* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82744 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #200 Gepost op: 13 januari 2011, 17:07:59 »
Net terug van de proefrit en de laatste foto's trek ik zo uit het toestel.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #201 Gepost op: 13 januari 2011, 17:40:07 »
Zo de meeste zaken vanmiddag nagelopen en overal nu een betere aarde, blok klinkt goed en met deze demper lijkt het gelijk een dikke motor  ;) Ik kon niet gelijk iets vinden om de bovenste kettinggeleiderol te maken, naar mijn idee moet dit toch van een wat zachter materiaal zijn dan het geen wat ik heb gebruikt en dat is nu PVC, evengoed vind ik 33,= euro ex te zot voor woorden voor een origineel rolletje  :043: Ik heb dus een staaf PVC gepakt en die op de juiste lengte afgezaagd, de juiste lengte wil dan zeggen net iets kleiner dan het busje war er later in moet vallen zodat het ook goed kan rollen straks.



Zo goed mogelijk centreren en met een spieboor het gat boren,



Even de scherpste rand eraf vijlen,



Het pasbusje erin en deze zit straks opgesloten door 2 ringen die dan weer kleiner moeten zijn als het rolletje,



No0g een beetje vijlen en verfraaien en dit zou het dan moeten wezen,



En zit die dus boven de ketting en bij inveren wordt de ketting als het ware geleid en kan verder niks raken nu,



En dat de ketting het rolletje raakt mag duidelijk wezen na de proefrit van daarnet, dit is ook een beetje het punt waar ik zelf benieuwd naar ben, is PVC niet te hard gezien een origineel rolletje van stevig rubber is, ook deze heeft na een aantal ritten duidelijke inslijtsporen maar zal de ketting dus niet slijten, of dat nu het geval is vermoed ik ook van niet want een ketting is nog altijd harder dan een stukje PVC, ik maakt ze vroeger wel van teflon en dat ging altijd prima, evengoed is dit makkelijk weer te vervangen en ik ga zeker op zoek naar teflon in de vaste ronde vorm  :034:



De hoogte van de motor na instellen veerring, punt 1 de veerring ljkt me zeker niet verkeerd nu en het weg en stuurgedrag bevalt mij prima maar kan me er iets bij voorstellen dat Eliminator terug wil naar een iets zachtere demping en veervoorspanning, zoals het nu staat is de motor 1cm hoger gekomen, als dit qwa opstappen goed gaat dan hoeft de jiffy dus niet ingekort te worden.



Nog wat foto's van voor het proefritje!







De proefrit...........start als een tierelier, de choke pakt prima zonder gepruttel of gestotter en ik kwam erachter dat je best even op je choke moet rijden voor die eraf kan, een km of 2 heb je zeker nodig. Het stationair kan eventueel nog iets oplopen vanwege de carbreiniger/koollosser in de benzinetank maar dit is zo terug te zetten aan de linkerzijde van de motor. De koppeling pakt goed zonder schokken en heeft bij mij niet doorgeslipt, heb hem nog wel iets bijgesteld, zodra de motor warm genoeg is kun je vol accelereren en dat gaat bij deze heel goed, het blijft een 350 maar met deze demper lijkt het een 600 te zijn, vol optrekken en op het juiste [lage] koppel schakelen en je zit zo over de 120km/h, voordeel is dat je nu de handen dan gewoon los kan laten van het stuur want die staat weer rechter dan vorige week. De weg was nat, de motor nog een beetje onbekend maar je kun er best mee gummen en vegen in de korte bochtjes,,,over de kinderkopjes en klinker is het een genot met een off-allroad. Ik heb niet echt offroad gereden want dan is die ook weer gelijk zo smerig, uiteraard wel wat over een paar dijkjes gereden maar het is overal baggernat en dan zouden dikke noppen beter wezen, voor paardrijpaden, schelpen en grindpaden lijkt alles goed te staan en te reageren, remmen doen hun werk en de olie spoelt goed door, vanavond de motor nog even nazien en bouten/moeren controle en dan is die klaar voor een nieuw avontuur  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #202 Gepost op: 13 januari 2011, 18:44:09 »
 :036: :036: :036:

We gaan zien of jullie me een kontje moeten geven om op te stappen,maar die ene centimeter zal toch moeten gaan denk ik! :037:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #203 Gepost op: 13 januari 2011, 18:45:33 »
:036: :036: :036:

We gaan zien of jullie me een kontje moeten geven om op te stappen,maar die ene centimeter zal toch moeten gaan denk ik! :037:


 :X :X :X
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #204 Gepost op: 13 januari 2011, 18:54:28 »
Sdhitterend verslag weer Freak :054: staat er weer fris bij nu en kan er weer vele kilometers tegenaan

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #205 Gepost op: 13 januari 2011, 19:28:20 »
:036: :036: :036:

We gaan zien of jullie me een kontje moeten geven om op te stappen,maar die ene centimeter zal toch moeten gaan denk ik! :037:
Het verschil zit hem er meer in dat de veervoorspanning nu wat opgeschroefd is en met opstappen veerde de motor dan ook gelijk een eindje in, nu zal dat iets minder wezen maar ach mijn KTM en DR800Big zaten boven de 90cm zithoogte en dat ging ook prima  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #206 Gepost op: 13 januari 2011, 22:03:04 »
Zo....................klaar  :054:



Alles nagelopen en moet goed wezen, ik heb de originele demper ook nog even goed verhit want normaal brandt de verf in als de motor draait maar aangezien deze niet gemonteerd zit doen we het met het brandertje.............de verf zit goed vast nu  :054:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #207 Gepost op: 13 januari 2011, 22:28:00 »
Helemaal GEWELDIG!!!! :039:
KOmend weekend komen halen? Alleen zaterdagmiddag zit ik op het pontus tot een uurtje of vier dus ben ook iets later bij de borrel..
Kan dus zaterdagochtend of zondag? Moet ik nog even een chauffeur zien te regelen ook ;)

Ik hoor het wel!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #208 Gepost op: 13 januari 2011, 22:47:10 »
Zaterdagmorgen kan best voor mij, kan ik je eventueel op komen halen met de motor [VF750F]  ;)

Vrijdag kan ook, zondag kan ook................u roept maar  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #209 Gepost op: 13 januari 2011, 23:11:15 »
Wow!! Achterop bij dat scheurmonster!! Ik zeg JA!!  :022:
Lijkt me wel een belevenis!

Moet om 12 uur weer thuis zijn, dus als dat voor jou geen probleem is?
En anders regel ik vervoer voor 1 van de andere dagen...

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #210 Gepost op: 13 januari 2011, 23:18:40 »
Alleen zaterdagmiddag zit ik op het pontus tot een uurtje of vier dus ben ook iets later bij de borrel..

Jammer, dat je er niet op vrijdagavond bent - dan zouden we elkaar daar zien. :103:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #211 Gepost op: 13 januari 2011, 23:21:46 »
Ja, had ik beter kunnen doen...nu valt de borrel ook een beetje in het water.  :/ Maar zie je daar dan wel toch? ;)

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #212 Gepost op: 13 januari 2011, 23:22:17 »
Jazeker!  :071:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #213 Gepost op: 14 januari 2011, 12:07:53 »
Doe je weer goed Freak! Zeker dat pvc-rolletje vind ik vernuftig gevonden  :036:

PVC moet gewoon goed wezen! Want bij m'n zx6r loopt die ook over een kunststof geleidertje/railsje dat is volgens mij van een soort ABS-kunststof zal wel iets zachter wezen dan pvc maar dit moet goed te doen zijn. Die kettingen zijn echt van hard staal!
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #214 Gepost op: 14 januari 2011, 12:30:57 »
Ja oke maar jij rijdt er vast minder onverhard mee en dan heeft het veel minder te lijden  ;) Ik moet altijd zeker weten dat als er iets niet origineel is het ook gewoon werkt  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #215 Gepost op: 14 januari 2011, 19:16:07 »
Ja oke maar jij rijdt er vast minder onverhard mee en dan heeft het veel minder te lijden  ;) Ik moet altijd zeker weten dat als er iets niet origineel is het ook gewoon werkt  :D

Onverhard.... Nee dat gaat niet lukken! Grondspeling van hooguit pakje sigaretten  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #216 Gepost op: 14 januari 2011, 19:17:27 »
Ja oke maar jij rijdt er vast minder onverhard mee en dan heeft het veel minder te lijden  ;) Ik moet altijd zeker weten dat als er iets niet origineel is het ook gewoon werkt  :D

Onverhard.... Nee dat gaat niet lukken! Grondspeling van hooguit pakje sigaretten  :018:
Maar harde veerring dus van grondspeling minder last, bij de zwarte cross rijden ze ook met fireblades en R1en op noppen  :057:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #217 Gepost op: 14 januari 2011, 19:20:07 »
Ja oke maar jij rijdt er vast minder onverhard mee en dan heeft het veel minder te lijden  ;) Ik moet altijd zeker weten dat als er iets niet origineel is het ook gewoon werkt  :D

Onverhard.... Nee dat gaat niet lukken! Grondspeling van hooguit pakje sigaretten  :018:
Maar harde veerring dus van grondspeling minder last, bij de zwarte cross rijden ze ook met fireblades en R1en op noppen  :057:

Ik hou ook niet zo van poetsen  :048:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #218 Gepost op: 14 januari 2011, 19:43:55 »
Hoeft toch ook niet....................waar blijft je goede argument  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #219 Gepost op: 14 januari 2011, 20:01:34 »
Hoeft toch ook niet....................waar blijft je goede argument  :018:

Oké, oké! Ik zal een keer een off-road kopen, maar die kawa blijft gewoon op het asfalt  :018:
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51878 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio