* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 84290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #100 Gepost op: 06 juni 2010, 17:05:11 »
In zand: kont achter op de buddyseat en GASSSS, bij remmmen helemaal naar voor schuiven om druk op beide wielen te houden, achterrem mag vol, voorrem doseren natuurlijk. Pas op voor scheerlijnen.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #101 Gepost op: 08 juni 2010, 17:03:18 »
Thermo kleren??  :X Gewoon goed aankleden voordat je je motorpak aantrekt en rijden  :103: :034:
Ik heb het nog niet nodig gehad gelukkig, dan moet het wel veel koud worden voor ik thermo kleding aan trek, en zo koud heeft het nog niet geweest....

Maar ik snap het wel, eerst weer financieel beter zien te worden na alle uitgaven, volgend jaar is zeker een goeie optie dan?  :103:

járen geleden eens wat van dat spul gekocht (thermo onder kleding) maar eigenlijk nog nooit gebruikt. (nee niet te koop, geen verkapte ad))
Alhoewel het onderweg wel eens wenselijk was. Ga steevast te optimistisch van huis, of geheel niet  :007:
Maar zo duur is dat thermo ondergoed toch helemaal niet?


Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #102 Gepost op: 08 juni 2010, 17:10:55 »
. Pas op voor scheerlijnen.

Ja vooral als je buren met zo'n zwabberende koepeltent savonds besluiten wat extra lange lijnen te spannen tot 2 meter van de tent, zwarte ook nog.
Ben je er in 2 dagen 30 keer langs gelopen en ga je in donker naar je tent en baff.
2 jaar revalidatie met een verbrijzelde schouder (ja ik liep wat snel)

De ambulance was nog met me bezig en ging er weer 1tje plat en nadien het mens zelf nog eens en toen werd het maar weg gehaald.
Ach ja sommige vrouwen ook...





eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #103 Gepost op: 08 juni 2010, 18:57:14 »
Citaat
Maar zo duur is dat thermo ondergoed toch helemaal niet?

Voor een alleenstaande moeder met twee kinderen en drie motoren houdt het een keer op :037:

Citaat
Pas op voor scheerlijnen.

Hier op het oude spoor denk ik dat ik niet zozeer moet oppassen voor scheerlijnen; eerder voor visdraad ;)
Toen het nat was zijn er door quads en jeeps diepe sporen ingereden; is nu een beetje opgevuld met zand dus dat maakt het een beetje tricky; je ziet niet wat er onder het zand zit en daar zitten dus die diepe sporen met opstaande randen.

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #104 Gepost op: 07 januari 2011, 15:16:26 »
 :017: Ik krijg het motortje niet gestart...
Startmotor gaat goed rond, maakt net niet de eerste startvonk zeg maar. Klinkt verder soepel volgens mij.
Choke uit..of aan, net hoe je het zegt, lijkt vocht te zijn wat heel goed kan natuurlijk na een overwintering onder een hoes.
Iemand een tip wat ik nog kan proberen? Durf niet al te lang door te gaan om de accu te sparen..

Offline Raptor

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 617
  • Geslacht: Man
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #105 Gepost op: 07 januari 2011, 15:56:01 »
Bougie er uit ,warm stoken en terug plaatsen en starten mbv eventueel wat startpilot
En de accu eerst weer opladen
Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #106 Gepost op: 07 januari 2011, 15:57:50 »
Luchtfilter eraf, hand voor carb inlaat houden en volgas doorstarten (als hij verzopen is dus naar benzine stinkt) is ook een optie...
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #107 Gepost op: 07 januari 2011, 17:45:09 »
Luchtfilter eraf, hand voor carb inlaat houden en volgas doorstarten (als hij verzopen is dus naar benzine stinkt) is ook een optie...
Nee niet bij deze 1 pitter zo doen, kest gelijk de bougie nat.

Aantrappen lijkt me ipv het knopje?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #108 Gepost op: 07 januari 2011, 17:51:31 »
Ja eehm...ik moet de techniek nog een beetje leren hoor :p
In elk geval bedankt, maar ik vrees dat t m niet gaat worden.
Om het een en ander te bekijken moet ik de tank eraf halen en de leidingen zijn kaas, dus durf ik eigenlijk niet aan te zitten.
Ben bang dat ik de leidingen helemaal aan gort trek dan. Daarbij ; sleutelen in de miezerregen is ook niet echt geweldig voor het vocht..

Zal even een andere optie moeten verzinnen. Misschien mag ie vannacht wel even binnen logeren, misschien helpt dat?

Er zit geen kickstart mogelijkheid..

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #109 Gepost op: 07 januari 2011, 17:59:31 »
hmm dan wordt het lastig... als er echt vocht in je carbs zit heb je dat er niet zomaar uit gestart...

Kan je bij zo'n dr niet bij de aftapplug van de carb? dan is het gewoon ff leeg laten lopen en het liefst met verse benzine weer vol laten lopen...
Straight to your face with the truth!

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #110 Gepost op: 07 januari 2011, 18:55:54 »
ehhh als "we" zo doorgaan ziet ze er helemaal geen gat meer in.... :018:
Zoekende naar..

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #111 Gepost op: 07 januari 2011, 19:01:57 »
Jij snapt het haha! De ZL begin ik eindelijk een beetje te snappen, maar dit is weer een heel ander verhaal. Als het mooi droog weer was zou ik het best aandurven hier en daar wat weg te slopen, maar ik vrees dat het nu niet zoveel nut heeft.

En helaas ben ik niet in het bezit van een ruim gereedschapsassortiment en een verlichte ruimte waar ik iets kan doen... (behalve dan mijn woonkamer :))
Als het dan mis gaat met de benzine ligt de hele vloer onder een paar litertjes te drijven..

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #112 Gepost op: 07 januari 2011, 19:20:06 »
Jij snapt het haha! De ZL begin ik eindelijk een beetje te snappen, maar dit is weer een heel ander verhaal. Als het mooi droog weer was zou ik het best aandurven hier en daar wat weg te slopen, maar ik vrees dat het nu niet zoveel nut heeft.

En helaas ben ik niet in het bezit van een ruim gereedschapsassortiment en een verlichte ruimte waar ik iets kan doen... (behalve dan mijn woonkamer :))
Als het dan mis gaat met de benzine ligt de hele vloer onder een paar litertjes te drijven..

Is wel....stoer! :007:
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #113 Gepost op: 07 januari 2011, 20:03:50 »
Oke deze heeft dus echt alleen een knopje  :D

Hij heeft buiten gestaan onder een zeil en heeft vorst gehad, inderdaad carb aftappen, verse benzine erin en het luchtfilter even inspuiten met remmenreiniger of startpilote, volgeladen accu in goede conditie, bougie even verwijderen en een paar keer rond laten draaien met de startmotor, bougie weer monteren en hoppa het blok draait  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #114 Gepost op: 07 januari 2011, 21:25:37 »
 :D Het principe kan ik helemaal volgen..nu nog doen! :069:
Ik wil niet voor niks bij je op cursus! ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #115 Gepost op: 07 januari 2011, 22:19:51 »
Topic helemaal doorgelezen als voorbereiding en las bijvoorbeeld dat de draad van de oliepeilstok of frame niet meer helemaal oke is, de benzineleidingen gewoon vervangen en het t-stukje testen of die niet uitgehard is, ook het ontluchten van de leidingen na olie vullen is belangrijk en voor de rest lees ik weinig slechte dingen dus deze staat straks helemaal klaar voor de betere offroad ritten  :039:

Hij staat nu dus nog op ,,gewone'' banden, als je echt meer offroad wil gaan rijden met daarnaast ook redelijk wat asfalt denk ik niet dat je noppen moet monteren, ik doel dan op de grove dikke noppen zoals bv de stonemaster, had je er nog banden bijgekregen?

Oja WPH mocht je dat hebben ondertussen................altijd makkelijk mochten de kleppen worden gesteld  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #116 Gepost op: 07 januari 2011, 22:29:48 »
Idd niet op de  volle Cross banden gaan rijden als je ook asfalt wilt gaan rijden en offroad, dan kan je beter een compromi band opzoeken die zowel een beetje offroad kan maar ook op asfalt gehanteerd kan worden....

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #117 Gepost op: 07 januari 2011, 23:15:46 »
Als compromi heb ik de Bridge stone battle wing uitgekozen; is een trial band en kan aardig wat kilometertjes mee. Heb ik nog niet. Heb het pas nog maar ter goedkeuring gekregen van een die hard in verre reizen, dus is wel een goede keus denk ik.
Heb wel noppenbanden liggen, maar die kunnen altijd even overgezet bij echte blubberritten.
Bedoeling is idd asfalt; grind en zand. Zeker aangezien de trip die volgend jaar op de planning staat.

WPH heeft je vrouw voor me gebrand op CD rom :069: Zal hem meegeven!

Ontluchten van de olieleidingen heb ik niet gedaan na het bijvullen..had er ook geen idee van dat dat moest eigenlijk, dus mag je nog eens uitleggen, is wel essentieel denk ik.

Wat ik verder graag wil leren is ketting spannen (ZL heeft cardan, dus is nieuw voor me, banden verwisselen, en wat al niet nodig zou zijn voor dingetjes die je onderweg snel tegen kunt komen en zelf kunt oplossen..)

Ik hoop dus dat de fotocamera paraat staat! :069:
Verder wat vraagjes ed...koplamp bijvoorbeeld; verdient niet de schoonheidsprijs en dat maakt me niet uit zolang hij nog maar even meekan..

Ik zal jullie vast weer de hemd van het lijf vragen :D

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #118 Gepost op: 07 januari 2011, 23:33:20 »
Onder de V-strom liggen ook battle wings. En ik mag er helemaal niet over klagen. Maar off road heb ik ze nog niet gebruikt.


Is there anybody out there

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #119 Gepost op: 07 januari 2011, 23:59:59 »
Goed te horen JP!
 Het is een aardig verschil waar je offroad wilt gaan rijden; hier in de buurt heb je de echte zeeuwse klei en daar zijn noppen het best.
De kant die ik op wil gaan (Frankrijk/Italie/Tunesie) vind je meer zand, gravel, steentjes en natuurlijk wil ik het ook stukken over asfalt doen anders haal ik dat echt niet binnen drie weken.
Op het allroad forum heb ik gelezen dat in fijn zand noppen niet echt een aanrader zijn. Vandaar dus een bandje wat wat meer kan maar niet echt voor de offroad hier in de omgeving, al zul je er ook wel zeker iets mee kunnen denk ik..


 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
52824 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio