* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82745 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #160 Gepost op: 11 januari 2011, 13:12:20 »
Hmm, heb helaas ook geen stukje nylon oid om een rolletje van te maken, sorry Freak. Ben door m'n materiaal heen.
Kun je het gelijk weer aan vullen, ik moet nog ff kijken of ik nog rolschaats wieltjes heb, had er 2 jaar terug nog gekregen van Sjees maar die zijn misschien allemaal chrasprotectors geworden............ideaal spul is dat  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #161 Gepost op: 11 januari 2011, 13:14:26 »
Het motortje was de zomer voor ik hem kocht nog naar de pyreneen gereden.. :034:  Ook bij de vorige eigenaar had hij een buitenslaapplaats, is toch echt niet alles!
Buiten een motor stallen is altijd minder voor de motor hoe goed een hoes ook is, een afdak waar de wind lekker doorheen waait werkt het beste, tussen de schuur en huis even een afdak maken  :069:  Is trouwens best goed te doen, ook heerlijk als je gaat BBQen en het begint te spetteren  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #162 Gepost op: 11 januari 2011, 13:15:49 »
:o Anders trek je eveneen motor uit elkaar

Die DR is straks als nieuw :021:
Dit is de helft nog maar maar wel met het meeste werk, er moet ook bijna niks worden vervangen gelukkig maar wel veel gangbaar maken/doorsmeren...........merk je straks gelijk als je offroad gaat  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #163 Gepost op: 11 januari 2011, 18:18:02 »
Achterbrug is ook weer ontdaan van alle zwarte smerige zooi, overal nieuw vet in en alle lagers zijn weer gesmeerd en zijn nog in orde, dat is mooi meegenomen  :039: Hier en daat zie je wel wat ,,loop'' sporen maar niks ingesleten  :054:



Zo ver mogelijk schoongemaakt en alles weer terug monteren met super goed vet, dit groene vet spuit je zelfs met de hoge druk nog niet weg  :103:



Na montage alles nogmaals goed doorspuiten met vet, dan zie je nog wat oud vet meekomen.



Niet bezuinigen op een koker vet want dat kost in verhouding niks bij een nieuw naaldlager, net zo lang pompen tot er alleen maar schoon vet uitkomt  ;)



Ook de holle assen spuiten we door en eerst blijft er wat oud vet komen.



Ik kreeg de vraag via PM of je bij een motor waarbij de achterbrug minder belast wordt ook niet vaker moet smeren, ik zal het hier toelichten wat mijn mening/gedachte is. Overal waar je lagers aantreft moet er vet zitten voor mindere wrijving. Een achterbrug van een offroad heeft veel te verduren aangezien er vaak door zand/modder wordt gereden, ook wordt een offroad vaker afgespoten dan een wegmotor. Een wegmotor heeft vaak geen smeernippels op de wat oudere na, ook bij een wegmotor is het het beste om eens in de zoveel tijd/jaar je achterbrug te verwijderen en lagers te controleren en/of smeren, ik heb hier regelmatig een motor waarbij er speling zit op de achterbrug, soms met het verwijderen van de lagerbus rollen de losse naaldjes er gewoon uit, soms zijn ze zelfs gebroken of vergruisd. Is het nodig om een achterbrug regelmatig te chekken op speling en werking............ja dus  ;)

Bij deze achterbrug heb iki nog een paar foto's waar je dus kunt zien dat er veel zwarte zooi uitkomt.



Deze zwarte zooi bestaat dus hoofzakelijk uit stofdeeltjes en slijpsel van de ijzeren delen zoals de lagers, bussen en assen, het vermengd zich dus met het vet, op deze foto zie je dat het 1e wat er uit komt goed smerig is, zodra je nieuwe vet in het zicht is heb je genoeg gesmeerd.



Dit is de lagerbus van het bovenste punt op de achterbrug, deze was bijvoorbeeld compleet droog en er zat niet meer dan een opgedroogde zwarte substantie in, als je hier langer mee doorrijdt dan slijt het lager snel en ook slijt de lagerbus, je kunt op deze al de sporen zien alwaar de naaldlagertjes hebben gezeten.



Afijn vandaag zijn er weer wat onderdelen binnengekomen, Sunny heeft Walcheren en de Bevelanden afgestruind en de juiste onderdelen gevonden..........zeker blij het het lager van de tandwielhouder want dan kan dat gelijk weer gemonteerd worden.



Tandwielhouder lekker warm stoken zodat het lager er makkelijk in zal vallen.



Het lager een uurtje in de ijskast is voldoende  :018: koud lager=krimpen, warm lagerhuis=uitzetten  :026:



Enjawel met een klein tikje viel het lager goed op zijn plaats, na afkoelen zit het zo vast als een huis  :p



En dus ligt de operatietafel klaar om de achterzijde weer toonbaar te maken, hier en daar moeten we wat uitshimmen maar dat komt vast goed, ik hoop vanavond de achterbrug en linksysteem helemaal klaar te hebben. Wat ik niet begrijp is het feit dat iemand een klinkschakel heeft gebruikt voor de ketting, het is dat de achterbrug er uit moest zodat de ketting er makkelijk af kon maar wie klinkt er nu een ketting als er maar net 30Pk aan boord is  :|



Zo nog even het eten laten zakken en dan weer aan de slag  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #164 Gepost op: 11 januari 2011, 18:22:46 »
gaat lekker zo :034:, denk je dat het wat is die shock of zal ik eerst ff wat meer meten: veerweg, maat van de ogen, afstand van de vorklippen, maat boutgaten?
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #165 Gepost op: 11 januari 2011, 18:26:22 »
gaat lekker zo :034:, denk je dat het wat is die shock of zal ik eerst ff wat meer meten: veerweg, maat van de ogen, afstand van de vorklippen, maat boutgaten?
Ik ben al bezig geweest met de originele schokker en die gaat er eerst in terug omdat van een SS de veer veels te stug zal zijn, dan klapt de achterzijde bij elke knip keihard tegen de bips van Eliminator..............ik hou hem wel in gedachten want eventueel kunnen we nog altijd misschien het demper gedeelte gebruiken met deze Suzuki veer  ;) Probleem is/was bij deze de demping maar het gedeelte om dit in te stellen zat ook muurvast, is nu los en wie weet bereiken we wat  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #166 Gepost op: 11 januari 2011, 18:34:12 »
Ok dan, mocht het nodig zijn: veerweg is 85 mm, beide ogen 12 mm boutgat, afstand tussen de vorklippen is binnenwerks 32mm, buitenmaat van het Oog is 31mm, HoH van boutgat Oog naar boutgat Vork is 350 mm. Gas veer, in en uitgaande demping instelbaar, uiteraard ook de veervoorspanning, de slang naar gasreservoir is alleen wat langer dan de ori, deze is zo'n 25 a 30 cm. Suc6  :+
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #167 Gepost op: 11 januari 2011, 19:01:40 »
Hij wordt echt weer als nieuw!! :039: Blij met alle uitleg al blijft het een en ander nog behoorlijk abacadabra..
Ziet er toch weer heel anders uit dan de eliminator!

(en aardig van je dat je ook een beetje aan mijn achterbrug(werk) denkt :037: Wil inderdaad niet gelanceerd worden bij een terugslagje ofzoiets..)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #168 Gepost op: 11 januari 2011, 19:06:15 »
hmmmm lisan je moest eens weten waar freak nog meer aan denkt.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #169 Gepost op: 11 januari 2011, 22:11:58 »
Zo klaar................met sleutelen dan natuurlijk voor vandaag, eerst ff douchen en ontvetten maar we zijn best opgeschoten, even in het kort:

-Achterkant is weer compleet
-Achterzijde elektra gedaan
-Kleppen gesteld
-Uitlaat en pro duro gemonteerd

Straks foto's  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #170 Gepost op: 11 januari 2011, 22:13:30 »
Hij wordt echt weer als nieuw!! :039: Blij met alle uitleg al blijft het een en ander nog behoorlijk abacadabra..
Ziet er toch weer heel anders uit dan de eliminator!

(en aardig van je dat je ook een beetje aan mijn achterbrug(werk) denkt :037: Wil inderdaad niet gelanceerd worden bij een terugslagje ofzoiets..)
Ja is totaal niet te vergelijken, deze is veel makkelijker om mee te werken  :034:

En tsja ik heb wel eens gereden met een te strakke veer, dan slaat de achterkant bijna onder je vandaan, is geen optie  :018:

@MMuis...............natuurlijk denk ik overal aan.............en dan pas doen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #171 Gepost op: 11 januari 2011, 22:38:09 »
Citaat
@MMuis...............natuurlijk denk ik overal aan.............en dan pas doen 


 :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #172 Gepost op: 11 januari 2011, 23:37:20 »
Tijd om de achterzijde weer meer op een DR350 te laten lijken  :018: Achterbrug erin, schokbreker weer terug en het smoelt alweer  8)



Dogbones er weer tussen en vooral kijken hoe de speling die er was op te lossen en dat ik prima gelukt, wel iets meer gewicht aan ringen erbij maar voorruit dat mag hier!



Alles goed vast gezet en het werkt lekker met alles zo schoon en met het nieuwe vet overal hoor je niks meer knarsen, piepen of moeilijk scharnieren...............heerlijk en meer dan een uur was er niet nodig om het weer terug te monteren :026:



Mooie ringen ertussen, het vet peurt er nog uit en ze blijven mooi deze dogbones, heel licht in gewicht maar een stuk dikker als de originele, deze hebben bijna een hoog-poser gehalte  :018:



Achterwiel er weer in en dat draait weer prima, ik weet niet of je het achterwiel wel eens met de hand had rondgedraaid maar dat zal nu een heel stuk soepeler moeten gaan  :103: Achterrem lost weer keurig, lijkt zelfs goed te remmen en dat is altijd handig offroad.



Met het aansluiten van de bedrading achter viel het wat tegen, geen achterlicht en linkerpinker terwijl de lampjes goed waren en de stekkers goed zaten en ingespoten, na wat meten blijken er een aantal solderingen onderweg te zitten met een krimpkousje daaroverheen, niet vreemd dat er een aantal solderen gebroken zijn, de foto is wat wazig maar hier kun je zo al zien dat er een draadbreuk aanwezig is.............waarschijnlijk heeft je pinker en achterlicht het wel vaker wel/niet gedaan  :+ Het achterlicht heeft nog een draadbreuk aan de voorzijde, als je daar met de kabelboom rommelt dan gaat het licht dus wel/niet aan.................komt morgen wel  :034:



Klepjes stellen, 0,10 in en 0,14 uit....................ook dat is gebeurt en viel mee want de inlaat stond goed en de inlaat iets te ruim, je hoorde de kleppen niet echt overdreven zondag maar bij een beurt moet dit even gebeuren.



He een dikke pro duro demper, en waar is die net gespoten originele demper dan...............simpel die ligt op de plank voor als die nodig is voor een stille rit zodat de boswachter je niet kan traceren  :018: Uiteraard klinkt een originele demper een beetje braaf en deze maar het geluid wat harder en doffer..........loud pipes saves lives en een beetje hoog piemelgehalte mag best af en toe  :D



Linkerzijde nog even in beeld met de kabelboom waarin al best wat gerommeld is , er zitten mij iets te veel connectors maar het zit vast en werkt weer, eventueel op een mooie zomerdag kan de eigenaresse wat nieuwe draden trekken en zo wat meer uit-1-stuk kabelboompje maken  :039:

 

Zo was het weer voor vandaag...........morgen gaan we het weer beleven  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #173 Gepost op: 12 januari 2011, 00:00:11 »
Ik had inderdaad al het idee dat het met het electrisch niet goed gesteld was...soms deed iets het niet en na wat rammelen aan de draden wel. 1 licht had ik al eens verwisselt toen het kapot bleek, maar het bleef afzien. Hm...kabeltjes trekken op een mooie zomerdag; dan moeten we rondscheuren toch? :D
Maar ik zal me er eens in verdiepen...moet toch te doen zijn? (al had iknog nooit gehoord van kabelbomen voor ik motor reed en dat is ook nog niet zo lang...) Tegen de tijd dat ik er wat verder mee ga rijden moet het wel in orde zijn, niet dat ik veel in het donker zal rijden, maar veiligheid is belangrijk en knippers moeten het gewoon doen.

Het geluid mag best een beetje stoer zijn..ik ben benieuwd! :069:

Het wordt straks nog meer feest om er op te rijden!! :039:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #174 Gepost op: 12 januari 2011, 07:47:12 »
Gewoon smullen die foto's en het verslag! :054:
Zoekende naar..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #175 Gepost op: 12 januari 2011, 12:28:33 »
waarschijnlijk heeft je pinker het wel vaker wel/niet gedaan

 :070: ik zeg niets  :050:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #176 Gepost op: 12 januari 2011, 12:30:36 »
waarschijnlijk heeft je pinker het wel vaker wel/niet gedaan

 :070: ik zeg niets  :050:
Nummer 1 die het vat  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #177 Gepost op: 12 januari 2011, 13:31:53 »
 :037: Ja hoor; nu valt ie hier ook!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #178 Gepost op: 12 januari 2011, 16:04:08 »
Maar voorlopig doet niks het meer aan elektra............... :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #179 Gepost op: 12 januari 2011, 18:51:06 »
De remolie aan de achterzijde is vernieuwd en ontlucht.......klaar!



Noteer voor op je verlanglijstje.............een nieuwe remschijf want deze is een heel eind versleten, de miniumdikte is die al voorbij. Je kunt er uiteraard gewoon mee blijven remmen maar ik vermoed dat deze een blijvertje is en in de toekomst zal de schijf er echt af moeten.



Ook op je verlanglijstje mag een nieuwe keerring van de koppelingshevel op je blok, deze zweet licht maar is nu niet de moeite van vervangen waard. Stel dat de koppelingsplaten vervangen moeten worden en ga je veel offroad rijden dat kan dat heel snel zijn dan deze gelijk ff meenemen, ook het koppelingslager hoor je licht maar net als de keerring niet de moeite waard om nu te vervangen.



Wat ik persoonlijk heel jammer vindt is dat mensen even het frame bijwerken, zo te zien zonder schuren en even met de kwast een streep verf geven.............werk het dan netjes af  :|



Blok is weer gevuld met verse olie en ik denk te weten waarom de peilstok er niet makkelijk in wilde, zal ik wel laten zien bij ophalen, heeft te maken met een velsrandje op de schroefdraad wat nu verdwenen is  ;)



De versgepoten demper oogt netjes, deze kant is verder ook weer op orde op de claxon na, deze krijg ik nog niet aan de toeter.



Oke de voorzijde moet nog even worden nagezien en dus de voorpoten verwijderd  :054:



Duidelijk achter het kapje is te zien dat deze DR350 wel eens over de kop is gegaan, het is allemaal redelijk krom en beschadigd, hier en daar is er wat terug gelast en ook vond ik iets waarmee ik minder blij werd............hier kom ik zo op terug!



Meten is weten en tsja de elektra is het niet helemaal en dus eens kijken waar er eventueel een kabelbreuk is............u weet wel van het achterlicht en pinkers  :D



Trekbandjes, tape, losse verbindertjes enz, hier was het allemaal weer te vinden  :103:



Oja zou dit grond van de Pyreneeën wezen............hoe dan ook de kabelboom zit vol rotzooi  :/



Kijk aan, 3 maal een losse krimpkous gevonden met daaronder solderingen en 2 van deze waren voorzien van een nette breuk, dat was de storing in de pinkers  :039:



Hier zit ik dan al onder de tank en jawel hier is de boosdoender van de storing in het achterlicht..........door de mantel heen voelde je de breuk zitten..............gerepareerd en jawel alles werkt weer  :022:



Dan nu het punt waar ik minder blij van werd..............alle 2 de aanslagnokken van de onderste kroonplaat zijn aanwezig maar die nok aan het frame alwaar deze 2 nokken tegen aan moeten komen is compleet weg, dit duit erop dat er al eens een behoorlijke klapper mee gemaakt is, je kunt de inslagpunten op de nokken nog zien..............wat is dan mijn probleem?? Zodra je een stuur van een motorfiets volledig naar rechts of links zet dan kom je met een kroonplaat aanslagnok tegen een punt aan waardoor het stuur niet verder kan draaien, hierdoor komen normaal bij een SS de cilp-ons niet tegen de tank aan, bij toerfietsen raken de schakelaars dan ook niet en hier raak je dan met diverse beugeltjes niks van je kabelboom. Nu kan je stuur dus een eindje verder naar links en rechts.............naar rechts is niet zo heel ernstig maar doordat die nu verder naar links kan komt de kabelboom klem te zitten tussen koplamp beugel en frame, hierdoor wordt elke keer je kabelboom gekneld en juist op die plaats waar dit gebeurt heb ik 6 draden gevonden die goed beschadigd waren, ik zal kijken of er nog een nok te maken is en de kabelboom zo proberen te verleggen dat deze niks meer raakt.



De rechterzijde was 1 bonk draden, dat is nu nog net zoveel maar heeft een andere plaats gekregen en volledig ingetapt.



De linkerzijde ook weer netjes tot 1 vaste kabelboom gemaakt en ben bezig met de juiste plaats te maken zodat die
 nu heel blijft.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51878 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio