* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 82288 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #380 Gepost op: 16 juni 2011, 15:19:34 »
 :054: En een inmiddels veeeeel dunnere portemonnee :025:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #381 Gepost op: 16 juni 2011, 17:42:54 »
:054: En een inmiddels veeeeel dunnere portemonnee :025:

van een dikke portemonnee raak je alleen maar in onbalans in de bochten   :056:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #382 Gepost op: 16 juni 2011, 18:00:09 »
Hahaha, nou ik heb Sunny die werkelijk alles nakijkt op internet  ;) En inderdaad er is altijd wel iets te vinden als je goed zoekt en vaak moet je geduld hebben maar dat heb ik wel om iets compleet netjes te krijgen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #383 Gepost op: 16 juni 2011, 22:22:13 »
Dus geduld loont toch?? :+

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #384 Gepost op: 17 juni 2011, 15:23:46 »
Dus geduld loont toch?? :+


Soms... :018:
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #385 Gepost op: 17 juni 2011, 23:01:30 »
Al vanaf de 1e start na deze uitgebreide beurt was er een blikkerig geluid waarneembaar van onder het blok en na wat luisteren met de holpijp op en onder tegen het blok was duidelijk dat het geluid niet uit het blok kwam maar richting de collector of eventueel een resonantie vanuit de rechterdemper waarin misschien een losse binnendemper zou zitten. Aangezien ik het nieuwe rempedaal wilde monteren maar het geluid na het laatste ritje steeds erger werd besloten om eerst het uitlaatsysteem maar eens nader te bekijken en dus de dempers gedemonteerd en de binnendempers zitten vast. Ook de hittschildjes zijn niet de boosdoender dus de CX500 even laten draaien zonder dempers en toen was het al snel duidelijk.............in de collector zit een binnenwerk en aan 1 zijde zit deze los, de uitlaatgassen geven een trilling en daardoor ontstaat het blikkerige geluid, balen want alles zat netjes en gasdicht vast met allemaal nieuwe pakkingen en de collector is een splinter nieuwe maar waarschijnlijk toch 1 met een slechte lasnaad/puntlas.

Het binnenwerk is wat moeilijk te zien maar toch even op de foto gezet voor het idee,



En hier de boosdoender, dit binnenpijpje zit los en als je schut met de collector dan rammelt het behoorlijk,



De CX500 is dus weer wat uitgekleed, het complete uitlaatsysteem is eraf en de tank ligt ingepakt voor de airbrusher, morgen was mijn streefdatum om er mee op pad te gaan vanwege de classic races te Wemeldinge maar dit gaat dus niet door...............gelukkig geven ze veel regen af dan is het minder erg maar ik hoop dat dit opgelost is voor de taxatie welke op het programma staat,



De onderdelen zitten weer in een doos en deze keer hopen we niet te lang, ik heb de verkoper gemaild en het probleem voorgelegd en wacht met spanning zijn mail af,



De berging is een heel eind klaar en dus heeft deze een nieuwe bewoner, de CX500 mag hier wachten op betere tijden  :)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #386 Gepost op: 18 juni 2011, 08:46:16 »
De CX 500 heeft een prachtig onderkomen zo te zien :054: :054:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #387 Gepost op: 18 juni 2011, 13:40:32 »
Kun je bijv. niet ff aan Mark vragen of hij er een puntlasje opzet? :042:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #388 Gepost op: 18 juni 2011, 15:13:19 »
zeker omdat dit nieuw gekocht is lijkt het mij dat dit gewoon goed moet zij..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #389 Gepost op: 18 juni 2011, 17:50:19 »
Kun je bijv. niet ff aan Mark vragen of hij er een puntlasje opzet? :042:
Dus collector open slijpen, binnenwerk verwijderen en opschuren om blank te maken, daarna vast lassen en de collector weer dicht lassen..............nee ik neem aan dat de verkoper een positief antwoord stuurt straks!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #390 Gepost op: 18 juni 2011, 23:12:22 »
Het antwoord van iemand die precies weet hoe en wat met uitlaten, nu de verkoper zijn antwoord nog afwachten  :034:


Gewoon ff afwachten Freak.. In de demperopening zie ik wel de hechtpunten klaar om afgelast te worden... Maar ik denk dat ze deze vergeten zijn... Een jammerlijke misser die jou extra werk bezorgd...
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #391 Gepost op: 20 juni 2011, 22:06:41 »
De tank is terug van de airbrusher welke heeft geprobeerd de steenslag en roestpukkels te laten verdwijnen door er een eigen idee aan te geven en ik moet erbij zeggen dat hij zelf niet helemaal tevreden was omdat na de blanke lak de blauwe kleur is donker is geworden maar ik ben er wel blij mee, de steenslag en roestpukkels zijn weg en het eigen idee wat we hebben afgesproken is net even anders dan anders en uiteraard niet helemaal origineel maar wie weet komt er ooit nog eens een mooie originele tank voor de bek welke dan eventueel gemonteerd kan worden.............op het moment van foto's nemen is de tank nog niet gepolijst, hier de voor en na foto's!













Nog wat van andere hoeken gezien,



De enigste steenslag/roestpukkel die er nog is,



Dit waren die pukkels,



En dit zit er nu overheen met daaronder uiteraard eerst de nodige behandelingen zodat het volgende week weer niet roest,



Binnenkort de tank weer verder wat op orde maken en dan post ik het geheel met de motor!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #392 Gepost op: 20 juni 2011, 22:18:24 »
zeker wel netjes :021: heb je eventueel een email van deze airbrusher? mag ook via pm :048:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #393 Gepost op: 20 juni 2011, 22:20:46 »
is best wel apart geworden het is in ieder geval beter  dan roest :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #394 Gepost op: 20 juni 2011, 22:22:27 »
zeker wel netjes :021: heb je eventueel een email van deze airbrusher? mag ook via pm :048:
Geen probleem, dit is zijn site:

http://www.lion-art.nl/

En de kosten mag je ook weten, ik heb de tank zo gebracht zonder verder iets aan de pukkels te doen en was totaal 75,= euro kwijt, deze meneer [toffe gozer] mag hopelijk ook eens een complete helm voor mij gaan doen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #395 Gepost op: 20 juni 2011, 22:46:13 »
ziet er goed uit louis  :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #396 Gepost op: 21 juni 2011, 18:45:35 »
Ziet er echt goed uit voor dat geld Louis. Een adres om te onthouden  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #397 Gepost op: 22 juni 2011, 00:13:27 »
De onderzijde had redelijk wat losse lakdeeltjes met daaronder wat roestvorming..............zoals al gezegt de tank is zeker niet het mooiste aan de motor maar evengoed doen we het hiermee en dus nog wat verbeteren en dus de onderzijde wat opgeknapt en beschermd,



Ook deze tank heb ik voorzien van een extra rand welke de rand van de tank beschermd, wat verdoezeld en ik vindt het best tof staan, uiteraard is dit niet de beste oplossing aangezien je af en toe de rand moet verwijderen om vuil en vocht te verdrijven en steeds weer in de bescherming zetten maar voorlopig hou ik het zo,



Eenmaal op de motor staat het best goed, ik moet nog foto's maken op een zelfde plaats met de motor vol in beeld maar ik vindt hem opgeknapt,



De lichtval doet ook veel met de kleur blauw maar als geheel zo aangebracht misstaat het niet,



Het wordt tijd dat ik eens dit beeld vaker op het netvlies ziet staan................met uiteraard regelmatig ver vooruit kijken tijdens het rijden  :+



Nog wat laatste piccies,







The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #398 Gepost op: 22 juni 2011, 01:13:06 »
 :054: ziet der mooi uit.

groet lil devil

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #399 Gepost op: 22 juni 2011, 09:11:59 »
Top :054: heb z'n site gelijk opgeslagen, altijd handig!
Zoekende naar..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30067 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
144318 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19677 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8872 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1352 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin