* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 81900 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #140 Gepost op: 09 februari 2011, 18:21:50 »
Nog een tip mocht je een kabelboom weer zoals origineel willen herstellen  ;)

http://www.rdae.nl/index.php
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #141 Gepost op: 09 februari 2011, 18:26:47 »
Daar heb ik mijn schakelaars vandaan. Prima kerel, ontmoet op Vehikel..
Op beurzen zijn die kabels ook per meter te koop en hij heeft ze in alle
kleuren van de regenboog incl. combinaties.. Ik zeg  :054:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #142 Gepost op: 09 februari 2011, 23:22:51 »
Daar heb ik mijn schakelaars vandaan. Prima kerel, ontmoet op Vehikel..
Op beurzen zijn die kabels ook per meter te koop en hij heeft ze in alle
kleuren van de regenboog incl. combinaties.. Ik zeg  :054:
Goed geregeld daar lees ik vaak  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #143 Gepost op: 10 februari 2011, 23:25:49 »
Het motorblok is behoorlijk pokdalig, spuiten is een optie maar niet mijn voorkeur en net als Jimi lijkt het mij mooier om het blok op te schuren/polijsten maar ben er nog niet helemaal over uit. Ook moet ik dat dan eigenlijk eerst doen voordat de deksels er af gaan............stof tot nadenken maar de kleppendeksels gaan zoiezo gepolijst worden.



Ik het koplampkuipje zit bijna alles op de plaats waar het hoort en er blijven best wat draden onbenut, ik had het idee om de random verlichting weer aan te sluiten maar toch maar niet gedaan.



De clignoteur heeft een mankement helaas, 1 connector is los geraakt van dit onderdeel en beide omgeslagen pootjes zijn afgebroken.



Binnenzijde is nog keurig maar de aansluiting is kapot en ik ga proberen of ik er nog iets aan kan doen of een connector kan vinden welke past, jammer dat deze niet gelijk terug geplaatst kan worden, eventueel plaats ik een nieuwe van Hella maar origineel heeft de voorkeur.



Voorlopig blijft dit dus even zo open staan tot er een goede lamp is gevonden en een andere of gerepareerde clignoteur.



Ik heb niet echt een bepaalde volgorde van werken bij deze motor omdat ik wat aanpak tussendoor de andere motoren maar bij een gaatje op het werk kan ik de kleppendeksels polijsten en heb ook het blok van de week nog even nader bekeken.







Besloten is toch wat ruimte te scheppen en de CX500 van de kleine heftafel af te zetten, staat er nu een beetje zielig bij in de garage maar gelukkig maar tijdelijk.



Op de plaats van de motor staat dus nu het blok om nader te bekijken, ik wilde graag even de nokkenas zien en dus even gegluurd.



Ook rolde er vandaag nog wat binnen van de poedercoater..............keurig gedaan mag ik wel zeggen  :p

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #144 Gepost op: 11 februari 2011, 19:46:26 »
mss een optie om de alu delen van het blok te laten glasparelen?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #145 Gepost op: 11 februari 2011, 21:53:42 »
mss een optie om de alu delen van het blok te laten glasparelen?
Zou wel kunnen maar niet hele hele blok moet uit elkaar, alleen het achterdeksel en wat kleine deeltjes  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #146 Gepost op: 12 februari 2011, 13:44:45 »
doe dan ik ieder geval die delen die je er zo af kunt halen ,scheelt al een hoop schuur/polijstwerk

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #147 Gepost op: 12 februari 2011, 15:27:52 »
Of volledig in elkaar laten zodat er geen rommel in het blok kan komen............ik moet het echt nog even bedenken  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #148 Gepost op: 12 februari 2011, 22:49:42 »
Vanavond toch nog even tijd gezien om wat te monteren en was echt nodig aangezien de CX500 maar een beetje zielig voor de radiator in de garage stond en echt geen van geen kant goed wilde blijven staan dankzij het ongelijke frame aan de onderzijde, de jiffy zit weer keurig op zijn plaats, netjes gepoedercoat, veer netjes gespoten, rubber er weer terug in en ook hier weer de originele bouten gebruikt welke nog in prima staat zijn.



Ook de middenbok zit weer op de plaats met een zo goed als nieuwe holpijp die ik nog ooit eens ergens van een beurs had meegenomen, blijkt dan achteraf hier op te passen en ik dacht die komt vast nog wel eens onder een CB, ook hier de veer gespoten en eindelijk staat de CX dan op zijn middenbok en kan makkelijker verzet en aan gewerkt worden!



Laat de blauwen maar komen want dit is het voordeel van een brik, kost geen drol in de verzekering en houdersschapsbelasting kennen we niet..........ik heb hem dus even lekker op de straat gezet zodat ik ondertussen de garage even kon dweilen want na weer 2 projecten was het behoorlijk glibberig geworden [olie/silicone].



Stukje bij beetje wordt het weer wat al is er nog veel werk te verrichten maar tussendoor maken we daar graag tijd voor, tijdens het stofzuigen en dweilen kwamen de buurtbewoners weer even gluren naar het ,,restant'' van een oude motor, leuk is dan de verhalen van de mensen die dan ineens weten te herinneren wat een Honda CX500 voor een motor was, de uitspraak ,,Gullepumpe'' en ,,Dwarse Twin'' zijn voorbij gekomen en dat maakt het dan toch weer leuk even zo een praatje met de bewoners van Geersdijk.

 

Vrijdagmiddag nog een gaatje over op het werk en dat gaatje werd een gat van een 3 uur, de achterbrug had ik al meegenomen mocht er niks te doen wezen en dus tijd om wat nuttigs te gaan doen...............schuren/ontvetten. Foto;s gemaakt met mijn foon.



Waarom zolang schuren, nou eerst goed alles ontvet in de ontvetterbak welke een inhoud heeft van 700ltr en wat is dat toch makkelijk want je kan hem helemaal onderdompelen en met een kwast keurig schoonmaken, daarna met remmenreiniger afspuiten en dan met korrel 180 begonnen te schuren, vervolgens korrel 280 en geëindigd met korrel 400 en dat is gewoon prima voor de nieuwe verflaag die er hopelijk morgen op komt. Ik heb voor deze ook gekozen om zelf te spuiten ipv te laten poedercoaten, ook zijn de nieuwe lagertjes en keerringen [origineel Honda] van de achterbrug binnen gekomen.



Ik heb ondertussen wel begrepen dat ,,harde'' achterbruggen minder voorkomen en dat doet me denken naar de tijd dat ik wel eens vaker een CX500 sloopte voor wat onderdelen en uit ruimtegebrek eens een achterbrug of 6 bij het oud ijzer heb gegooid...........de wijsheid komt met de jaren en de ruimte is nu veel minder belangrijk  :D Overigens vandaag nog een CX500 gestart welke een jaar of 7 had stilgestaan, even tot leven was gebracht eind van de zomer, vervolgens in een tuin was geparkeerd en daar de winter onder een sneeuwdek heeft gestaan, in de vorst en nattigheid en jawel zoals een echte CX betaamd..............hij starte na een aantal pogingen op zijn eigen accu en ,,groene'' benzine, wat blijven het toch topmotoren die CXen  :036:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #149 Gepost op: 13 februari 2011, 01:34:32 »
CX   :036:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #150 Gepost op: 13 februari 2011, 19:23:19 »
De achterbrug was keurig ontvet, 2 nieuwe spuitbussen Hammerrite hoogglans zwart waren gehaald en vandaag wat tijd om de achterbrug te spuiten. Dit doe ik dan achter het huis onder het afdak, tentje bouwen en warm stoken met elektra anders zijn de visseogen een waar feit als je petro oid gebruikt. Zo gezegd zo gedaan en bij de 2e spuitbus ging het mis, spetteren en sputteren en gelijk een aantal druipers  :016: Spuitmondje gereinigd enzovoorts maar helaas het werd niet beterder en dus is het resultaat geen 100%, ik weet dat het niet helemaal opvalt maar toch blijft het jammer, de nieuwe jas is een feit maar ik heb al betere dagen gehad..............deze kan drogen en over een poosje worden voorzien van nieuwe lagers en keerringen en dan monteren, ik zie er naar uit  :039:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #151 Gepost op: 13 februari 2011, 22:27:20 »
Freak het kan niet altijd een 10 zijn een 9 is ook goed :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #152 Gepost op: 13 februari 2011, 22:32:23 »
Dat houd ik me eigen ook voor en het is weer beschermd en uiteindelijk wordt er hier straks ook mee gereden en hopelijk veel en niet te langzaam  8) Nog wat bezig geweest met grof polijsten, pokkewerk  :020:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #153 Gepost op: 14 februari 2011, 14:46:13 »
toch maar voor de originele look ondanks het pokkewerk.
goede keus :054:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #154 Gepost op: 14 februari 2011, 20:41:21 »
mss een optie om de alu delen van het blok te laten glasparelen?
Zou wel kunnen maar niet hele hele blok moet uit elkaar, alleen het achterdeksel en wat kleine deeltjes  :p
netjes spuiten in zilver werkt goed met alu velgen spray van motip :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #155 Gepost op: 14 februari 2011, 22:00:13 »
mss een optie om de alu delen van het blok te laten glasparelen?
Zou wel kunnen maar niet hele hele blok moet uit elkaar, alleen het achterdeksel en wat kleine deeltjes  :p
netjes spuiten in zilver werkt goed met alu velgen spray van motip :054:

done that, 5 min het blok laten draaien en alles komt eraf zetten... Zal je toch echt met hitte bestendige verf moeten gaan werken...
Straight to your face with the truth!

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #156 Gepost op: 14 februari 2011, 22:21:27 »
tis een vloeistofgekoelt blok wordt nooit zo warm en voor die luchtgekoelde cb hondas kun je gewoon silver gebruiken zelf ook jaren gedaan  :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #157 Gepost op: 14 februari 2011, 23:22:09 »
tis een vloeistofgekoelt blok wordt nooit zo warm en voor die luchtgekoelde cb hondas kun je gewoon silver gebruiken zelf ook jaren gedaan  :054:
En na een jaar of 25.000 nog mooi resultaat.................heb je daar foto's van? Ik spuit nooit op welk blokdeel dan ook wat maar een beetje warm wordt gewone verf  :011:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #158 Gepost op: 15 februari 2011, 19:47:11 »
er is ook hittebestendige verf in zilver maar in het verleden bij menkel hadden we daar ook geen problemen mee er werd maar een heel dun laagje verf voor gebruikt en dat verkleurde niet.
 :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #159 Gepost op: 15 februari 2011, 23:26:46 »
verf die af blijft geven zeker, hadden we hier ooit ook eens  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29973 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
143822 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19651 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8846 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1342 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin