* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Ghulst's Tiger  (gelezen 40787 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #200 Gepost op: 22 februari 2016, 13:38:05 »
Nieuwe olie, O-ringen en ringetjes vervangen. Verder niet veel. Nou ja, de boel gepolijst en alles heel goed schoongemaakt. En dat mocht wel ook, want de olie die eruit kwam zat vol met aluminiumschaafsel. Niets om me druk over te maken, zei Edgar, maar een prima moment om de boel te vervangen. Als het veel langer er in had gezeten, dan had het op den duur wel schade kunnen geven. Nu was eigenlijk alles aan de binnenkant in prima staat. Hij heeft ook nog even de glijlagers laten zien en eigenlijk het gebrek aan slijtage daaraan. Er is in ieder geval gebleken dat de vork van de Tiger al eens eerder open is geweest, want de originele rode olie zat er al niet meer in.

Offline Floris 500

  • 2 x 500
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 468
  • Geslacht: Man
  • Honda VTR1000f
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #201 Gepost op: 22 februari 2016, 15:51:14 »
Had toch eigenlijk wel verwacht dat ze er ook een setje veren in zouden stoppen? Hier zal je als het goed is niet veel van gaan merken zolang ze de standaard luchtkamer en viscositeit hebben gehanteerd.
It's sad that, in our blindness we gather thorns for flowers

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #202 Gepost op: 22 februari 2016, 16:26:17 »
Had toch eigenlijk wel verwacht dat ze er ook een setje veren in zouden stoppen? Hier zal je als het goed is niet veel van gaan merken zolang ze de standaard luchtkamer en viscositeit hebben gehanteerd.
Ik had inderdaad alleen een revisie gewonnen. Dus, nieuwe olie etc. Als het goed is merk je dat wel, als je olie een eind heen is. En dat was hij wel. Omdat ik graag wilde weten wat het verder inhield, heb ik even nagebeld en overlegd. Er is nu dus ook een setje Wilbers veren ingegaan. Dat veert al wel heel anders bij gewoon indrukken op de grond. Ik ben benieuwd wat dat doet bij het rijden. ;)

Offline Floris 500

  • 2 x 500
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 468
  • Geslacht: Man
  • Honda VTR1000f
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #203 Gepost op: 23 februari 2016, 13:20:40 »
Ah die veren zal je wel gaan voelen ja :)
It's sad that, in our blindness we gather thorns for flowers

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #204 Gepost op: 23 februari 2016, 20:16:35 »
Dat zal heel veel beter rijden remmen en gummen.....Let op de achterzijde die ga je ook verbeteren denk ik want die ga je merken als er daar niks veranderd!
Mooi en goed werk geleverd....top ☺
Gefeliciteerd nog
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #205 Gepost op: 24 februari 2016, 07:17:15 »
Bedankt. :)
Achter heeft al een instelbare Hagon schokdemper en zo. Die moet ik wel bij gaan stellen, want die was nu natuurlijk afgesteld op de oude voorvork, maar goed afstellen op de oude vork maakte al een heel verschil, dus ik ben benieuwd hoe dat nu is.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #206 Gepost op: 24 februari 2016, 19:14:36 »
Aha oké ik ging er van uit dat de originele er nog in zat....afstellen en planken met dat hok
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #207 Gepost op: 24 februari 2016, 20:51:39 »
Nee, die Hagon zat er al in toen ik hem kocht. Veervoorspanning is in te stellen en de demping ook. Ik was al eens langs Hyperpro geweest in Roosendaal en die hebben de demping van de schokdemper al aangepast. Ik heb hem net ook een beetje straffer gezet, maar ik moet nog met die voorspanning aan de gang. Daar wil ik nog wel een keertje voor langs HK Suspension, want die hebben aangeboden de motor verder af te stellen.

Maar goed, even terug naar de Tiger en de vork...


Vanmiddag even de vork in de Tiger gehangen. Dat ging sneller dan gedacht. Ik zag wel een beetje op tegen het terugzetten van de remklauwen, omdat het lastig was om de schijf tussen de remblokken te krijgen. Maar dat ging eigenlijk heel snel. Daarna was het vooral schroeven en de boel op moment zetten.

Gelukkig was het mooi weer en zou ik vanavond in Middelburg gaan eten. Die kans laat je dan natuurlijk niet liggen.

Ik heb nog nooit eerder de veren in een voorvork vervangen, dus ik was een beetje sceptisch over het verschil. Je leest natuurlijk her en der wel wat, maar hoe dat voor jezelf uitpakt weet je nooit zeker. Nou ja, daar kan ik kort over zijn. Het is een hele andere motor. De vering is een stuk steviger. Daar begint het mee, maar dat was wel opvallend. In eerste instantie viel het me op, omdat ik ineens de strepen op de weg ging voelen. Op dat moment twijfelde ik of ik daar blij mee was. Een paar kilometer verder reed ik Goes uit en koos wat kleinere wegen. En ineens werd het een heel ander verhaal. De Tiger stuurt een stuk strakker. Zeker als je wat bochtige wegen pakt, dan is het verschil echt opvallend. Hij is een stuk wendbaarder geworden. Of zo voelt het voor mij dan. Ik ben benieuwd of er nog wat extra af te stellen is aan de achterschokdemper en of daar nog wat extra winst uit te halen valt. Maar goed, ik ben in ieder geval heel tevreden met de verandering.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #208 Gepost op: 24 februari 2016, 22:41:58 »
Echt alles valt of staat met de veerring, bandenspanning en bandenkeuze. Dat je de strepen in de weg voelt is jammer maar begrijpelijk met wat straffe veren, ik neem aan dat ze progressief zijn of hebben ze er liniare in gestoken?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #209 Gepost op: 24 februari 2016, 23:10:55 »
De nieuwe veren zijn inderdaad progressief. En ja, ik voel de strepen, maar als je wat langer dan 5 minuten op de Tiger zit, dan merk je dat al niet meer als een negatief ding. Overall ben ik wel heel positief. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #210 Gepost op: 24 februari 2016, 23:55:58 »
Mooi man en ......nog even en je kan je kneesliders ontmaagden
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #211 Gepost op: 25 februari 2016, 07:37:18 »
Mooi man en ......nog even en je kan je kneesliders ontmaagden
Hahahahaha  :007: Ik en kneesliders. Dat is nou dat verschil in hooligan voelen tussen jou en mij.  :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #212 Gepost op: 25 februari 2016, 07:52:38 »
Haha voorlopig voor mij ook geen knietje .......heb ook al lang niet meer gereden!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #213 Gepost op: 25 februari 2016, 08:47:17 »
Haha voorlopig voor mij ook geen knietje .......heb ook al lang niet meer gereden!
Dat wordt dan langzamerhand wel weer tijd. De Beemer gaat nog lui worden. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #214 Gepost op: 25 februari 2016, 08:55:25 »
Zit vast vermoed ik......
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #215 Gepost op: 25 februari 2016, 09:16:16 »
Tijd om die grote beurt wat naar voren te halen dan... ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #216 Gepost op: 25 februari 2016, 10:12:02 »
Ja moet zeker gebeuren want ik heb nog een rottige storing ook......






The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #217 Gepost op: 25 februari 2016, 10:24:22 »
Oei, is de BMW aan het roken geslagen? Dat is ongezond, dat weet je toch? Of heb je gewoon weer zo hard gereden dat je nu zelfs je master cilinder hebt opgerookt?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #218 Gepost op: 25 februari 2016, 10:43:10 »
Whaha, de laatste tijd....maanden tot een jaar terug had ik af en aan een rode lamp op het dashboard.  Accu met regelmaat mindere staat en een zekering die er met regelmaat uit knalde....om er nu toch eens achter te komen waar die storing zat dus met de spijker proef had ik binnen 3 minuten een gloeiende en rokende remlichtschakelaar.....en een bijna rode spijker maar storing gevonden en dat telt! Draden doorgeknipt. ...opgelost
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #219 Gepost op: 25 februari 2016, 19:09:38 »
Whaha, de laatste tijd....maanden tot een jaar terug had ik af en aan een rode lamp op het dashboard.  Accu met regelmaat mindere staat en een zekering die er met regelmaat uit knalde....om er nu toch eens achter te komen waar die storing zat dus met de spijker proef had ik binnen 3 minuten een gloeiende en rokende remlichtschakelaar.....en een bijna rode spijker maar storing gevonden en dat telt! Draden doorgeknipt. ...opgelost
En nu zonder remlicht?
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
49 Reacties
3579 Gelezen
Laatste bericht 17 oktober 2020, 19:21:50
door Ghulst
4 Reacties
54 Gelezen
Laatste bericht 11 september 2024, 19:59:22
door Ghulst