* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Benny de caferacert!  (gelezen 68036 keer)

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #80 Gepost op: 24 augustus 2008, 11:14:27 »
Maar na al dat raggen met Benny komt er toch een tijd dat die even uit beeld is geweest...............waarrom vraagt u misschien af..............Benny heeft last van een aantal dingen die het rijden er niet leuker op maken, binnen een half uur moet je terug thuis zijn anders doet die het niet meer, niet te scherp insturen want de voorveerring [demping] is totaal weg en de voorband uit China is ietwat verdroogd en dit alles wegens vele kilometers over de pekel afgelopen winter dus Benny is op een punt gekomen dat die de heftafel weer eens mag bestijgen  :034:

Of de dynamo of de spanningsregelaar moet kapot zijn en beide is zelfs niet uitgesloten want het blijft een vreemde die Benny..................oke eerst de spanningsregelaar maar eens chekken want zodra Benny zijn hartje klopt meten we niet meer dan 11,3V op de polen en daar doen we het niet voor. Na verwijderen van de kont bleek al snel dat je daar niet snel komt met schoonmaken..................eerlijk waar een paar mm pekel en modder hebben zich daar verzameld en waarschijnlijk verwoestende schade aangebracht  :|

Ik heb geproeft en jawel het is echt pekel, zit er al een maand of 8 dus kun je nagaan wat er achter meerdere kuipen te vinden is bij mensen die over de pekel rijden en nooit hun kuip verwijderen................wat een bagger  8)

Maar Benny krijgt een 2e leven, althans we gaan een poging doen want Benny heeft al heel wat harten gestolen, wie kent hem niet, die lawaaibak waarbij de vuurbollen met regelmaat uit de dempers kwamen zetten, menig supersportje is er voorbij gestoken in diverse bochten waarbij soms de vinger naar het voorhoofd werd gestoken ten teken dat dit eigenlijk niet mogelijk kon zijn................jawel Benny heeft iets, weet niet precies wat maar als je er mee rondkachelt is het tof  :034: We gaan kijken of we weer voldoende power kunnen krijgen op de accu en gaan de boel eens grondig schoonmaken, het idee is opgevat om Benny zelf een nieuwe jas te geven en dan denken we aan mat-zwart met eventueel een finishvlag-streep over de tank en kont...............wordt vervolgt dus  :054:

Oja de dempers blijven..................dat is zeker, loud pipes saves lives  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #81 Gepost op: 24 augustus 2008, 11:34:59 »
Jemig, die pekelaanslag..  :031:
Weet nu zeker dat ik met mijn huidige fiets niet door de pekel ga baggeren.. Dus moet er een pekelfietsje komen..  :+

Succes met het hernieuwen van Bennie... Het is er weer voor...

Oh een een andere kleur..?? Ik weet het niet hoor.. Dit is wel Bennie..  :026:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline V-Strom Pierrio

• 4th King Of ZMVC
  • **
  • I'll see you on the dark side of the moon
« Reactie #82 Gepost op: 24 augustus 2008, 11:36:51 »
suc6 ermee Freak, maar dat is jou wel toe vertrouwd

Is there anybody out there

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #83 Gepost op: 24 augustus 2008, 11:45:57 »
Gaat zeker wel goedkomen, een andere kleur, tsja dit is Benny maar de lak is gewoon ruk nu en deze Gulf-kleuren zijn niet onaardig maar matzwart lijkt me zeker ook wel passen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
« Reactie #84 Gepost op: 24 augustus 2008, 12:40:58 »
Gaat zeker wel goedkomen, een andere kleur, tsja dit is Benny maar de lak is gewoon ruk nu en deze Gulf-kleuren zijn niet onaardig maar matzwart lijkt me zeker ook wel passen  :103:

Alles laten parelen en daarna gewoon in de blanke lak ;) Dat is pas CafeRacer Style :054:
Straight to your face with the truth!

Offline Border

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
« Reactie #85 Gepost op: 24 augustus 2008, 16:05:27 »
succes met de werkzaamheden
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #86 Gepost op: 24 augustus 2008, 23:19:57 »
Parelstralen, nee dan gaan voor een alu-tank met brede tunnel, maar ik gebruik gewoon spullen die we zelf hebben liggen plus wat er aangeschaft moet worden om Benny weer op weg te helpen................en de beslissing is genomen om Benny te voorzien van het reserve blok wat we hebben liggen met maar 49.000km op de teller en dit blok hebben we draaiend gehad en klonk prima maar de olie zeek eruit via de achterste carterhelft dus dat gaan we eerst aanpakken, de pekel heeft trouwens echt verwoestende schade  :044:

De spanningsregelaar en gelijkrichter zijn inmiddels vervangen maar nog steeds geen teken van een opladende accu  :017: , uiteindelijk maar de beslissing genomen om de kabelboom te verbreken en op zoek gaan naar de draden vanuit de dynamo en deze geven verschillende waarden aan dus min of meer overleden, blok draait ondertussen wel weer heel entjes maar pluimt behoorlijk boven de 6000 toeren en er klinkt een doffe tik onderuit het carter..................vandaar de beslissing om het reserveblok er onder te lepelen  :034: Uiteraard gaan we de pekelschade oplappen met nette onderdelen.

Nog meer pekelschade  :012:

Het blok staat inmiddels op de werkbank en ziet er goed uit, we hebben er mee gereden en toen voelde het al prima aan dus een goede donor  :022: , uiteraard moet dit blok weer wat kilometers mee en dus ga ik de keerringen vervangen evenals de rubbers in de waterpijpen, alle pakkingen van de achterste carterhelft en zelfs alles achter het waterpomphuis, weten we zeker dat dat goed zit, wat verder nog te doen moet ik nog uitvogelen en diverse zaken nameten..................het hartje gaat dus weer kloppen  :+

Het is trouwens een heel degelijk blok, alles zwaar uitgevoerd en het zit wel wat vreemd in elkaar als je normaal 2 en 4 cilinders in lijn gewend bent  :018:

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
« Reactie #87 Gepost op: 24 augustus 2008, 23:50:50 »
Lekkere pekel damage Freak! Maar met het z'n nieuwe hart komt bennie vast weer tot leven en zien we hem wel weer bij de volgende Kouwe Klauwe Rit ;)
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #88 Gepost op: 25 augustus 2008, 18:14:06 »
Ik hoop een stuk eerder of het moet snel koud worden  :+

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #89 Gepost op: 25 augustus 2008, 19:22:17 »
Dat ziet er uit Freak  :o Lijkt wel een opgevist vliegtuig uit WW2  :/

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #90 Gepost op: 25 augustus 2008, 23:14:00 »
Dat ziet er uit Freak  :o Lijkt wel een opgevist vliegtuig uit WW2  :/
Hahaha en zodra je de startknop indrukt met of zonder benzine hij doet het keurig  :037:

Vanavond een aantal zaken gemeten en bv de koppeling is geweldig, ruim boven de slijtagelimieten, veren en platen, blok ziet er verder keurig uit en ook onder de klepdeksels geweldig..............binnenkort maar eens pakkingen en keerringen bestellen  :022:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #91 Gepost op: 26 augustus 2008, 11:06:16 »
't Is weer lekker om mee te mogen kijken Freak  :034:

robs

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 26 augustus 2008, 11:24:46 »
ja dat is echt onvoorstelbaar, tank eraf en gewoon nog dik een kwartier draaien.. heel apart die benny!

Offline TripleEdged

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #93 Gepost op: 26 augustus 2008, 17:14:01 »
haha die zooi achterin was inderdaad écht zout jah...  :X

maar je kenteken verstoppen.... dát kan natuurlijk niet he!!  :+

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #94 Gepost op: 26 augustus 2008, 18:15:05 »
En of het echt zout was, de elektrische geleiding was zeer hoog  :+

Oja die kentekenplaat, moet ik nog een foto van maken, al een week of wat viel me iets op aan de achterkant van benny maar wist eigenlijk niet wat, achteraf blijk ik al tijden zonder kentekenplaat rond te rijden............nouja zonder ook niet helemaal maar zodra ik vanavond terug ben zal ik het een op foto zetten  :103:

Offline TripleEdged

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #95 Gepost op: 26 augustus 2008, 18:18:22 »
 :037:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #96 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:32:39 »
Ergens op een gegeven moment ik sluit niet uit bij een of andere drempel of een hobbelig fietspad heb ik dus de kentekenplaat meegenomen met het achterwiel waardoor deze dus naar binnen is geklapt, zat netjes verscholen in de kont en was me dus al een aantal ritten ontgaan, vroeger bleef ik er wel aan achter haken maar dat miste ik zeker niet..............hoe dan ook de plaat is terecht  :054:

Offline *Aqua*

• Ras ZMVCer
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #97 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:36:08 »
 :070:
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline Rik

• Ras ZMVCer
  • FZR1000
« Reactie #98 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:58:22 »
Wat een slappe smoes zeg...  :+

'Meneer u heeft geen kenteken...'
(verongelijkt) 'jawel, echt wel, kijk daar zit... huh?'
'ziet u wel meneer, geen kenteken'
(mompeld) 'zou toch durven zweren dat...'

:D
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #99 Gepost op: 02 september 2008, 23:44:39 »
De meeste info en onderdeelnummers zijn verzameld door Sunny  :036: en dus af en toe wat aan Benny werken de komende tijd................ik heb er zin àn als de elektra ook een beetje meewerkt, weer een blokwissel in het vooruitzicht  :044: