* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 82292 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #200 Gepost op: 07 maart 2011, 22:29:59 »
heb je dan zo veel vrije tijd over dat je ook nog een blok gaat polijsten  :018: :018:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #201 Gepost op: 07 maart 2011, 22:51:24 »
Was het maar waar Dick, 40 uur voor de baas werken, in de avonden hier prutsen en soms ook nog eens wat andere dingen doen in het weekeind en om de week de kids.................ik kom tijd te kort dus dan maar wat sneller werken  :+ Ik wil hem gewoon vanaf de 1e rit netjes hebben, kost een hoop tijd maar weet zeker dat ik er iets moois voor terug krijg maar echt polijsten wordt het niet, het is meer de vieze laag eraf halen want straks kun je bijna nergens meer bij om het schoon te houden  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #202 Gepost op: 08 maart 2011, 19:01:56 »
Wordt MOOOOOOOOOI Freak  :071:
Ik zit zo even naar dat blok te kijken, en dan denk ik; zou best een mooi project wezen om zo'n blok in lengterichting in te bouwen en dan met kettingaandrijving. Hou je aanmerkelijk meer pk's over aan je wiel en die zitten er best wel in  8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #203 Gepost op: 09 maart 2011, 22:17:17 »
Is een feit maar juist de onderhoudvriendelijke cardan vindt ik top bij deze motor en heb daar best een paar peekaatjes voor over  :070: Heb je ook niet dat de achterste cilinder te warm wordt  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #204 Gepost op: 09 maart 2011, 22:25:44 »
Word heeeeeeeeeeeeel bling bling zo Freak maar wel heel netjes :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #205 Gepost op: 09 maart 2011, 22:26:44 »
Zo na wat perikelen met een niet vonkende CB250 nog wat tijd gevonden om verder te gaan met de CX500.



Uiteraard het oliefilterhuis verwijderd zodat ook de hoekjes die uit het zicht zitten mee te nemen met de draadborstel, de oliebout wordt overigens nog vervangen voor 1 met een 17mm bout voor de betere grip bij de volgende oliewissel.



Het begint er al een beetje op te lijken, voordeel van dit werk nu doen is dat hierna het blok open gaat en er dan schoon gewerkt kan worden straks.



2 hoeken dus grof gedaan en ik kreeg nog de vraag hoe ik dit uitvoer, ik heb een aantal [dure] draadborstels gekocht bij v/d Peijl en ik begin met de 0,20mm RVS-borstel en dan haal je het grove pokdalige er redelijk vlot vanaf, daarna een 0,30mm messing-borstel op de boormachine en dan haal je de eventuele krasjes weg en komt er een soort van gele gloed over te liggen, mijn ervaring is dat je dus een deel van de messing-borstel uitsmeert over het alu en dit zorgt er dan weer voor dat er niet zo heel snel pokken terug op komen, tevens vindt ik het resultaat netjes zo. De cilinderkoppen doe ik niet borstelen, ik twijfel nog om deze met VHT-hittebestendig over te spuiten maar ik moet eerst nog kijken wat er na wat poestwerk vanonder komt.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #206 Gepost op: 09 maart 2011, 22:28:15 »
Word heeeeeeeeeeeeel bling bling zo Freak maar wel heel netjes :039:
Ik probeer eigenlijk juist niet het blok te bling te maken want dan zit je er later mee, dan kun je echt na elke bui weer alles nawrijven en nu is het gewoon schoon, redelijk glad en het is een meer doffe glans dan een polijstglans...........dat bevalt mij tot nu toe beter dan het gehele blok overspuiten  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #207 Gepost op: 09 maart 2011, 22:32:23 »
Inderdaad en verf komt er al heel snel af alluminium is wat dat betreft een moeilijk metaal ,maar als je het een beetje bijhoud komt dat wel goed 8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #208 Gepost op: 09 maart 2011, 22:49:56 »
Inderdaad en verf komt er al heel snel af alluminium is wat dat betreft een moeilijk metaal ,maar als je het een beetje bijhoud komt dat wel goed 8)
Ik moet zeggen dat de VHT hittebestendig wel heel goed werkt, op de CB500T zit het nog steeds en ziet er als nieuw uit, ik ben inderdaad ook bekend met het feit dat aluminium al snel te glad is om te spuiten, het minder hecht en je het wat moet opruwen en zoals bij alles zeer goed moet ontvetten, komt er ook nog bij dat steeds warm en kou de verf ook geen goed doen maar de VHT is echt een topper en spuit nog eens makkelijk ook uit de bus  :034:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #209 Gepost op: 09 maart 2011, 23:12:10 »
Dat ziet er zeker keurig uit :054: ik heb laatst mijn achterwielnaaf eerst gezandstraald en in de primer gezet en daarna met lak +daaroverheen blanke lak ziet er goed uit en laat niet los :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #210 Gepost op: 10 maart 2011, 23:22:00 »
De foto's van de tolletjes dichtbij zijn niet allemaal gelukt maar toch een aantal kunnen maken, dit is mijn gereedschap de laatste avonden.



Met het groene gedeelte eraan zijn dan de RVS draad borstels en dan een fijne draad zodat het aluminium niet krast, deze gebruik ik eerst en meestal gebruik ik deze om alles schoon te krijgen, kopjes van bouten worden met een draaiende beweging binnen 15seconden weer als nieuw. Vervolgens doe ik het geheel weer met de messing borstels, dit geeft dan ook de gele gloed over het aluminium maar als ik nog besluit om het geheel verder te poetsen met een grove polijst dan is het weer helemaal alu-kleur..........dat gaan we misschien nog beleven.



Deze tol heeft een iets grovere draad en gebruik ik op plaatsen waar ik makkelijk bij kan komen en rechte stukken zijn, ook gebruik ik deze in de accu boormachine want je schiet er snel mee uit en ooit al eens een complete draadboom rond de spankop gewikkeld en dat is niet echt fijn.



De bril, geloof me zonder kun je dit niet uitvoeren want er laten regelmatig draadjes los en deze moeten echt niet in je ogen komen dan kunnen ze het er weer uitsnijden en die steeds spoelen met vloeistof, daarna kun je in het donker gaan zitten thuis met een zonnebril op.............bin there, done that!

Kortom dit is het belangrijkste gereedschap!!!



En dus vanavond weer een stukje verder kunnen komen, blok staat op het programma en iki wil van die akelige boormachine geluiden af elke avond, in 1 keer doorrammen werkt het beste want het blijft een klus welke niet de fijnste is, de goede muziek uit de speakers gecombineerd met een slok Monster of een kouwe klets maken het wel aangenamer  :+



Onderblok is dus een eind rond nu, op naar boven alwaar de meeste rothoekjes zitten.



Iets meer detail-foto, uiteraard zijn er nog hoekjes/richeltjes welke vergeten/gemist zijn enzovoorts maar we zijn nog niet klaar natuurlijk.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #211 Gepost op: 11 maart 2011, 01:46:22 »
Ziet er bling bling uit hoor  :052: petje af !!

(het is een rotklus, maar wel enorm genieten als het af is)

eliminator

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #212 Gepost op: 11 maart 2011, 01:50:40 »
Hartstikke mooi geworden weer! Vraagje; haal je die borsteltjes gewoon bij de Gamma, of is dit speciaal gereedschap?
Na al mijn poetswerk van afgelopen weken toch alweer roest te zien; ondanks stijve vingers en spierpijn...ga het nu toch ook eens met grover geschut aanpakken! Wat jij doet ziet er wel erg knap uit!! :054:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #213 Gepost op: 11 maart 2011, 08:02:56 »
Gamma, Fixet, Formido enz.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #214 Gepost op: 11 maart 2011, 17:54:22 »
Gamma, Fixet, Formido enz.
v/d Peijl , met korting goedkoper en voor zover ik het heb gezien kunnen deze 13.500 toeren hebben en de goekopere minder toeren en dus sneller slecht  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #215 Gepost op: 11 maart 2011, 18:07:21 »
Dank! Zal eens gaan rondneuzen...past gewoon op een boormachine he? Heb alleen een zware en een gewone, dus geen accuboor..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #216 Gepost op: 11 maart 2011, 18:14:40 »
Accuboor draait ook te langzaam, een normale boor, zwaar of niet is prima...............voor wat wil je het gebruiken want chroom is verpest zodra je het erop zet.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #217 Gepost op: 11 maart 2011, 18:28:33 »
Dank! Zal eens gaan rondneuzen...past gewoon op een boormachine he? Heb alleen een zware en een gewone, dus geen accuboor..

Mocht je van die borstels willen, kan d'r evt ook voor zorgen. Kan die met korting halen..  8)
Trial and error... vooral veel 'error'.

eliminator

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #218 Gepost op: 11 maart 2011, 19:22:00 »
Accuboor draait ook te langzaam, een normale boor, zwaar of niet is prima...............voor wat wil je het gebruiken want chroom is verpest zodra je het erop zet.

schroefjes..velgen.cardan,delen van het blok..
Voor chrome kun je toch wel zo'n polijstding gebruiken?

Citaat
Mocht je van die borstels willen, kan d'r evt ook voor zorgen. Kan die met korting halen.. 


Maak graag gebruik van je aanbod Klei! Moeten we maar even kijken wat de bestelling word..  :026:

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #219 Gepost op: 11 maart 2011, 21:48:45 »
Keer un karweitje!  :044:
Maar met een resultaat! :052: :031: :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30067 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
144318 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19677 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8872 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1352 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin