* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor  (gelezen 17700 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Gepost op: 21 november 2010, 13:47:19 »
De nieuwe telg in het knusselkot en tevens nieuw project voor komende maanden is geworden een Honda VF750F Rc15 Interceptor  :039: Deze Honda is er gekomen nadat de ZZR250 van Peelandse bodem is verdwenen, deze Honda rijdt eigenlijk niet verkeerd, klinkt goed en heeft best wat koppel, even wat gegevens  8)

General information:
Model:   Honda VF 750 F

Engine and transmission:
Displacement:   748.00 ccm (45.64 cubic inches)
Engine type:   V4, four-stroke
Power:   90.00 HP (65.7 kW)) @ 10000 RPM
Top speed:   216.0 km/h (134.2 mph)
Compression:   10.5:1
Bore x stroke:   70.0 x 48.6 mm (2.8 x 1.9 inches)
Valves per cylinder:   4
Fuel control:   DOHC
Cooling system:   Liquid
Gearbox:   5-speed
Transmission type,
final drive:   Chain
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front tyre dimensions:   120/80-16
Rear tyre dimensions:   130/80-18
Front brakes:   Dual disc
Rear brakes:   Single disc
Physical measures and capacities
Weight incl. oil, gas, etc:   248.0 kg (546.7 pounds)
Fuel capacity:   19.00 litres (5.02 gallons)



Het gaat dus om de voorste VF750F, de rood/wit/blauwe, de achterste is er 1 van het zelfde type maar dit wordt dan de winterbike. Alle goede delen gaan op de voorste VF750F en misschien een paar kleine aanpassingen zoals een old-school Giuliari monoseat plaatsen. Deze motor is al voorzien van een compleet nieuw uitlaat en demper [4-1] systeem van Mach1, de voorzijde heeft gereviseerde remklauwen en rvs-remleidingen, remt echt als een gek ventje en de veerring voorzijde kan het dan ook niet aan  :018:

Van 2 motor weer 2 terug maken, 1 goede voor de ,,bewaar'' en 1 pekelfiets, we gaan het weer beleven  :039:

« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 12:02:44 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2010, 14:35:04 »
Honda rulezzzzzzz.........tik en lopen  :022:

Sunny

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2010, 16:18:25 »
Een geinig ding om mee te rijden, al is de voorkant wat zwabberig, maar dat mag de pret niet drukken, zeker niet met The Mechanic op de Duc in het kielzog door de Noord-Bevelandse polder :103:.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2010, 18:59:52 »
Toch geen opgejaagd gevoel gehad Sun  :042:
Zou niet kloppen hoor, want ik moest toch flink gassen om je bij te houden  :034:

Sunny

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2010, 20:35:56 »
 :037: Nee hoor, het viel me alleen wel op dat je op sommige momenten redelijk kort achter me zat, maar Freak had daar een duidelijke verklaring voor: mijn remlicht deed het niet :+. Voel me niet snel opgejaagd, als iemand veel haast heeft, komt 'ie maar voorbij (geef ik meestal zelf ook wel aan d.m.v. een zwaai met de linkerarm). Was geinig om "onze" polder weer eens onveilig te maken en het weer was gisteren stukken aangenamer dan vandaag (brrrrrrrr, ben nog maar net opgewarmd...).

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2010, 22:37:55 »
Tromgeroffel.................deze komt binnenkort binnenrollen............das pas old-school  :036:







The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2010, 23:00:21 »
Tromgeroffel.................deze komt binnenkort binnenrollen............das pas old-school  :036:










Mooi man :054:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

kleintje

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2010, 08:19:28 »
 :036: :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #8 Gepost op: 14 december 2010, 22:29:58 »
Zo na een 1000km met de rood/zwarte te hebben gereden kan ik melden dat deze waarschijnlijk toch de elefantentreffenfiets 2011 gaat worden, blok is stiller, koppeling beter, elektra beter, geen uitlopende uitgaande as, geen rammelende primaire ketting en veel betere remmen. Ook zal deze worden ingezet voor de kouwe klauwen rit zondag aanstaande dus even wat onderhoud plegen  :039:

Nieuwe olie en filter
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe remolie en klauwen goed gangbaar maken
Schoon luchtfilter
Nieuwe kaarsjes
Elektra nazien en winterklaar maken
Nieuwe voorvorkolie en afstellen alle veerring
Old-school buddy plaatsen
Andere kopkuip, zijkappen en kont plaatsen
Hier en daar nieuwe lampjes plaatsen
Andere accu plaatsen
Fusebox nazien, zit kleine storing in
Nieuwe gaskabels plaatsen
Transmissierubbers inwikkelen
Ketting reinigen en beter gangrolbaar maken
Misschien betere achterband omleggen
Dynamo nameten tot aan contactslot, hier en daar wat connectors opnieuw monteren
En wat we nog meer tegenkomen  :007:



Hier missen dus al 4 rubber O-ringen en 2 circlips, ik vermoed die van een CBX750 af te kunnen plukken, voor de rest heeft deze zeker wel onderhoud gehad in het verleden, alles is redelijk te noemen en vergeleken met sommige motoren die hier komen een must om aan te sleutelen, niks vastgerot tot nu toe, de staalomvlochten remleidingen is geweldig in vergelijking met de rood/zwarte Vf  :036:



Voorvorken keurig recht, zeer weinig pitting en de keerringen zijn zeker ergens een aantal jaar terug vervangen en zien er samen met de circlips nog keurig uit, nieuwe olie erin, terug monteren en demping instellen...............klaar  :057:



Koplamp stond te kort voor het voorwiel maar de afstelschroef werkte keurig mee, wielklampmoeren vervangen want zie zijn te roestig, zaten behoorlijk vast maar met geduld en kruipolie heelhuis kunnen verwijderen, lagers in het voorwiel zijn nog goed dus schoonmaken en invetten, remklauwen is nog wel wat werkt maar ook die zullen weer meer gangbaar zijn straks.



De ,,oude'' koelvloeistof is echt nog goed en meet tot -30 dus deze houden we maar even apart en die slurpt Benny vast wel een keertje op, deze krijgt nieuwe vloeistof  :039:
 Nog 3 avonden en dan moet deze weer klaar staan voor de volgende rit...........moet lukken deze week  :034:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #9 Gepost op: 15 december 2010, 07:14:51 »
lekker bezig weer.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #10 Gepost op: 15 december 2010, 23:57:58 »
Zo weer een stukje verder en alles in orde, nieuwe koelvloeistof zit erin, nieuwe olie in de voorpoten en gelijk de veren maar omgedraaid want de dichte windingen zaten beneden  :046: , elektra opgeschoond en in de bescherming gezet, hier en daar wat groene contacten opgeschuurd tot messingkleur en het begint er weer op te lijken die voorzijde  :034:



Oude topkuip is beter van kleur maar vertoond scheuren mist een ophangoog, andere topkuip tevoorschijn gehaald en daar gelijk een flip-up ruitje op gezet...........eens kijken of deze dan geen wervelingen geeft rond de helm, zoniet dan een betere optie voor de langere afstanden  :p



Ik had deze keer eens gekozen voor een oliefilter van het merk Bosch, tegenwoordig kun je Meiwa, Champion en originele filters makkelijk omnummeren naar bv filters van Mann en Bosch, deze kosten bij v/d Peijl via de baas net geen 5 euro en dat scheelt behoorlijk en er gaat best een filtertje of wat doorheen per jaar. Bougies haal ik daar ook tegenwoordig..........de crises moet je toch op een of andere manier op kunnen vangen  :+ Helaas liep ik tegen een probleem aan met dit Bosch filter, de terugslagklep in het filter zit een stuk dieper als de originele, het filter is een cm langer en deze 2 dingen vertrouw ik dan niet meer...............het is toch het bloed van de motor wat hier doorheen moet en niet ondenkbaar dat deze terugslagklep een andere druk nodig heeft om te openen en stel dat de olie niet goed rondpompt...........bbbrrrrr nee is niet goed nie, morgen maar ff naar Gerrits voor een echt  goed filter.

Vandaag ook een accu gekocht, heerlijk met de wetenschap dat er een nieuwe accu richting elefantentreffen gaat, misschien op deze ook maar weer 12V aansluiting bouwen................ :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2010, 19:18:57 »

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #12 Gepost op: 16 december 2010, 19:45:45 »
Helaas liep ik tegen een probleem aan met dit Bosch filter, de terugslagklep in het filter zit een stuk dieper als de originele, het filter is een cm langer en deze 2 dingen vertrouw ik dan niet meer...............het is toch het bloed van de motor wat hier doorheen moet en niet ondenkbaar dat deze terugslagklep een andere druk nodig heeft om te openen en stel dat de olie niet goed rondpompt...........bbbrrrrr nee is niet goed nie, morgen maar ff naar Gerrits voor een echt  goed filter.

Dat klepje in het filter gaat alleen open wanneer het filter zodanig vervuild is dat de olie niet meer door het filterpapier kan. Op die manier voorkomt men dat iets meteen in de friet draait als het filter vuil raakt.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #13 Gepost op: 16 december 2010, 22:30:06 »
Ja oke dat is waar maar stel dat die niet open gaat als het moet  :+ Evengoed is die Bosch ook een ruime cm langer dan het filter wat nu geplaatst zit en dus minder dan een cm ruimte tussen radiateur en filter  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #14 Gepost op: 16 december 2010, 22:35:58 »
die cm is de bijpass freak

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2010, 22:50:29 »
Zo het blok is weer gevuld met het juiste sap, olie is lekker rondgepompt ondertussen en tot aan de strot toe vol en kan er weer even tegen  :054:



Achterrem verse olie, doorgespoeld en ontlucht, het pedaal is weer keihard dus dat beloofd goede remkracht  8)



Ik had in het WPH gekeken en daar stond vermeld als accu de YB 14L-A2 , gisteren gehaald, afgevuld en aan de lader en vanavond meten we een keurige 13,26V op de polen dus hoppa geschikt voor de VF750F............of toch niet!!! Ik zou de juiste accu hebben, ook volgens opschrift op de accu maar de +&- pool zitten omgedraaid, oke beetje frubelen, wat verleggen en deze zit nu met de achterzijn naar buiten gericht maar de werking blijft hetzelfde, over een poosje verhuisd deze naar de ,,Blauwe Engel'' die begin volgend jaar opgebouwd wordt wat daar past deze wel perfect in, krijgt deze gewoon weer een nieuwe  :+ Voor de opletters, ja ik kalk overal een datum en vaak ook km-stand op zodat ik later altijd terug kan zien van wanneer een onderdeel is, op het luchtfilter staat bv de km-stand en datum vermeld..........altijd handig en toch uit het zicht!



De VF heeft iets meer tijd nodig dan gedacht, elektra is een zooitje, de transmissierubbers zijn bagger, ander rubber komt er rond de velg, leuke BT-045 gescoord voor weinig en de bestaande band is ook al een eind weg en van de 20e week van 1999, straks een bekend stukje rubber waarvan ik ondertussen wel weet hoe ver je met zo'n band kan gaan.



Kettingset is dik in orde, schoonmaken en klaar, de achterremklauw moet even goed schoongemaakt worden, blokjes opschuren en vooral meer gangbaar maken want de schuifpen zit een eind vast. Het spatbord heeft geen onderreflector meer maar die pluk ik wel van de andere VF af, is deze weer iets origineler  :018:



Slecht ingetapt, alles ligt los, 1 cdi lijkt een scheur te hebben, komt nog een andere kontkap op, slotje overzetten en mechaniek daarachter afstellen, lampreflector wat opschonen, achterbrug nog wat nazien en ik vermoed het linksysteem doorsmeren en helaas hebben ze hier niet aan smeernippels gedacht.........behoorlijk wat werk aan de kont nog maar oke is dan straks weer betrouwbaar.



Luchtfilterkast is 1 bout ooit eens afgebroken en iemand zag het niet zitten om even uit te boren of links te tappen en de varkensstaart te hanteren, jammer trekt toch net wat meer valse lucht dus niet goed voor het ram-air effect  zit nu redelijk dicht en het nieuwe filter sluit goed aan..................die kan weer vers ademen  :039:



Wordt vervolgt...................morgen meer  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #16 Gepost op: 16 december 2010, 23:17:16 »
Ik had nog een rottigheidje met de pekelfiets vandaag.............ff copy&paste van een ander forum  :018:

Vanochtend als altijd met de motor naar de baas en het was nat maar niet koud dus goede moed totdat ik de straat uitreed en de VF weer eens niet in de 2e versnelling wilde.........nadat de motor een beetje op temperatuur kwam ging het wel maar toch niet lekker met veel geklak uit de bak. Op het werk rustig dus de oorzaak eens opgezocht en jawel gevonden, door jaren lang gebruik van de koppelingshendel is de plunjer van de mastercilinder uitgesleten, dit betekent dus een te grote vrije slag met de hendel waardoor je de motor niet geheel ontkoppelt. Even nagedacht en bijvoorbeeld bij een Honda Cb komt dit ook vaak voor en vul je de ruimte tussen de hendel en plunjer op door het plaatsen van een M5 ringetje, de VF heeft dus een heveltje met een afgeronde kop en die valt precies in een uitgeholt kuiltje van de plunjer.......oke een klein lagertje opgezocht, wat pas geslepen en deze viel precies in de plunjer en jawel merkbaar de vrije ruimte opgelost, even proefgereden en jawel met koude motor makkelijk schakelen...........opgelost..........dacht ik!!!

Op weg naar huis om 5 uur sneeuwde het flink en dus helemaal in de nopjes want de motor schakelde weer goed en winterrijden is net zo tof als in de zomer maar dan net ff anders.............ik start de motor en terk de handschoenen aan, tot zover niks aan de hand, ik zet de motor in de 1e versnelling en ineens met ingetrokken koppelingshendel gaat de motor van zijn plaats...........SHIT!!!, na wat gepruts blijkt de motor nu dus helemaal niet meer te ontkoppelen en blijft de keerring van de plunjer het te hebben begeven, dit was dus ook medeoorzaak en de oplossing van opvullen vrije ruimte heeft er toe geleid dat de keerring die al aangetast was niet meer deed waar die voor gemaakt is, resultaat.................met een bedrijfsblik van het werk naar huis gereden en de motor moeten laten staan want gladheid en een motor die niet ontkoppelt is alleen besteed voor ritten naar huis vanaf ergens onderweg van een treffen.

Straks eens kijken of ik een revisiesetje heb liggen of een reserve reservoir, morgen op de zaak dat monteren, goed ontluchten en hopen dat we het voor elkaar krijgen

Maar ik zit thuis voor de Pc en de pekelfiets staat op mijn werk en morgen moet ik natuurlijk weer naar huis met de pekelfiets want heb al 1 rit moeten missen............ik heb even gezocht tussen de revisiesetjes hier maar helaas geen juiste gevonden dus de voorraad onderdelen even nagezocht op onderdelen van een Honda CBX750F van 1987 want die was ooit eens gesloopt hier. Oke gevonden is een complete koppelingspomp zonder remhendel maar met voor zover ik kan bepalen een werkende mastercilinder, voor de rest gelijk aan de VF-pomp maar met ander dekseltje want uiteraard zo over te zetten is. Ook gevonden de zuiger van de koppeling tegen het blok, deze wijkt wat af van de VF gezien de stand van de ontluchtingnippel, op het zicht de zelfde boutafstanden, zelfde dikte en werking van dit alles, samen met wat DOT-4 en nieuwe afdichtringen morgen onder werktijd eens zorgen dat de pekelfiets naar huis gestuurd kan worden.................we gaan het beleven!

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #17 Gepost op: 17 december 2010, 20:51:29 »
Zo het was een klus voor een hele morgen en het viel tegen zeker met het gereedschap wat er op mijn werk ligt............niks beter dan een garage met de juiste spullen maar het reservoir van de CBX750 is gemonteerd en alles werkt. Eerst alles netjes schoongemaakt aan de binnenzijde want er zat een laag zwarte drab in en veel vergaande DOT-4, allemaal van die kristalen en dus goed poesten, veel schone olie doorpompen en alles goed gangbaar maken. De hendel past inderdaad prima, de mastercilinder is in goede staat en pomp merkbaar meer olie al zijn beide 14mm-pompen. Het ontluchten ging moeizaam maar met kunst en vliegwerk [lees niet het juiste matriaal] gelukt en helaas bleek er rechtsboven de koppelingszuiger tegen het blok een helicol te zitten welke dus de beste tijd had gehad. Het uitboren en tappen was een rotklus want veel vlees is er niet en die oude helicol is keihard en kwam er in stukjes uit............uiteindelijk een nieuwe helicol kunnen plaatsen en met een andere bout zit ook dit weer strak tegen het blok  :039: Schakelen gaat best goed, nog steeds gaat het niet voor 100% en ik heb gezien dat de keerring bij het blok zweet dus dat is de volgende optie voor vervangen.

Hier kun je nog goed zien dat ik de ruimte [vrije speling] had opgevuld aan de plunjer,



De originele pomp is ondertussen helemaal nagezien en voor de rest dik in orde, met een revisiesetje is dit weer een prima pomp die of in het schap gaat of op de blauwe VF,

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #18 Gepost op: 22 december 2010, 22:36:51 »
Zo weer een gaatje gevonden om wat aan de VF te doen, tussendoor moest de CBR600F nog een nieuwe slof achter hebben en wat verbeteren aan de remklauw dus die staat weer klaar, ook de VF750 heeft een keurig 2e-hands bandje gekregen! Een Bridgestone BT-045 voor weinig en in topconditie..............Arjan bedankt  ;) Aangezien de kouwe klauwe rit niet doorging wat meer tijd om de VF klaar te zetten voor betere tijden en dus het rijwiel gedeelte eens goed nazien, een ,,zwaar'' punt gevonden in de tandwielhouder, na demontage duidelijk dat deze zeer oud vet bevat...........ranzige zooi.



Mijn grote vriend de ontvetterbak weer vanonder de werkbank getrokken en niks makkelijker dan dit om de zooi te verwijderen.



Achterzijde van het lager is open en dus schoon gemaakt maar duidelijk dat dit lager geen 100% meer is, zou wel terug kunnen maar alles wat niet goed is vervang ik, zeker een lager in het rijwielgedeelte want als je deze laat zitten dan slijt je ketting/tandwielen en overige wiellagers echt sneller, hier is gewoon water in gekomen en dus aangetast.



Hoppa de brander erop, ff lekker heet stoken..........



En niet veel later valt het lager en dan makkelijk uit, duidelijk is dat er al eens iemand dit lager heeft vervangen en daarbij een schroevendraaier heeft gebruikt gezien de diepe sporen in de lagerhouder.............warm stoken mensen dat scheelt zoveel ellende  :|



Alles netjes opgeschoond en morgen even kijken bij v/d Peijl voor een nieuw lagertje, is gewoon een standaard 6305 lager en deze koop je dan voor een paar euro ipv wagelijke bedragen bij honda...........morgen weer even warm stoken en dan valt die er vanzelf weer in.



Remklauw was zeker niet verkeerd, lost makkelijk bij los laten rempedaal, geen lekkage, niet al teveel corrosie en genoeg ,,vlees'' op de blokken.. :039:



Remzuigers schoon geschrobd, remzuigers voorzien van bremsenfet, schuivende delen rond de blokken in het kopervet, zuigers kon ik met de vingers weer indrukken dus dat zit weer goed in elkaar............ :D



Als ik morgen een lager kan scoren dan ligt alles weer klaar voor montage, alles weer in het vet en de oplettende meelezer heeft natuurlijk al gezien dat de nokken voor de stabilisatierubbers weer ingetapt zijn............ook die overigens lichte speling zal weg zijn straks  8)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #19 Gepost op: 23 december 2010, 23:18:25 »
Zo vandaag een nieuw lager gescoord en het is een 2RS1 geworden dus beide zijden dicht, deze voelt heel wat beter aan  :D



Even verwarmen en het lager viel keurig op zijn plaats, hier en daar nieuw vet, alles schoon gemaakt en de pasbus past weer goed, nieuwe circlip geplaatst en de oude keerring was nog goed.



Velgje wat opgeschoond, stabilisatierubbers in de silicone en de speling is een eind weg, ketting handmatig gereinigd en afgesteld.........het rolt weer prima, de remklauw doet zijn werk en de blokken lijken wat meer te ,,happen''  :039:



Aan de ene kant helaas maar de andere kant gelukkig veel vet te vinden op de achterbrug en kettingbeschermer, de ene kant goed omdat de ketting dan meestal goed gesmeerd is en er is dan ook geen strak punt te vinden, de rolletjes allemaal lekker los en zeer weinig weerstand. De andere kant is dat het een rommel blijft dat kettingvet, zeker onder de kettingbeschermer moet het verwijderd worden want als dit loskomt en de ketting het meeneemt dan heb je een hoop straatvuil en oud/taai vet waar je het niet wilt hebben.................ranzig klusje maar ondertussen is alles weer schoon en gemonteerd.





Komende dagen het welbekende kerstfeest, volgende week meer sleutelplezier   :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29263 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
36 Reacties
11005 Gelezen
Laatste bericht 21 januari 2009, 23:22:18
door MotorFreak
829 Reacties
140903 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
80015 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
98 Reacties
19091 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak