* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 1987 Transalp XL600V  (gelezen 17434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #80 Gepost op: 13 april 2016, 14:23:55 »
Vast, maar ik hoor ook graag ervaringen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #81 Gepost op: 13 april 2016, 14:51:31 »
Bridgestone trail/battlewings,  Michel macadam.Sirac. dat waren prima  bandjes.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #82 Gepost op: 13 april 2016, 15:45:04 »
Continentale tkc 70 kg 80
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #83 Gepost op: 13 april 2016, 15:47:32 »
Grappig dat je die noemt. Die is mij van verschillende kanten dan weer juist afgeraden...

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #84 Gepost op: 13 april 2016, 19:10:20 »
Bridgestone trail/battlewings,  Michel macadam.Sirac. dat waren prima  bandjes.

 :034: :034: :034:

Op de Varadero zijn die Battlewings top!  :039:
Straight to your face with the truth!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #85 Gepost op: 13 april 2016, 19:56:54 »
Macadam Sirac zit erop. Ik denk ook wel een beetje aan Mitas E08

Offline ETSZeeland

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
  • Motorbanden Service Zeeland / ETS Zeeland
    • Motor Banden Zeeland
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #86 Gepost op: 13 april 2016, 22:47:43 »
Ik heb wat klanten die de transalp gebruiken voor woon/werk in alle weers omstandigheden,
bij de laaste bandenwissel heb ik er de Heidenau K60 opgelegd.

Dit is tot nu toe positief bevallen bij hem.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #87 Gepost op: 13 april 2016, 23:01:03 »
Is zeer zeker een mooie prijs/kwaliteit band zit onder de Bridgestone en Michelin voor mijn persoonlijk. Ik doel dan op de scout. ...De m&s schijnt heel goed te zijn maar geen ervaring mee!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #88 Gepost op: 13 april 2016, 23:07:21 »
Voor weer, wind etc heb ik natuurlijk nog altijd de Tiger op Anakee III's staan. De Transalp mag wat mij betreft wel een wat stoerder profiel hebben. Wat meer noppen gevoel. En het mag wel iets goedkoper zijn. ;)

Offline ETSZeeland

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
  • Motorbanden Service Zeeland / ETS Zeeland
    • Motor Banden Zeeland
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #89 Gepost op: 13 april 2016, 23:13:30 »
De aller goedkoopste die ik ken zijn de vee-rubber vrm-163,

die heb ik enkel maar gemonteerd voor een klant die er naar de zwarte cross mee ging, dus ik heb geen idee kwa ervaring o.i.d.  :041:


Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #90 Gepost op: 14 april 2016, 00:01:30 »
Hahahaha, ik vroeg ook weer niet om het aller-aller goedkoopste, toch? ;)
Ik heb dat merk eerder wel eens horen vallen, maar met weinig goeds. Van Mitas, Mefo, Shinko, Kendall etc. hoor je ook nog best eens goede ervaringen. Maar goed, het zijn allemaal keuzes natuurlijk...

Mijn redenatie is, dat ik eigenlijk een enduro wilde kopen en toen tegen de TA aanliep. Dus moet de TA wel van de gebaande paden af gaan. Dan mag hij daar ook meer grip hebben. Maar ik heb nog nooit met noppen gereden (niet helemaal waar, ten ik 17 was wel eens op een XT125 gereden op noppen), dus wil ik daar niet meteen een berg geld aan kwijt zijn als ik het toch niet prettig vind.

Offline ETSZeeland

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
  • Motorbanden Service Zeeland / ETS Zeeland
    • Motor Banden Zeeland
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #91 Gepost op: 14 april 2016, 10:23:09 »
Poosje geleden de TKC80 op een GS gemonteerd,
ook erg stoer! en volgens hem voldoende grip



Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #92 Gepost op: 14 april 2016, 12:39:04 »
K60 heb ik ook goede verhalen over gehoord. Idd.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #93 Gepost op: 15 april 2016, 17:56:30 »

Tijd voor het grovere werk... ;)

Mitas C-02 voor achter en de Michelin T63 voor voor. Overgenomen van iemand in Terneuzen die ze over had. Nieuw. En voor weinig. ;) Daar haal je normaal gesproken de C-02 nog niet voor. Ben benieuwd wat het gaat doen.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #94 Gepost op: 15 april 2016, 19:21:01 »
Leuk voor terrein ,maar wees voorzichtig op de weg.
Vooral op natte klinkers en in de bochten.
Je remweg is ook niet meer zo kort.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #95 Gepost op: 15 april 2016, 19:29:18 »
Ga ik op letten Dick. Ik ben heel benieuwd wat het met de wegligging gaat doen. Met in het achterhoofd dat ik ook zeker niet het uiterste vraag van mijn huidige banden. Ik ben een rustige rijder. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #96 Gepost op: 15 april 2016, 21:05:40 »
Ik hoop echt dat het je niet afgaat schrikken deze noppen op asfalt, ik heb er jaren mee gereden maar nooit kunnen wennen aan de uitstapjes wanneer de noppen vervormden op asfalt. ....heb er nog wel foto's van zal ze eens opzoeken!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #97 Gepost op: 15 april 2016, 21:56:35 »
Ik heb nog geen flauw idee hoe dit gaat rijden Louis. Maar, zoals jij mij al aanwees, is er nog meer ruimte voor slijtage op mijn reguliere banden. Ik ben wel heel benieuwd hoe het verschil in grip en in gedrag van de band gaat voelen. Ik heb inderdaad ook wel wat gelezen over het vervormen van noppen en zo. Geen idee hoe dat voelt of wat dat doet. We zullen zien. Eigenlijk zou ik er in ieder geval wel tot 4 juni op willen rijden. Dan ga ik naar Brabant om een dagje offroad te rijden met allroads. Deze banden zouden dan best eens handig kunnen zijn. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #98 Gepost op: 16 april 2016, 00:54:13 »
Grip op verhard is er weinig in principe heb je het idee dat de motor wat wil uitbreken en in de langere snelle bochten is dat niet altijd even tof. Evengoed wen je er snel aan en niks zo lekker om van verhard ineens het onverharde in te rijden en dan vol aan dat gazzzzz sleuren in de korte bochten. Je noppen slijten snel op asfalt en ze slijten schuin af, zodra de scherpe hoeken wat gesleten zijn geven ze meer vertrouwen!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #99 Gepost op: 16 april 2016, 01:13:29 »
We zullen zien. De Alp staat nu in ieder geval los van de grond. Morgen eens kijken of ik zo de wielen er ook af kan halen, of dat ik toch de Tiger en de alp van plaats moet laten wisselen in de garage.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24666 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
45 Reacties
9005 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
111 Reacties
15784 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2014, 00:42:44
door MotorFreak
12 Reacties
5082 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2014, 13:28:02
door Ghulst
116 Reacties
14753 Gelezen
Laatste bericht 24 februari 2016, 23:12:18
door Ghulst