* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor  (gelezen 18263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #40 Gepost op: 29 december 2010, 22:42:41 »
Heey Freak jij zou wel cursus kunnen geven mooi duidelijk zo :054:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #41 Gepost op: 29 december 2010, 22:46:34 »
Super verslag weer. Foto`s worden ook steeds beter, we komen op werkplaatshandboekniveau zo!  :039:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #42 Gepost op: 30 december 2010, 13:08:26 »
Vanaf volgende winter te volgen "Motor work shops" voor en vooral door liefhebbers :039:

Goed bezig Louis. Ik zit er nog steeds met verbazing naar te kijken


Is there anybody out there

eliminator

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #43 Gepost op: 30 december 2010, 16:32:07 »
Citaat
Heey Freak jij zou wel cursus kunnen geven mooi duidelijk zo

Waar kunnen we inschrijven? :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #44 Gepost op: 30 december 2010, 19:01:07 »
Haha achja met iets tijd over kun je meer typen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #45 Gepost op: 30 december 2010, 19:23:25 »
En gezien het mooie weertje vandaag tijd om het een en ander eens te testen, de pekelfiets schakelt nog wel wat zwaar maar we kunnen weer schakelen, mee naar Goes geweest en daar een leuke route gereden  :054:  Thuis gekomen ff hapje eten en de elefantentreffenfiets eens uittesten en dat beviel al gelijk goed, schakelt als een mes door de boter, alles rolt lekker, remt als een gek ventje aan de voorzijde, verhoogde ruit moet ik even aan wennen is nog geen toppertje gezien de vele wervelingen rond de helm................evengoed heerlijk een eind gereden en hier en daar wat plaatjes geschoten:

Wissenkerke door de polder nabij de molen............let op het is nog glad daar!



Ook nabij Wissenkerke alwaar er naast wat sneeuw en ijresten ook behoorlijk wat blubber te vinden was, in combinatie met de vele grindsteentjes goed opletten in de bochten maar wat een feest met dit weertje zo rijden.



De veervoorspanning aan de voorzijde is gewoon prima, staat duidelijk ook wat hoger op de voorpoten als eerst en de demping is helemaal top, veert niet te ver in en komt keurig terug naar boven, de wat snellere bochten voorzover die snel genomen konden worden voelden goed, geen heen en weer gezwabber maar echt testen moet nog komen  :018:



Heerlijk een eind weggereden en uiteindelijk besloten om eens langs de Goudplaat te rijden, lekker een stuk evenwijdig aan het Veerse Meer en dit was redelijk te doen................hier nog wel.



Nog net voorbij de haven/betonfabriek van Kamperland werd het veel minder en eigenlijk te ijzig  :012:



De 2e keer deze winter dat ik ergens omgedraaid ben, met 30km/h wilde het voorwiel echt alle kanten op en er waren diverse sporen die elkaar kruisen, staan op de stepjes was niet de uitkomst en het gewicht van een VF gaat dan aardig tegenwerken...........was het sneeuw dan oke maar hier was teveel ijs op de weg te vinden en dit stuk is dan nog een 2 1/2 km.



Al met al staat er weer een mooie 135km meer op de teller en samen met de pekelfiets net over de 250km gereden vandaag, dat met dit weertje is echt genieten van onze hobby. De VF heeft een paar leuke reacties gekregen onderweg, stond een peuk te roken nabij de haven van Colijnsplaat en een oud mannetje had vroeger ook motor gereden en ook vaak in de winter...............voor ik het wist vertelde hij dat hij ook jaren met een [toen] nieuwe Vf750F had gereden en die had volgens zijn zeggen tegen de 90Pk, zoop wel benzine maar had een redelijk koppel. Ook wist hij te vertellen dat de nokkenassen van de achterste cilinder te weinig smering kregen en ze in de racerij dan een by-pass maakten buitenom het blok..............jaja een kenner, zijn naam is Gilbert, 86 jaar jong en wandelt elke dag even richting de haven  :036:

Thuis gekomen de VF nog eens nagezien en alles lijkt in orde, wel veel pekel en rotzooi maar hij mag er wezen, ook qwa uiterlijk ben ik tevreden.



En het was net schoon................



Maar vandaag stond er nog een beetje wassen en schrobben op het progamma, gelijk maar de bering een eind leeggetrokken en wat meer gewassen..............het leek vanmiddag wel een wasstraat hier  :037:



Nog een aantal aandachtspunten gevonden, de linkerpinker beweegt iets teveel onder het rijden, het schakelpookje heeft iets teveel speling en iki wil de stuurhelften iets meer naar binnen hebben, de buddy voelt redelijk hard aan en is dus niet ingezeten..............gelukkig................gaat goed komen, geweldig genoten en de GSX-600R staat inmiddels op de heftafel te schreeuwen om aandacht  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #46 Gepost op: 01 januari 2011, 16:35:49 »
Handig plekje voor de zekeringen...  8)

Gaaf topic hoor..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #47 Gepost op: 01 januari 2011, 17:36:45 »
Handig plekje voor de zekeringen...  8)

Gaaf topic hoor..
Dat hebben veel motoren daar zitten, de CX500 heeft dat ook............uitzondering is Benny want die heeft het vol in de wind zitten nu  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #48 Gepost op: 01 januari 2011, 18:09:38 »
Handig plekje voor de zekeringen...  8)

Gaaf topic hoor..
Dat hebben veel motoren daar zitten, de CX500 heeft dat ook...........uitzondering is Benny want die heeft het vol in de wind zitten nu  :D

Ideaal voor de koeling van je zekeringen  :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #49 Gepost op: 06 januari 2011, 22:55:32 »
Ik twijfel toch om een setje winterbanden te monteren voor volgende maand, ik heb hier nog staan een setje velgen van een Honda CBX750F van 1987, deze zwarte velgen passen naar mijn idee ook in de VF750F, zag ze vanavond staan en dit moet ik eens passen. Als ze passen of makkelijk passend te maken zijn dan heb ik een extra set waarop winterbanden kunnen maar die 16 inch is een beetje spelbreker, een achterband monteren aan de voorzijde is ook weer zowat.

Ik blijf na wat inlezen steeds terug op het merk Heidenau en dan heb ik de volgende keuzes:

Voorband:

HEIDENAU K66 SNOWTEX 100/70 -16 TL   Lastindex:52   Snelheidsindex:J

K41 M+S Silica (SiO2) 3.25 - 16 M/C 55P Rf.

K42 M+S Silica (SiO2) 2.75 - 16 M/C 46M Rf

Achterband:

 K60 M+S Silica (SiO2) 120/80 - 18 M/C 62T

HEIDENAU K60 SNOW 120/80 R18 TL
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #50 Gepost op: 06 januari 2011, 23:21:52 »
En dus tijd om de velgen set van de Honda CBX750F [het blok werd een vliegtuig, de voorvork leeft verder in een caferacertje, de koppelingspomp zit op de pekelfiets Vf750F, de remtangen zitten op Benny, wat nu hergebruik  :103:] te passen in de Honda VF750F elefantentreffenfiets. Op het 1e zicht lijkt het een eind te gaan passen maar veel dingen zoals verzet, lager, tandwielhouder, remschijf enz zijn anders dus passen en meten=weten  :018:



Voorwiel past prima, de lagers zijn toch hetzelfde, de steekas is iets korter maar die van de Vf past er makkelijk in [niet op onderstaande foto, das de CBX-as], deze gaat het worden!



Het verzet is ook net al de Vf-velg, de linkerremschijf zit net iets dichter tegen de voorpoot dan de rechterschijf dus dat is prima.



Remblokken pakken exact het vlak van de Vf-velgen............ook weer gewonnen  :p



Het voorwiel is voor elkaar dus dan het achterwiel, is duidelijk iets anders van naaf, ook kun je goed zien dat ik in de winter goed de ketting smeer.............de band glimt er nog van  :+ De velgen van de CBX zijn ook baggervet, zwarte kolenschoppen gegarandeerd.



Duidelijk een andere tandwielhouder....................das minder.



CBX tandwielhouder is hoger , tandwiel heeft 45 tanden en die van de VF 44 tanden maar gelukkig de steek, asgat enz zijn hetzelfde dus het tandwiel kan worden overgezet dat is dan weer beter omdat tandwielen en ketting altijd op elkaar inslijten, eventueel hebben we nog wat nieuwe tandwielen liggen maar deze hebben meer en andere minder tanden dan origineel.



Ook de nokken zijn totaal anders qwa afmetingen.



En ookal zijn er duidelijke verschillen de meeting van afstand tot remschijf is dan weer gelijk.............hoppa die zit  :007:



En niet veel later hangt dan de velg in het achterwiel, lagers lijken in orde maar die moet ik van het weekeind nog nader bekijken, deze velgen hebben al een mooie 159.000km erop zitten, het blok qwa vlieguren weet ik niet maar zal het nog eens vragen hoe het zit met hun project  :054:



De ketting netjes in lijn met het tandwiel!



Dat is minder, de CBX-remschijf is 20mm kleiner in doorsnede dan de VF-remschijf..............295 tegen 275  :+



Geregeld................ik hoef geen andere set velgen aan te schaffen wat met wat kleine veranderingen gaat deze set gebruikt worden voor de winterbanden, had van PanRiderEesveen wel een hele toffe aanbieding gekregen maar moet hen toch ergens helaas afslaan, bedankt voor je aanbod nog  :036: . Enzo staat er een VF-pekelfiets met andere velgen en tank met de minste onderdelen die we hadden klaar voor weer een nieuw avontuur bij hopelijk een nieuwe eigenaar...........hij gaat de verkoop in, bedankt voor het passen en meten nog  :D



Zo lijkt het dan wel weer helemaal hetzelfde te zijn.



Duidelijk te zien dat de CBX-remschijf kleiner is dan de VF-remschijf, gelukkig lijken de boutgaten wel overeen te komen...........die gok durf ik wel aan............nu op zoek naar winterbanden, gezien de maat van de voorvelg zal het er op neer komen dat zowel achter als voren een achterband wordt geplaatst, daar moet ik me nog eens verder in verdiepen, ook ik weet net als Peugot103 dat een voorband achter geen goede optie is en bedonderd stuurt  :018:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #51 Gepost op: 10 februari 2011, 18:35:47 »
Ik heb al een tijdje het idee dat de VF750F niet genoeg op temperatuur komt tijdens woon-werk verkeer en de meter komt eigenlijk nooit meer uit het dunne gedeelte net boven het rode vlakje op de temperatuurmeter. Uiteraard zegt een meter niet heel veel en dus al een aantal keer de temperatuur van de koelvloeistof proberen te meten en steeds zat ik rond de 65 graden en dat is te laag na een km of 25. Geen idee hoe bij anderen de temperatuurmeter staat tijdens een goede rit met temperaturen buiten tussen de 0 en +5 graden, de mijne kwam echt niet verder dan het dunne gedeelte net boven het rode vlakje en ging alleen wat hoger bij een poosje stationair draaien. Nu weet ik dus na wat meten dat dit gedeelte ongeveer rond de 60 graden is, mijn fans slaan aan als de meter op 3/4 staat en dus lijkt de meter goed aan te geven. Ik heb net als bij de VF750S de radiateur voorzien van een stuk koelcelflappen en deze weer voorzien van wat sleuven en nu meet ik een 80 graden en staat de meter bij thuiskomst zo:



Ik vermoed dat dit beter gaat zijn straks als de 350km snelweg onder de banden rolt, de temperatuur zou ongeveer zo blijven volgende week en dus hou ik het even zo, bijkomend voordeel is niet alleen dat de motor en zeker de olie beter op temperatuur komt maar na 2 dagen rijden met de flappen lijkt het dat ik verder ga komen met een liter benzine, nu kom ik niet verder dan 1 op 12,5. De flappen zijn makkelijk aan te brengen en makkelijk te verwijderen onderweg, het idee van een lammelenrooster heb ik niet gedaan, is wel makkelijker want dan kun je de doorstroming regelen maar dit voldoet naar mijn idee nu ook.



Het regende daarnet behoorlijk en dat koelt ook wel wat meer natuurlijk. De 1e keer dat ik een VF750F zag dacht ik dat onder de olieradiateur zou zitten en boven de radiateur voor koelvloeistof, vreemd genoeg zijn ze alle 2 voor de KVS en dat zal zeker een reden hebben. Nu zit er dus voor alle 2 een flap en ook dit lijkt me beter dan 1 afblinden en de ander niet, uiteraard zijn alle tips welkom  :p



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #52 Gepost op: 31 juli 2011, 17:57:18 »
1 op 14,2 met redelijk sportief gebruik vanmiddag  :039:

km-stand ondertussen ruim over de 37K  :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #53 Gepost op: 29 april 2012, 21:05:45 »
Laatste post bijna een jaar terug...........heeft een half jaar stilgestaan maar weggezet zoals het zeg maar moet.............daarnet sleutel omdraaien, startknop induwen............tik en lopen dat hok  :036: Geen druppellader aan gehangen, oude benzine maar toch...............het is een echte Honda  :036: Missschien deze 6 mei weer eens berijden tijdens een toertje  :054:

Oja, nog steeds te koop hoor  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Abjuh

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 316
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #54 Gepost op: 29 april 2012, 22:09:01 »
hij was toch te koop?
maar weer eens los rijden is best goed voor hem  :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #55 Gepost op: 30 april 2012, 00:03:35 »
Hij staat nog los van de laatste rit...........motoren blijven los hier, blikken is een ander verhaal  :X [3 van de 4 big-ends vast binnen 300km]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Heavey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 75
  • Niet Zeuren ,Maar Scheuren
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #56 Gepost op: 01 mei 2012, 12:03:03 »
Ik heb al een tijdje het idee dat de VF750F niet genoeg op temperatuur komt tijdens woon-werk verkeer en de meter komt eigenlijk nooit meer uit het dunne gedeelte net boven het rode vlakje op de temperatuurmeter. Uiteraard zegt een meter niet heel veel en dus al een aantal keer de temperatuur van de koelvloeistof proberen te meten en steeds zat ik rond de 65 graden en dat is te laag na een km of 25. Geen idee hoe bij anderen de temperatuurmeter staat tijdens een goede rit met temperaturen buiten tussen de 0 en +5 graden, de mijne kwam echt niet verder dan het dunne gedeelte net boven het rode vlakje en ging alleen wat hoger bij een poosje stationair draaien. Nu weet ik dus na wat meten dat dit gedeelte ongeveer rond de 60 graden is, mijn fans slaan aan als de meter op 3/4 staat en dus lijkt de meter goed aan te geven. Ik heb net als bij de VF750S de radiateur voorzien van een stuk koelcelflappen en deze weer voorzien van wat sleuven en nu meet ik een 80 graden en staat de meter bij thuiskomst zo:



Ik vermoed dat dit beter gaat zijn straks als de 350km snelweg onder de banden rolt, de temperatuur zou ongeveer zo blijven volgende week en dus hou ik het even zo, bijkomend voordeel is niet alleen dat de motor en zeker de olie beter op temperatuur komt maar na 2 dagen rijden met de flappen lijkt het dat ik verder ga komen met een liter benzine, nu kom ik niet verder dan 1 op 12,5. De flappen zijn makkelijk aan te brengen en makkelijk te verwijderen onderweg, het idee van een lammelenrooster heb ik niet gedaan, is wel makkelijker want dan kun je de doorstroming regelen maar dit voldoet naar mijn idee nu ook.



Het regende daarnet behoorlijk en dat koelt ook wel wat meer natuurlijk. De 1e keer dat ik een VF750F zag dacht ik dat onder de olieradiateur zou zitten en boven de radiateur voor koelvloeistof, vreemd genoeg zijn ze alle 2 voor de KVS en dat zal zeker een reden hebben. Nu zit er dus voor alle 2 een flap en ook dit lijkt me beter dan 1 afblinden en de ander niet, uiteraard zijn alle tips welkom  :p



Andere thermostaat erin
Kawa Zx9R gechrast nu ZX10R

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #57 Gepost op: 01 mei 2012, 16:31:13 »
Ooit gedaan  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #58 Gepost op: 23 juni 2012, 11:50:05 »
Verkocht, de nieuwe eigenaar veel veilige en toffe kilometers toegewenst  :054:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #59 Gepost op: 23 juni 2012, 13:12:31 »
One happy camper ;)  :039:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30500 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
36 Reacties
11584 Gelezen
Laatste bericht 21 januari 2009, 23:22:18
door MotorFreak
829 Reacties
146354 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
83524 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
98 Reacties
19979 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak