* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Benny de caferacert!  (gelezen 66636 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #220 Gepost op: 28 april 2009, 23:58:48 »
Na aanleiding van het testbank gebeuren bij Rinus en het blijven kloten met de rechtercilinder besloten om de sproeiers te wisselen van de carbs [B.A. weer bedankt voor al je hulp  :036: ] Benny had maat 130 als hoofdsproeier terwijl 112 orgineel is maar we hebben dan Megaton-dempers en echte K&N filters dus iets groter mag maar dit was teveel en was dus ook af te lezen op de bougies, pikzwart en vochtig, met maat 112 iets te lichte verkleuring en dus te arm. Na testen en rommelen uitgekomen op maat 120 en dan zijn er merkbaar meer paardekrachten aan boord, de motor pakt stukken beter op, gaat door tot de 170 op de teller en een zeer mooie verbranding aan de kaarsjes. Af en toe nog wel een valse luchtklap en een hikje maar met de nieuwe kaarsen lijkt dat ook weer iets minder te zijn en de andere hadden redelijk te lijden met teveel benzine en onregelmatig draaien.........................Benny toch aan de Krukeltoer  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #221 Gepost op: 29 april 2009, 19:26:31 »
Na aanleiding van het testbank gebeuren bij Rinus en het blijven kloten met de rechtercilinder besloten om de sproeiers te wisselen van de carbs [B.A. weer bedankt voor al je hulp  :036: ] Benny had maat 130 als hoofdsproeier terwijl 112 orgineel is maar we hebben dan Megaton-dempers en echte K&N filters dus iets groter mag maar dit was teveel en was dus ook af te lezen op de bougies, pikzwart en vochtig, met maat 112 iets te lichte verkleuring en dus te arm. Na testen en rommelen uitgekomen op maat 120 en dan zijn er merkbaar meer paardekrachten aan boord, de motor pakt stukken beter op, gaat door tot de 170 op de teller en een zeer mooie verbranding aan de kaarsjes. Af en toe nog wel een valse luchtklap en een hikje maar met de nieuwe kaarsen lijkt dat ook weer iets minder te zijn en de andere hadden redelijk te lijden met teveel benzine en onregelmatig draaien.........................Benny toch aan de Krukeltoer   :103:

 :022:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #222 Gepost op: 29 april 2009, 22:13:46 »
Maar gewoon doen met Arlen Nes pakkie aan  :037:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #223 Gepost op: 30 april 2009, 00:22:13 »
Heb vanavond nog ff een rondje met de Gixxer gedaan en toen ik net terug was, stond Benny alweer schoon gewassen en gepoetst voor de deur, dus Freak stelde voor dat ik Benny nog ff uit ging laten. Was wel lachen, reageert nu een stuk beter op het gas, maar was nog beetje de stijl van rijden op de Gixxer gewend, dus in een bocht richting Colijnsplaat toch maar even het gas los gelaten, want de voorkant ging wat deinen en wiebelen en dan voornamelijk richting berm :032:. Moet wel zeggen dat ik toen op het tellertje zo rond en nabij de 140 km p/u zat, dus knap hard voor zo'n oud gebakkie met een vreemd hoog zwaartepunt en stampende cilinders. Maar hij is zekers goed te rijden en dus ook leuk voor nog heel wat knetterende kilometers! :018:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #224 Gepost op: 30 april 2009, 00:31:35 »
En Benny is inderdaad weer gewassen, half litertje olie bijgevuld, de extra accu voor morgen al onder de lader, Benny aan het infuus en vandaag de duizend kilometer na zwart spuiten op de teller erij gezet  :054:

Morgen weer een ruime 300 erbij en ook deze keer hopelijk zonder problemen want Benny heeft het niet zo op met toertochten, elke keer als Benny daar aan deelnam dan stopte er wel wat mee al bracht benny me altijd weer thuis, de kouweklauwerit van 2 jaar geleden zelf een 50tal kilometers op 1 cilinder gereden  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #225 Gepost op: 30 april 2009, 18:27:40 »
184 km/h op de GPS [Garmin] van de Guzzi................................Benny  :036:

Maar heb wel een beetje een houten reet nu na 340km heel de dag
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #226 Gepost op: 30 april 2009, 19:13:45 »
184 km/h op de GPS [Garmin] van de Guzzi................................Benny  :036:

Maar heb wel een beetje een houten reet nu na 340km heel de dag

Netjes van Benny hoor  :054:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #227 Gepost op: 30 april 2009, 23:45:00 »
Daar stond ik ook even van te kijken ja! Misschien voelde hij zich wel thuis tussen al die twins :103:

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #228 Gepost op: 13 mei 2009, 21:03:34 »
Zo, daar ben ik weer. Heeft even geduurd. Ben voor mijn werk erg veel in het buitenland, en heb niet altijd tijd (en zin....) om mail en fora bij te houden.

Enniewee, had beloofd een paar leuke plaatjes te sturen.

Zo kwam Bennie in huize Ivokim. Of althans, Bennie heette nog geen Bennie. Maar terwijl ik deze ruwe diamant naar huis duwde had ik op de een of andere manier dit liedje in m'n kop: Benny Neyman - Vrijgezel.

Begrijp me niet verkeerd, de relatie met mevrouw Ivokim was/is bijzonder goed. Maar net als een wat dubieuze smaak in kleding en voertuigen, heb ik dat ook in muziek.

(en nu allemaal: 'EEN VRIJGEZEL, DIE GAAT PAS SLAPEN....na naanana'



[attachment deleted by admin]

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #229 Gepost op: 13 mei 2009, 21:04:26 »
2

[attachment deleted by admin]

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #230 Gepost op: 13 mei 2009, 21:11:01 »
Het verhaal dat erbij werd verteld is dat 'iemand' ooit eens was begonnen om een leuke CX te maken, maar ergens in het proces de zin en papieren was verloren.

Enfin, dan ga je denken. Wat moet je hier nu mee.....

Hmmm, eerst maar eens proberen om zelf een zitje te maken. Immers, de vorige eigenaar (prutser??) heeft al een begin gemaakt met een aantal beugeltjes en stripjes.

Kwam ergens een heel duidelijke uitleg tegen van iemand die helemaal zelf een zitje had gemaakt. En dat zag er simpel uit...

Dus, beetje karton (een oplettend lezer ziet ook al de passing voor de 'hugger' aka CB750 spattert) en een 'beetje' pur......



[attachment deleted by admin]

[attachment deleted by admin]

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #231 Gepost op: 13 mei 2009, 21:12:46 »
Hmm, dat is vast nog niet genoeg pur....



[attachment deleted by admin]

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #232 Gepost op: 13 mei 2009, 21:16:26 »
Dit was ook het moment dat ik leerde (a) dat ik ongeduldig ben en (b) dat als pur van buiten droog is, het van binnen nog erg nat en plakkerig kan zijn.

Maar goed, ongehinderd door kennis en/of kunde maar vrolijk op maat gesneden en een best blikje plamuur eraan besteed.

Al met al best een aardig geheel, en zag er best wel goed uit


[attachment deleted by admin]

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #233 Gepost op: 13 mei 2009, 21:22:10 »
Na een paar avonden prutsen en kloten, heb ik een andere oplossing gezocht.

Had nog een mooi zitje liggen (van een set welke eigenlijk voor Betty (the never ending story CB) bestemd was, en deze maar even gepast.

Dat zag er best lekker uit, en daarbij kwam dat ik me ook ineens realiseerde dat simpelweg een chassisnummer overtikken niet zo heel makkelijk is.

Toen maar op zoek naar een frame met kenteken. Deze gevonden via MP bij een zeer vriendelijke man ik het Brabantse land.

Framepje mee, en vervolgens thuis voorzien van een mooi zwart jasje,en tevens een paar beugels op de achterbrug gezet om de CB spatter vast te maken.



[attachment deleted by admin]

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #234 Gepost op: 13 mei 2009, 21:24:19 »
Vervolgens begonnen met de hele handel uit elkaar te slopen, en de boel weer over te bouwen.

Zoals je ziet had er toen nog zin in....



[attachment deleted by admin]

Ivokim

  • Gast
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #235 Gepost op: 13 mei 2009, 21:25:40 »
Zo, daar moeten jullie het maar even mee doen.

De volgende kaar zal ik verder gaan, heb overigens ook nog ergens een paar korte filmpjes, zal eens kijken of ik die ergens kan posten oid

Gr

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #236 Gepost op: 24 mei 2009, 18:00:45 »
Hier mijn Caferacert 8)


« Laatst bewerkt op: 24 mei 2009, 18:19:55 door Veloce »

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #237 Gepost op: 24 mei 2009, 18:21:32 »
Mooie fiets :039:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #238 Gepost op: 24 mei 2009, 18:43:33 »
  :052:  :052:  :052:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #239 Gepost op: 24 mei 2009, 20:08:39 »
Dat verdient eigenlijk een eigen topic  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24187 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
144 Reacties
30053 Gelezen
Laatste bericht 08 maart 2011, 11:28:51
door Sledge HaMMeR
113 Reacties
22969 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2009, 22:57:46
door kleintje
68 Reacties
18096 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2012, 11:11:01
door The Mechanic
30 Reacties
5623 Gelezen
Laatste bericht 09 maart 2013, 18:24:33
door Pepe