* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 1987 Transalp XL600V  (gelezen 17435 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #60 Gepost op: 02 april 2016, 14:40:51 »
Alle ratio weer even terzijde gelegd. Dat sleutelen is leuk, maar het moet vooral rijden. Ik heb allerlei grote plannen ervoor, maar misschien wordt het toch gewoon meer een cross-rat-bike.


Hij loopt in ieder geval weer. In ieder geval bleek ook een CDI stuk.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #61 Gepost op: 03 april 2016, 15:42:41 »
Iemand nog tips over het doormeten van knipperlichten? Ze doen het niet op de TransAlp. Ik heb het idee dat de schakelaar het wel doet (de rest op de schakelaar doet het allemaal wel), maar de knipperlichten doen niets. :(


Volgens mij is dit het relais en daar hangt ook een los draadje bij. Ik snap 'm niet meer...

Nog een leuke uitdaging:

Blijkbaar heeft Honda de montagepunten na 87 veranderd... :(

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #62 Gepost op: 03 april 2016, 18:44:59 »
Groen is massa die moet aan het relais zitten ....normaal samen met een Orange en blauwe draad!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #63 Gepost op: 03 april 2016, 19:24:05 »
Sorry, die heb ik hier niet. ;)
Dit zijn alle kleuren die ik heb. Het is wel zo, dat Honda bij de 87er hele andere kleuren heeft gebruikt dan normaal.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #64 Gepost op: 04 april 2016, 16:37:28 »
Op basis van een tip de zwarte en grijze draad doorverbonden en toen deden de knipperlichten het wel, alleen knipperden ze niet. Logisch natuurlijk, want je haalt het relais eruit.

Net even bij AOC een driepoot relaisje gescoord en aangesloten en de knipperlichten doen het. Grappig genoeg knipperen de lampjes van zowel links als rechts bij voor en achter, maar doen ze het rechts twee keer zo snel als links. Geen idee waarom.

Oh, en het linker handvat zit redelijk los. Dat heb ik al eerder her en der gelezen bij Transalps, maar het blijft apart.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #65 Gepost op: 04 april 2016, 19:33:46 »
Op basis van een tip de zwarte en grijze draad doorverbonden en toen deden de knipperlichten het wel, alleen knipperden ze niet. Logisch natuurlijk, want je haalt het relais eruit.

Net even bij AOC een driepoot relaisje gescoord en aangesloten en de knipperlichten doen het. Grappig genoeg knipperen de lampjes van zowel links als rechts bij voor en achter, maar doen ze het rechts twee keer zo snel als links. Geen idee waarom.

Oh, en het linker handvat zit redelijk los. Dat heb ik al eerder her en der gelezen bij Transalps, maar het blijft apart.
Kijk of je een goede massa heb voor je knipperlichten.
 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #66 Gepost op: 04 april 2016, 20:13:03 »
Dat bedoelde ik ......die groene moet erbij en de kleuren zijn verder niet van belang! Snel knipperen.....ander type lampje en massa goed nakijken zoals Dick typt!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #67 Gepost op: 04 april 2016, 20:38:28 »
Mijn multimeter heeft er geen zin in op het moment. :(

Dus heb ik maar besloten om een paar nieuwe moertjes en boutjes op te snorren, de voorste kappen er op te zetten en net en rondje van 5km te doen om te kijken of alles werkt.  :018: Hij heeft in ieder geval het hele rondje op twee cilinders gelopen. Morgen even naar Rotterdam voor een afspraak, maar misschien heb ik 's middags nog even tijd voor een langer rondje op de alp om te kijken wat er allemaal werkt en niet. (Oh, en dan moet ik misschien ook maar even een spiegel monteren. Die was ik nu vergeten en dat mis je toch wel.)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #68 Gepost op: 11 april 2016, 16:54:58 »
Vanmiddag even bij @MotorFreak wezen buurten met de Transalp. Ketting even bijgesteld en wat kleine dingetjes aangepast, maar eigenlijk viel het mij reuze mee. Er is nog wel het een en ander te doen, maar goed, dat geeft niet.

Nu eens op zoek naar een setje redelijk recente banden voor de alp. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #69 Gepost op: 11 april 2016, 16:56:56 »
Gewoon een goede Transalp
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #70 Gepost op: 11 april 2016, 16:58:24 »
En daar ben ik best blij mee. :)

Verdenk overigens toch gewoon de achterband. Spanning was OK, maar voelde nog steeds beweging achter.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #71 Gepost op: 11 april 2016, 19:13:07 »
Beweging achter, kan ook veroorzaakt worden door de voorkant. Als je balhoofd te strak staat bijvoorbeeld.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #72 Gepost op: 11 april 2016, 23:20:30 »
Ja, daar had ik ook al aan gedacht Joop. Daarom dat ik met Louis vanmiddag alle lagers ook heb nagelopen. Maar ik heb het gevoel alsof de band een beetje meeleunt in bochten. Banden zijn ook nog van voor 95 en er ligt een 150 op achter (standaard wordt 120 aangeraden en evt 130 als je breed wilt gaan).

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #73 Gepost op: 12 april 2016, 19:09:02 »
Gauw nieuwe smallere band er op! Te brede banden krijg je ook dat slinger effect.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #74 Gepost op: 12 april 2016, 19:43:15 »
Dat wil ik ook wel hoor Joop. Daarbij zijn deze banden in ieder geval van '95 of eerder, omdat er nog een korte DOT code op staat. Voor is zelfs nog ouder dan achter. Jammer genoeg zit er nog een berg profiel op, dat voelt dan altijd zo jammer om ze dan weg te doen. Maar in dit geval moet het wel. En dan eens kijken naar een leuke 50/50 band on/offroad.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #75 Gepost op: 13 april 2016, 13:04:58 »
Weet je wat nog meer jammer is......dat je asfalt eczeem krijgt nadat het wat vochtig was en je plat op je buik kijkt naar een kromme Transalp met veel profiel op de banden die in de berm ligt

Breder achter stuurt gewoon klote,  130 is de beste en ruimste keuze!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #76 Gepost op: 13 april 2016, 13:11:34 »
De Tiger staat ook op 140 en dat is toch wel duidelijk een dikkere motor dan deze. Ik vond 150 dan ook al wel wat overdreven. 130 zat ook op mijn vorige en dat beviel prima.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #77 Gepost op: 13 april 2016, 13:14:44 »
Gewoon die zoeken is keuze zat in!

Verstuurd zonder focking handtekening.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #78 Gepost op: 13 april 2016, 13:27:36 »
Gewoon die zoeken is keuze zat in!
Ja, dat zei ik toch ook al maandag? Die moeten eronder. 130 achter, 90 voor. Maar dan wel iets met offroad capaciteit en daar ga je dan weer. Want wat is daar dan weer een leuke band voor. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #79 Gepost op: 13 april 2016, 14:20:47 »
Gewoon die zoeken is keuze zat in!
Ja, dat zei ik toch ook al maandag? Die moeten eronder. 130 achter, 90 voor. Maar dan wel iets met offroad capaciteit en daar ga je dan weer. Want wat is daar dan weer een leuke band voor. ;)
Die vraag wat voor band bij de bandenboer vragen.
Neem aan dat die er wel een antwoord op heeft.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24666 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
45 Reacties
9005 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
111 Reacties
15784 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2014, 00:42:44
door MotorFreak
12 Reacties
5082 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2014, 13:28:02
door Ghulst
116 Reacties
14753 Gelezen
Laatste bericht 24 februari 2016, 23:12:18
door Ghulst