit dan met twee kettinkjes of met één of met tandwielen?

Handig die motorbokken, houden we even in het achterhoofd..  :026:

Idd DOHC, maaarrrr......deze twinnetjes hebben geen klepveren dus is een soortje van desmodromisch aangedreven.
Dwz kleppen worden op de normale manier geopend maar niet gesloten door een veer maar door een tuimelaar die het tegenover gestelde werkt als die de klep opent. (vandaar dat deze twins dus een klepspeling hebben van 0,03mm)
Dus zitten er een hoop dingen anders in de cilinderkop van een cb450/500t dan bij een klepveren cilinderkop.
Dat is dus de reden waarom het wat moeilijker is om van de "T" de kop te lichten.

Dus even in het kort, de 450/500 twin is voorzien van 4 kleppen, 2 nokkenassen en 1 distributie ketting.  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #566 Gepost op: 03 maart 2010, 18:11:18 »
Of het blok echt moeilijker is weet ik nog niet maar zodra het uit elkaar gaat posten we dat uiteraard hier, het kleppen stellen was inderdaad wel ruk  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #567 Gepost op: 03 maart 2010, 21:20:25 »
Of het blok echt moeilijker is weet ik nog niet maar zodra het uit elkaar gaat posten we dat uiteraard hier, het kleppen stellen was inderdaad wel ruk  :D

Ik heb indertijd zelf een Black Bomber gehad, en met het sleutelen er aan nooit geen problemen gehad. Torsieveren en kleppen stellen, fluitje poep met dat excentertje  :026:
Mijn maat racete er mee en maakte dan de blokken klaar, ze waren zeer snel en betrouwbaar  :034:
Maaruh..........goed om te zien, dat jullie dat project weer opgepikt hebben  :022:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #568 Gepost op: 04 maart 2010, 18:16:08 »
Elke keer als we weer wat onderdelen hebben verzameld dan gaan we weer verder en met het blok komt het zeker wel in orde als we de juiste onderdelen daar voor kunnen vinden  :) Vandaag weer wat binnengekomen, 3 bussen verf en ik heb het plan voorgesteld wat door de commissie is gekomen, onderblok zilvergrijs, carters glimmend alu, cilinderbalk zwart, cilinderkop zilvergrijs.............leek me leuk voor de retrolook  :103:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #569 Gepost op: 05 maart 2010, 18:11:32 »
Rechterzijde van het 450 blok is alweer dicht, koppeling zat net binnen de limiet, wel nieuwe strakkere veren geplaatst, oliepomp en oliezeef gereinigd en carterdeel geplaatst. Stel nieuwe keerringen bestelt van schakel en koppelingsas want die lekken meestal bij brikken en binnenkort het blok eens goed ontvetten en spuiten  :054:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #570 Gepost op: 05 maart 2010, 19:22:54 »
Blijven voor mij toch prachtige blokken  :024:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #571 Gepost op: 05 maart 2010, 22:01:22 »
En ongelofelijk krachtig naar mijn mening  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #572 Gepost op: 06 maart 2010, 23:05:14 »
450 blok deels ontvet en deels geschuurd..............als het wil dan morgen ff voorzien van een verse laag lak, heel benieuwd hoe het effekt zal wezen als de cilinders zwart zijn  :034:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #573 Gepost op: 07 maart 2010, 17:50:39 »
Vanavond maar eens wat foto's posten want ik heb weer wat gerommeld  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #574 Gepost op: 07 maart 2010, 22:00:54 »
Zo allereerst een groot applaus voor de spuitbussen van VHT, deze spuiten echt geweldig, gaan leeg tot de laatste nevel en dan nog gas over, geen enkel druppeltje uit de speciale spuitmond dus onderstaande heeft helemaal niks met mij te maken maar puur met de juiste spuitbussen  :+

Het blok eindelijk ontvet en geschuurd, een bokkewerk maar moet gebeuren voor de juiste hechting, ondertussen het blok al zovaak in de handen gehad dat krachttraining overbodig is  :018:



Blok op de heftafel, heerlijk zonnetje erbij dus gewoon helemaal goed, oke de temperatuur had iets hoger gemogen  :007:



Afplekken wat er niet gelijk geposten moet worden en helaas geen schilderstape aanwezig maar met racetape zijn al zoveel mensen mee geholpen en ook deze keer weer  8)



Laagje voor laagje en het blijft moeilijk om niet in 1 keer door te spuiten maar heb me kunnen beheersen  :048:



Onderblok en cilinderkop afgeplakt voor de juiste retrolook  :D



Tussen de zware racetape ook maar zwart spuiten en dan wordt het moeilijker, de verf mag nier doorlopen of ergens tussen kruipen maar het afplakken is redelijk gelukt  :026:



Na het zwart wederom de cilinder afgeplakt en het zilvergrijs nagespoten............het lijkt erop dat het geslaagd is  :022:



Buiten uit de wind warmde het blok toch een beetje op en dus maar wat uit laten harden daar............de mensen die langs liepen hadden weer wat bekijks..............al lopen er hier weinig voorbij op het dorp met 300 inwoners  :007:



Waarom de cilinders zwart en niet zoals orgineel gewoon zilver of waarom eigenlijk zoiezo alles spuiten.............de uitleg:
Het blok was al eens gespoten en best goed gedaan maar in de loop van de jaren hier en daar wat gebladderd en niet meer netjes, alles verwijderen met een blok wat niet uit elkaar gaat verder is een rampenwerk, zeker met glasparelen en dus gekozen voor een nieuwe laag verf van het juiste soort.

Maar waarom dan de cilinders zwart.............de uitleg:
Simpel, het is een brik en er zijn geen nieuwe pakkingen aangebracht [voet en kop] en dus kans op wat zwetende pakkingen en welke kleur krijgt het dan..........juist zwart en op deze manier valt het niet gelijk op  :103: Bijkomstigheid is dat ik een zwarte cilinderbalk met daarond zilvergrijs gewoon heel mooi vindt en aangezien het door de eigenaresse goedgekeurd was snel de verf besteld en hieronder het resultaat.............het blok zal weer snel ingebouwd gaan worden want dit moet gewoon een prachtig zicht worden, de kwaliteit verf zal zich moeten bewijzen maar met de nagel en schroevendraaier wilde de verf er niet gelijk af...............we gaan het beleven...............de foto's  :054:









The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #575 Gepost op: 07 maart 2010, 22:16:43 »
yup ook in het echt ziet het er goed uit :054:

carterpan van de fzr ook maar zwart spuiten dan valt die olie lekkage niet op
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #576 Gepost op: 07 maart 2010, 22:18:17 »
 :o Dat ziet er goed uit.... De twijfel slaat bij mij gelijk toe.. Had ik misschien dan toch het blok er even uit moeten lepelen... Ik wist niet dat je het blok kon spuiten als het nog in elkaar zit... Dat wordt weer een slapeloze (denk)nacht.

Dit resultaat is in ieder geval geweldig..!!  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #577 Gepost op: 07 maart 2010, 22:29:16 »
Well done Freak  :021:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #578 Gepost op: 07 maart 2010, 22:33:44 »
:o Dat ziet er goed uit.... De twijfel slaat bij mij gelijk toe.. Had ik misschien dan toch het blok er even uit moeten lepelen... Ik wist niet dat je het blok kon spuiten als het nog in elkaar zit... Dat wordt weer een slapeloze (denk)nacht.

Dit resultaat is in ieder geval geweldig..!!  :039:
Het maakt het wel compleet af en waarom zou je het niet kunnen spuiten..............in de regen rijden kan toch ook zonder dat het je blok indruipt  :+

Hoe maak je Paulusttt van zijn stuk zonder dat je een vrouw daarvoor nodig hebt............gewoon een spuitbus verf hanteren  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #579 Gepost op: 07 maart 2010, 22:36:00 »
Woooowwwww Netjes  :039:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30085 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35213 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6729 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8882 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak