Zo de meeste zaken vanmiddag nagelopen en overal nu een betere aarde, blok klinkt goed en met deze demper lijkt het gelijk een dikke motor
Ik kon niet gelijk iets vinden om de bovenste kettinggeleiderol te maken, naar mijn idee moet dit toch van een wat zachter materiaal zijn dan het geen wat ik heb gebruikt en dat is nu PVC, evengoed vind ik 33,= euro ex te zot voor woorden voor een origineel rolletje
Ik heb dus een staaf PVC gepakt en die op de juiste lengte afgezaagd, de juiste lengte wil dan zeggen net iets kleiner dan het busje war er later in moet vallen zodat het ook goed kan rollen straks.
Zo goed mogelijk centreren en met een spieboor het gat boren,
Even de scherpste rand eraf vijlen,
Het pasbusje erin en deze zit straks opgesloten door 2 ringen die dan weer kleiner moeten zijn als het rolletje,
No0g een beetje vijlen en verfraaien en dit zou het dan moeten wezen,
En zit die dus boven de ketting en bij inveren wordt de ketting als het ware geleid en kan verder niks raken nu,
En dat de ketting het rolletje raakt mag duidelijk wezen na de proefrit van daarnet, dit is ook een beetje het punt waar ik zelf benieuwd naar ben, is PVC niet te hard gezien een origineel rolletje van stevig rubber is, ook deze heeft na een aantal ritten duidelijke inslijtsporen maar zal de ketting dus niet slijten, of dat nu het geval is vermoed ik ook van niet want een ketting is nog altijd harder dan een stukje PVC, ik maakt ze vroeger wel van teflon en dat ging altijd prima, evengoed is dit makkelijk weer te vervangen en ik ga zeker op zoek naar teflon in de vaste ronde vorm
De hoogte van de motor na instellen veerring, punt 1 de veerring ljkt me zeker niet verkeerd nu en het weg en stuurgedrag bevalt mij prima maar kan me er iets bij voorstellen dat Eliminator terug wil naar een iets zachtere demping en veervoorspanning, zoals het nu staat is de motor 1cm hoger gekomen, als dit qwa opstappen goed gaat dan hoeft de jiffy dus niet ingekort te worden.
Nog wat foto's van voor het proefritje!
De proefrit...........start als een tierelier, de choke pakt prima zonder gepruttel of gestotter en ik kwam erachter dat je best even op je choke moet rijden voor die eraf kan, een km of 2 heb je zeker nodig. Het stationair kan eventueel nog iets oplopen vanwege de carbreiniger/koollosser in de benzinetank maar dit is zo terug te zetten aan de linkerzijde van de motor. De koppeling pakt goed zonder schokken en heeft bij mij niet doorgeslipt, heb hem nog wel iets bijgesteld, zodra de motor warm genoeg is kun je vol accelereren en dat gaat bij deze heel goed, het blijft een 350 maar met deze demper lijkt het een 600 te zijn, vol optrekken en op het juiste [lage] koppel schakelen en je zit zo over de 120km/h, voordeel is dat je nu de handen dan gewoon los kan laten van het stuur want die staat weer rechter dan vorige week. De weg was nat, de motor nog een beetje onbekend maar je kun er best mee gummen en vegen in de korte bochtjes,,,over de kinderkopjes en klinker is het een genot met een off-allroad. Ik heb niet echt offroad gereden want dan is die ook weer gelijk zo smerig, uiteraard wel wat over een paar dijkjes gereden maar het is overal baggernat en dan zouden dikke noppen beter wezen, voor paardrijpaden, schelpen en grindpaden lijkt alles goed te staan en te reageren, remmen doen hun werk en de olie spoelt goed door, vanavond de motor nog even nazien en bouten/moeren controle en dan is die klaar voor een nieuw avontuur