* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Benny de caferacert!  (gelezen 67394 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #100 Gepost op: 03 september 2008, 00:03:31 »
Ik lees het nu pas van de kentekenplaat...  :036: :037:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #101 Gepost op: 03 september 2008, 08:31:40 »
Goeie plek voor die plaat :070:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #102 Gepost op: 08 december 2008, 13:26:08 »
Is het de donder in de verte, is de 3e wereld-oorlog uitgebroken..................mensen ramen en deuren gesloten houden, blikken-alarmen uitgeschakeld.............de scholen vol met kids die doodsangsten uitstaan, wat is het toch wat onze rust zo bruut verstoord  :|


************************** Benny is alive*************************

Jawel aangezien ik nog geen ander vervoer naar de baas heb morgen is mijn oude trouwe makker benny weer van stal gehaald terwijl die eigenlijk al een stukje gedemonteerd was maar Benny is vanmorgen weer tot leven gewekt en dat hebben ze geweten ook hier op het dorp, de vuurballen schoten als vanouds uit de dempers of wat daar nog van over is, de vonken rolden over de straat maar Benny is weer terug  :036: Oke zonder oliefilter, met long-live olie voor dieselmotoren, half groene benzine en een verstopte adem en de aarde is ver te zoeken maar het is kerstbomen tijd en dus knippert de achterkant vrolijk wanneer er eventueel geremd moet worden..............de pekel heeft zijn sporen afgelopen winter ver nagelaten maar Benny slikt alles....................hij geeft niet zomaar op  :037:

Wie de komende week/en [zolang die/of ik het volhoudt] een geel koplampje in de verte ziet aankomen met daarachter wat vonken uit de dempers en een berg kabaal die weet nu hoe en wat....................zeg het voort Benny gaat weer on-road...................oke de dynamo ligt er uit, hier en daar mist nog wat maar wat we echt nodig hebben om te rijden zit erop en voldoet vast aan de laatste eisen van Koos Spee..............richting aangeven doen we met handen en voeten, km-teller..............pppffff rij toch nooit te hard, accu lader mee in de rugzak en overal waar ik stil kom te staan moet er een beetje stroom afgetapt worden..................we gaan het beleven  :022:

[attachment deleted by admin]

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #103 Gepost op: 08 december 2008, 13:28:40 »
Oja de kentekenplaat...................die is inmiddels zover gebogen dat er weer wat te lezen valt, was hem alweer bijna kwijt maar ineens schoot er iets door de kop waar die zou kunnen zijn  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #104 Gepost op: 08 december 2008, 13:53:36 »
benny heeft een heel erg hoog joe-bar-gehalte  :039:

offeuh.... het joe bar team heeft een heel erg hoog Benny-gehalte!!  :070:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #105 Gepost op: 08 december 2008, 14:41:45 »
Zo de proefrit gaat van start  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #106 Gepost op: 08 december 2008, 15:47:34 »
 :074: Benny  :074:

Zo een proefrit gedaan van ongeveer 45minuten en mensen wat geweldig weer, Benny rijdt als een kogel, klinkt als de donder en af en toe maar een klap verkeerd, niks te merken van de volsyntheet dieselmotoren olie zonder oliefilter Benny gaat gewoon loeihard, lampen en accu hebben het uitgehouden, veerring is ruk maar das bekend..............mijn woon-werk-plezier fiets is weer gereed al moet ik er nog een andere standaard onder zetten want deze is behoorlijk verbogen na aanraking op de klinkers, hing er maar half bij kwam ik onderweg achter en in Wissenkerke hapte die ff aan de grond  :079: Al die gezichten weer onderweg en 1 iemand met een VW Polo moest ff kentekenplaat hangen maar dat was snel over na 2 tanden terug schakelen en dan ff vol gazzzzzz waarbij de dodemansknop uitstond.............wat een dikke klappen en vonken kwam daaruit toen de ontsteking weer inschakelde  :037:

Benny ziet er niet uit maar Benny leeft weer  :062: :095: :105:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #107 Gepost op: 08 december 2008, 16:21:11 »
Prachtig, prachtig, wat een lyriek Freak. Heerlijk gelachen weer  :051: :051: :051:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #108 Gepost op: 08 december 2008, 16:42:49 »
Benny stond net af te koelen buiten en iemand die langs liep vroeg of ik hiermee wilde gaan rijden, toen ik vertelde dat ik net 45min had gereden werden de ogen nog eens dieper gericht op Benny.............al nee schudden vervolgde de man zijn weg...............ik heb nu al zin om morgen het blikken-alarm van de baas weer af te laten gaan  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #109 Gepost op: 08 december 2008, 19:18:06 »
 :)  :D  :051:
Weer een geweldig stukje bikersleven beschreven Freak  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #110 Gepost op: 09 december 2008, 18:24:55 »
Zo de 1e werkdag voor Benny zit er weer op en niet zonder slag of stoot, dat de zit ietwat extreem is mag duidelijk zijn en in het donker met een klein geel lampje, zonder pinkers en met spiegels waarin je eigenlijk niks kan zien....................dit alles wordt dan weer gecompenseerd door de dempers, loud pipes saves lives toch  :103: Regen vanmorgen en niet te weinig ook, de temperatuur net boven nul en dat merk je dan weer in de carbs die bevriesingsverschijnselen begonnen te vertonen, de grote K&N filters zogen zeer veel water naar binnen en zodra het gazzzzzz werd gelost voelde je het blok behoorlijk inhouden, bij wegtrekken stoplicht alles weer ondooit maar de volgende afslag weer inhouden..............ik heb het gehaald en uiteraard gelijk aan de optimate3 gehangen  8)

De terugreis was wederom in het donker en gelijk vanaf de plesmanweg de drukte in, een aantal blikken voor de rotonde durfde maar niet in te voegen dus hoppa rechts er langs met gepast toerental en ik zag een motor de rotonde opdraaien vanaf nanssenbaan en dat kwam goed uit.................blijkt het oom agent te zijn  :012: , een schuddend vingertje en nee schuddend hoofd keek mijn richting op en waarschijnlijk door de fikxse regenbui niet hoeven te stoppen...............bedankt hey  :103: Toerental maar zo laag mogelijk gehouden en een andere weg ingeslagen dan waar oom agent naar toe moest...............veel regen maar deze keer geem krimp en natuurlijk op het werk de bedrading even ingespoten voor ik weg reed, op een dijk ff vol opgetrokken en wat een heerlijke roffel komt er toch uit die Megaton's  :036: Benny zo weer aan de lader zetten en morgen weer fijn op pad.............Benny en oom agent bedankt  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #111 Gepost op: 09 december 2008, 22:33:55 »
met de vlam(men) in de pijp... :098:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #112 Gepost op: 09 december 2008, 23:03:44 »
Scheur ik door het Peeënland..
Met mijn knallende Bennie
Geen politie zet mij aan de kant...

Met de vlam in de pijp
en de optima 3 in de tas..
Ver van huis..
Maar in mijn Sas...

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #113 Gepost op: 09 december 2008, 23:22:34 »
Scheur ik door het Peeënland..
Met mijn knallende Bennie
Geen politie zet mij aan de kant...

Met de vlam in de pijp
en de optima 3 in de tas..
Ver van huis..
Maar in mijn Sas...


:036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #114 Gepost op: 10 december 2008, 19:22:15 »
Pas Sinterklaas geweest hè  :069:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #115 Gepost op: 12 december 2008, 23:44:51 »
Zal mij benieuwen waar hij met de kerst dan mee aan komt  :069:

Benny...............geweldig een cafe-racer [ja ik vindt benny daaronder vallen] is niet de makkelijkste zit, oke deze zit is ietwat hard maar dat heb ik liever als een zachte zit, het omgedraaide stuur maakt het sturen heel apart, uiteraard zal bij de wederopbouw een M-stuur worden gemonteerd, remmen ging prima, optrekken geweldig in conbinatie met de megaton-dempers en 1 keer in het vizier gekomen van een blauwe deze week maar die heb ik kwijt gereden, geen wild west verhalen maar als hij denkt dat ik ergens rechtsaf sla maar vervolgens toch rechtdoor langs de blikken rechtdoor rij is dat niet mijn fout  :048: , zeker weten dat hij behoorlijk versnelde toen ik hem eerst voorbij reed op de snelweg, snelheid ergens tegen de 140km/h . Afgelopen week zonder problemen verlopen, de bedrading baarde me wat zorgen zo open en bloot zeker met dit weertje wat benny te verduren heeft gehad  :036:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Davey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
  • ITsmurf
    • Weduwe.COM
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #116 Gepost op: 13 december 2008, 09:29:20 »
We zouden er een film van kunnen maken : Monty Python's Life of Benny,  een column in de motoplus lijkt me ook nog een optie  8)
BMW R1150R Rockster

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #117 Gepost op: 13 december 2008, 13:59:52 »
Het blijft toch een grappig apparaat :007:

Misschien komt dat ook omdat er nog steeds een achter benny aanrennende Sunny in m'n gedachte zit omdat ze een peuk uit Freak z'n tas wou pakken  :037: :037: (Kouwe Klauwe rit 2007)
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #118 Gepost op: 13 december 2008, 14:25:24 »
Ja dat was een bak jah  :037: Was een tof ritje wat we zeker binnenkort herhalen en wat mij betreft weer met Benny en extra bougies  :048:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #119 Gepost op: 15 december 2008, 13:29:38 »
We schrijven vroeg in de morgen waarbij de mist nog uit de sloten over de wegen trekt en de rust nog over het dorp heerst................Benny ziet al vroeg het daglicht en met een schorre keel komt benny weer tot leven tot groot ongenoegen van het dorp, luidkeels komt benny tot leven en na een aantal kilometers kan de gazzzzzzhendel tot aan de stuit worden gedraaid  :075: Na een leuke ronde toch echt tijd om binnen te stappen bij de tandtechnikus en die had al gehoord dat meneer v/d Broeke keurig op tijd was en moest wel even weten met wat voor iets ik nu weer aangekomen was...........een blik door het raam deed de beste tandtechnikus even de wenkbrauwen fronzen en kijkend tegen een kabelboom die niet verbonden zit vroeg hij zich hardop af hoe ik het gehaald had  :070: Is dit echt een motor.............hoe kun je daar nu goed op zitten en dat geluid word je daar xelf niet knetter van  :043: Nee dit is benny...............benny? Ja benny en loud pipes saves lives................het gesprek ging alweer snel over een gebit wat de laatste keer niet goed opgevuld was en hij zag meteen waar het niet goed zat..............je zal wel geklappertand hebben met die ,,motor''  :037: op mijn antwoord dat dat nog altijd beter is dan geklappertrild op 1 of andere sjoppert had hij geen weerwoord  :018: Al snel stond ik weer buiten zonder gebit want ja het moet een dag in behandeling om goed passend weer terug in de mond te keren......hoop ik.............en hij.

Pak weer goed dicht, helm op en al snel viel me op wat een ruimte ik weer in de helm had, soduju zonder tanden past de helm van geen kant maar oke niemand die het ziet, wederom luidkeels komt benny tot leven, de rug gekromd, de neus op de enkele teller, de wind van achteren en met vuurspuwende dempers weer richting huis, uiteraard even een extra ronde want het is droog en zo vaak heb ik niet de kans om doordeweeks ff een ronde te rijden op een motor, het vizier op een kiertje en ineens schoot er iets door de kop wat ik toch eens moest proberen  :+ zo tegen de 160 in het uur het vizier eens opengedaan en de mond vol open  :084: , geweldig wat een spanwijdte je lippen dan wel niet kunnen aannemen, de gekste bekken werden getrokken en de tegemoet komende blikken-bestuurders keken toch wel wat vreemd op maar dit zou eventueel ook kunnen komen doordat ik op de tank had plaatsgenomen ipv op het zitje, graag had ik dit zelf ook eens gezien en door de spiegels zie je nu eenmaal niet alles. Weer terug in de juiste positie waarbij de buik de tank en benzine nog even wat meer opwarmt ging het weer goed met de snelheid, langs de Oosterschelde gereden en over de onverharde [grind af en toe] paden langs de inlagen van Noord-Beveland.................geweldig hoeveel vogels en dan niet tevoorschijn komen uit de slootkanten en inlagen, benny zou een must zijn voor alle vogelaars zodat ze dan niet uren hoeven te wachten tot de vogels eens tevoorschijn komen  :029: Niet ver van Wissenkerke een paard en ruiter op de weg dus het dodemansknopje en de gazzzzzzhendel maar even met rust gelaten en stapvoets gepaseerd waarbij de ruiter nog een vriendelijke duim de lucht in stak en het paard leek wel even een bedank-knikje te geven...............graag gedaan maar ik moest en zou toch nog wel even de dempers laten luiden zo richting Kamperland............zo gezegd zo gedaan en ter hoogte van de Roompot werden de dempers even vol gegoten met benzine en de dodemansknop weer op on gezet.................wat een feest en de dempers hebben nu zeker weten niks geen binnenpijpen meer....................een stel verderop wat bezig wat met nordicwandeling of weet ik veel hoe dat heet stonden raar naar hun hoofd te wijzen, wees blij dat ik het nu niet deed dacht ik nog. Op de Goudplaat is benny ietwat gevoelig voor de talloze hobbeltjes en oneffenheden in het asfalt, onderweg nog wel lange zwarte strepen gespot waarschijnlijk afkomstig van een orange ZXR750  :048: , na de laatste linkerbocht waarbij het groen bijna door de broek gierde en het pak eigenlijk eens nodig moest worden uitgespoten kwam Geersdijk alweer in zicht.................heerlijk zo een doordeweekse maandag en wat tijd vrij......zou ik eens vaker moeten doen  :039:

Benny staat weer onder de lader voor alweer een nieuw avontuur van freak  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24472 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
144 Reacties
30474 Gelezen
Laatste bericht 08 maart 2011, 11:28:51
door Sledge HaMMeR
113 Reacties
23284 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2009, 22:57:46
door kleintje
68 Reacties
18262 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2012, 11:11:01
door The Mechanic
30 Reacties
5722 Gelezen
Laatste bericht 09 maart 2013, 18:24:33
door Pepe