* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 1987 Transalp XL600V  (gelezen 16804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #40 Gepost op: 06 februari 2016, 17:09:55 »
Wbt het lossen van boutjes enz....enkele dagen geduld en af en toe inspuiten met kruipolie, eventueel met hete föhn warm stoken en misschien dat het zo loskomt!

De bedrading is zeer zeker niet origineel,  voorzichtig met zomaar weghalen hiervan ze kunnen belangrijker zijn dan dat je nu misschien denkt!
Ja, ik denk dat er niet veel anders opzit. Overigens is warmstoken ook niet echt een optie. Ze zitten om plastic heen. Dat overleeft dat warmstoken niet. ;)

Ik ben er inmiddels achter dat de bedrading en de diode bij de zekeringenkast origineel zijn. Dus die blijven zeker zitten. Hebben iets te maken met de startonderbreker of zoiets.

Het doosje met het kwik en de toeter-schakelaar gaat er zeker wel af. Maar eerst maar eens rustig alle draadjes volgen. ;)

Lijkt op een soort van beweging sensor die met dat kleine schakelaartje in en uit geschakeld lijkt te worden.
Ja, dat denk ik ook haast. Aanzetten en als hij op de standaard staat, dan blijft hij uit. Wordt hij bewogen, dan gaat hij toeteren.

Wd 40 is geen kruipolie. Maar dat hoef ik je niet te vertellen natuurlijk. Gewoon een busje imal ofzo.
Nee, ik weet het. Had ik alleen niet voorhanden. WD40 wel.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #41 Gepost op: 06 februari 2016, 18:22:30 »
Is volgens mij geen weerstand maar een diode. Zo kan de stroom wel de ene kant op maar niet de andere. Dit zal gedaan zijn ipv een zekering. Alleen de beveiliging mis je nu wel.

Er staat een nummer op kan je zien welke?

Edit: je had het zelf al gevonden ;)
Straight to your face with the truth!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #42 Gepost op: 17 februari 2016, 14:38:42 »
Zo. Inmiddels een berg onderdelen binnen. Een reserve CDI, een remschijfcover en nieuwe schakelaars links. En voor een eventuele ombouw naar een slanker model heb ik inmiddels ook zinken zijkappen en een crosslicht met kap liggen. Nog geen idee wat ik precies ga doen, maar het gaat goedkomen. Eigenlijk wacht ik vooral op wat warmer weer om wat comfortabeler te klussen in de garage. ;) #watje

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #43 Gepost op: 17 februari 2016, 18:48:48 »
Zo. Inmiddels een berg onderdelen binnen. Een reserve CDI, een remschijfcover en nieuwe schakelaars links. En voor een eventuele ombouw naar een slanker model heb ik inmiddels ook zinken zijkappen en een crosslicht met kap liggen. Nog geen idee wat ik precies ga doen, maar het gaat goedkomen. Eigenlijk wacht ik vooral op wat warmer weer om wat comfortabeler te klussen in de garage. ;) #watje
Kachel in je garage, werk goed.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #44 Gepost op: 17 februari 2016, 18:55:55 »
De kalender van boels krijg ik het ook warm van...
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #45 Gepost op: 17 februari 2016, 19:08:20 »
De kalender van boels krijg ik het ook warm van...

Steek je die aan dan Muis  :042:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #46 Gepost op: 17 februari 2016, 19:09:36 »
Zet die dames liever op een andere manier in vuur en vlam.. Euh genoeg of topic.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #47 Gepost op: 17 februari 2016, 22:55:08 »
Yep, genoeg off topic. Ik hoef niet te huren. ;)

Maar goed, de garages zijn een beetje vol hier, dus de Transalp staat aan de achterkant van de tweede garage achter mijn Alfa. Die kan niet naar buiten, dus moet ik aan de alp werken in de deuropening. Daar helpt een kachel ook niet bij. Misschien dat ik de Tiger wel op die plaats kwijt kan en dan de alp weer op de plek van de Tiger kan zetten, maar dan moet ik ook de tijd hebben om een paar dagen door te werken. En dat zit er de komende weken ook niet in. Dus blijft het maar even zo staan. Helaas. ;)

Eerst de vork uit de Tiger halen morgen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #48 Gepost op: 18 februari 2016, 00:00:53 »
Ik dacht de motor compleet naar de beurs !
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #49 Gepost op: 18 februari 2016, 07:16:17 »
Dat dacht ik eerst ook, maar dat kan niet. De beveiliging is nogal aangescherpt en hij vertelde dat ze hem met wat moeite misschien zaterdag wel binnen zouden krijgen, maar niet eruit. Dat zou dan pas op zondagavond zijn. En op de stand is geen plaats om hem neer te zetten. Dus dan had het daar op het terrein gemoeten. Dan doe ik het liever thuis.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #50 Gepost op: 18 februari 2016, 12:21:46 »
Yep, genoeg off topic. Ik hoef niet te huren. ;)

Maar goed, de garages zijn een beetje vol hier, dus de Transalp staat aan de achterkant van de tweede garage achter mijn Alfa. Die kan niet naar buiten, dus moet ik aan de alp werken in de deuropening. Daar helpt een kachel ook niet bij. Misschien dat ik de Tiger wel op die plaats kwijt kan en dan de alp weer op de plek van de Tiger kan zetten, maar dan moet ik ook de tijd hebben om een paar dagen door te werken. En dat zit er de komende weken ook niet in. Dus blijft het maar even zo staan. Helaas. ;)

Eerst de vork uit de Tiger halen morgen.
Zo te lezen staat alles te vol.
Flink ruimen zou helpen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #51 Gepost op: 18 februari 2016, 13:04:40 »
Zo te lezen staat alles te vol.
Flink ruimen zou helpen.
Tsja, wie ruimte heeft... Wij hebben twee garages en gewoon heel veel spullen die daar in moeten. Het grootste deel van een van de garages wordt ingenomen door mijn Alfa 33 16V QV die in staat van wederopbouw staat. Daar gebeurt alleen veel te weinig aan. Dan zijn er nog twee motoren, vier fietsen, wat sportrolstoelen, een grote werkbank, een keukenblok, een paar barbecues, wat kasten met speelgoed, gereedschappen en andere materialen etc. Dan gaat het hard met de ruimte. Als ik prioriteiten voor ruimte moet stellen, dan gaat de Transalp er weer uit, dus dat doen we maar niet. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #52 Gepost op: 07 maart 2016, 19:59:40 »
Zo, vanavond weer eens wat aan de Transalp gedaan. Ik had al een poosje een setje nieuwe connectoren voor de CDI's liggen, maar het kwam er niet van om ze er op te zetten. Vanavond de schuifsluitingen die de vorige eigenaar er op gezet heeft, er afgehaald en vervangen door de goede stekkers. Nu klik je de CDI's er zo weer op. Gelukkig.

Ik zat ook nog met het alarm dat de vorige eigenaar op de Transalp had gemonteerd. Het zat nogal apart gemonteerd, maar ik heb het helemaal uit elkaar getrokken en het van de kabelboom gescheiden.

Weer twee dingen van de lijst af. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #53 Gepost op: 13 maart 2016, 22:48:59 »
En minder kans op storingen. ...goed bezig!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #54 Gepost op: 14 maart 2016, 08:34:54 »
Zeker. Deze week naar Duitsland, dus deze week komt het er niet van om aan de Transalp te werken. Helaas. Hopelijk volgende week weer.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #55 Gepost op: 14 maart 2016, 16:42:20 »
Neem hem mee :-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #56 Gepost op: 14 maart 2016, 17:02:34 »
Dat gaat mij niet lukken, achterop de Tiger. Het is geen BMW. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #57 Gepost op: 29 maart 2016, 21:49:33 »
Ok, prioriteiten zijn nooit zo aan mij besteed... Dus ben ik niet aan de kilometertellerkabel van de Tiger begonnen, maar ben ik heb ik even aan de Transalp lopen rommelen. Nu ik weet dat de rubber moertjes van de kuip gewoon te koop zijn, heb ik de rubbertjes maar gesloopt en eindelijk de boutjes uit de kappen gekregen.
Met een beetje geweld kon ik ook de snorkel loskrijgen van de carburateurs. De slangklemmen die er omheen zaten waren op z'n zachtst gezegd verrot. Ik kreeg ze ook met kruipolie niet meer in beweging, dus voorzichtig slopen was de enige optie. De rubbers zijn in ieder geval allemaal heel gebleven. Ik denk dat ik de carbs er even af trek en eerst even in een sonisch bad mik, zodat ze weer netjes terug op de Alp kunnen. Het wordt wel steeds duidelijker dat de vorige eigenaar in ieder geval ook in weer, wind en pekel reed. Er is wel een hoop geroest en geoxideerd aan de TA. Ik weet niet of ik daar veel aan wil doen. Misschien ook wel niet. Zolang het allemaal werkt is het goed. En het moet een lekker gooi, smijt en speelding worden waarbij ik me niet druk moet hoeven maken over beschadigingetjes. Dan is roest op een anders verchroomd pijpje niet zo erg. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #58 Gepost op: 31 maart 2016, 21:32:26 »
De schoonheid zit van binnen toch
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #59 Gepost op: 31 maart 2016, 22:49:58 »
Inderdaad. :)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24081 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
45 Reacties
8763 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
111 Reacties
15281 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2014, 00:42:44
door MotorFreak
12 Reacties
4980 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2014, 13:28:02
door Ghulst
116 Reacties
14237 Gelezen
Laatste bericht 24 februari 2016, 23:12:18
door Ghulst